  • 1. Data: 2017-11-22 20:19:14
    Temat: Bezstykowy liniowy czujnik położenia
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Poszukuję czujnika położenia (przesunięcia liniowego), który będzie miał
    zakres pomiaru do 250 mm i nie będzie wymagał siły do działania, albo
    siła ta będzie bardzo mała. Potencjometr więc odpada.
    Czy są jakieś gotowe rozwiązania? Idealnie by było, aby sygnał wyjściowy
    był zrozumiały dla popularnych regulatorów np. 4-20 mA.
    Widziałem czujniki, które mają przezroczysty pasek z nadrukowanym
    wzorkiem, ale nie wiem, jak się to fachowo nazywa.
    Dokładność pomiaru powinna być dość wysoka - do 0,1 mm.
    A tak przy okazji: jak działa suwmiarka elektroniczna? Co tam daje
    sygnał położenia?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-11-22 20:35:41
    Temat: Re: Bezstykowy liniowy czujnik położenia
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-22 o 20:19, Jacek pisze:
    > Poszukuję czujnika położenia (przesunięcia liniowego), który będzie miał
    > zakres pomiaru do 250 mm i nie będzie wymagał siły do działania, albo

    Takie coś potrzebujesz.
    http://www.czujniki24.pl/pl/katalog/Czujnikizblizeni
    owe_optyczne_analogoweBalluff/bod66mra01s92c#close

    > siła ta będzie bardzo mała. Potencjometr więc odpada.

    Co to znaczy mała. Piszesz nietechnicznie. :-)

    https://youtu.be/XLa5PICnxpg

    Robert

  • 3. Data: 2017-11-22 21:10:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Dokładność pomiaru powinna być dość wysoka - do 0,1 mm.
    > A tak przy okazji: jak działa suwmiarka elektroniczna? Co tam daje

    Może myszka optyczna się nada?

  • 4. Data: 2017-11-22 21:23:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Takie coś potrzebujesz.
    > http://www.czujniki24.pl/pl/katalog/Czujnikizblizeni
    owe_optyczne_analogoweBalluff/bod66mra01s92c#close
    Taki się dla mnie chyba nie nada, bo on "patrzy" na przemieszczający się
    element a więc ma jakiś tam kąt widzenia. U mnie jest kilka elementów
    blisko siebie, których położenie trzeba określić, a więc taki czujnik
    miałby w polu widzenia więcej, niż jeden przemieszczający się element.
    Ale dzięki za namiar, bo znalazłem od tego Ballufa takie coś:
    http://www.balluff.com/local/pl/products/sensors/mag
    netostrictiv-sensors/

    > Co to znaczy mała. Piszesz nietechnicznie. :-)
    :-) faktycznie napisałem "humanistycznie", ale nie wiem, jak to nazwać.
    Element przemieszczający się to tłoczek zamykający w cylinderku pewien
    szuwaks, który zmienia swoją objętość i porusza tym tłoczkiem (między
    tłoczkiem a cylinderkiem nie ma uszczelnienia, więc tłoczek porusza się
    swobodnie). Podpięcie potencjometru zafałszowałby pomiar.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-11-22 21:37:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-22 o 21:10, t-1 pisze:

    > Może myszka optyczna się nada?

    Myślisz, że PLC będzie miało wejście USB? :-)

    Robert

  • 6. Data: 2017-11-22 21:47:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-22 o 21:23, Jacek pisze:
> [...]
    > tłoczkiem a cylinderkiem nie ma uszczelnienia, więc tłoczek porusza się
    > swobodnie). Podpięcie potencjometru zafałszowałby pomiar.

    Potrzebujesz enkoder liniowy.

    WM

  • 7. Data: 2017-11-22 21:49:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-22 o 21:47, WM pisze:
    owe_optyczne_analogoweBalluff/bod66mra01s92c#close

    netostrictiv-sensors/

    > Potrzebujesz enkoder liniowy.

    Niskooporowy :-)

    Robert

  • 8. Data: 2017-11-22 22:40:59
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Myślisz, że PLC będzie miało wejście USB? :-)
    >
    > Robert

    Nie wiem.
    Można po drodze postawić PC.
    Są gotowce pokazujące pozycje myszki.
    Plus ew. jakiś skrypt. :-)

  • 9. Data: 2017-11-23 01:22:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Nov 2017 21:49:58 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]

    A co to za szuwaks ? Jesli nie ma uszczelnienia, to powinien wyplynac.
    Z drugiej strony zmiany objetosci miewaja spore sily.

    > Niskooporowy :-)

    Czemu nie, teoretycznie np takie optyczne moga byc bezstykowe ..

    J.

  • 10. Data: 2017-11-23 01:35:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Nov 2017 21:23:19 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > miałby w polu widzenia więcej, niż jeden przemieszczający się element.
    > Ale dzięki za namiar, bo znalazłem od tego Ballufa takie coś:

    Zobacz jeszcze to
    http://www.enkodery24.pl/pl/katalog/Enkodery_liniowe
    _magnetyczne

    J.