    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Bezstykowy liniowy czujnik położenia
    Date: Wed, 22 Nov 2017 20:19:14 +0100

    Poszukuję czujnika położenia (przesunięcia liniowego), który będzie miał
    zakres pomiaru do 250 mm i nie będzie wymagał siły do działania, albo
    siła ta będzie bardzo mała. Potencjometr więc odpada.
    Czy są jakieś gotowe rozwiązania? Idealnie by było, aby sygnał wyjściowy
    był zrozumiały dla popularnych regulatorów np. 4-20 mA.
    Widziałem czujniki, które mają przezroczysty pasek z nadrukowanym
    wzorkiem, ale nie wiem, jak się to fachowo nazywa.
    Dokładność pomiaru powinna być dość wysoka - do 0,1 mm.
    A tak przy okazji: jak działa suwmiarka elektroniczna? Co tam daje
    sygnał położenia?
    Jacek