  • 1. Data: 2018-05-21 23:03:04
    Temat: Biało-czerwona drużyna chce mnie wybzykać
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Podłożyłem się jak dziecko i płytki z ALLPCB (15 szt.)
    zamówiłem na adres firmowy, a nie domowy, bo w pracy jest
    większa szansa mnie zastać, oczywiste. Nadgorliwtm DHLem.
    No i teraz mam za swoje, "The shipment is undergoing an
    inspection from a Regulatory authority and is currently
    on Hold". Ile zajmie odkręcanie tego stanu rzeczy i jak
    to sprawnie przeprowadzić? Import prywatny, prototyp, nie
    będzie wprowadzany do obrotu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-05-21 23:20:41
    Temat: Re: Biało-czerwona drużyna chce mnie wybzykać
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Piotr Wyderski wrote on 21.05.2018 23:03:
> [...]
    > on Hold". Ile zajmie odkręcanie tego stanu rzeczy i jak
    > to sprawnie przeprowadzić? Import prywatny, prototyp, nie

    Nie ma co odkręcać. Jak zadzwonią z agencji celnej DHL to powiesz, że to
    na osobę prywatną, podpiszesz cyrograf, że nie kłamiesz i brzydzisz się
    handlem, zapłacisz należności celne, działkę dla DHL i już.

  • 3. Data: 2018-05-21 23:32:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zbych wrote:

    > Nie ma co odkręcać. Jak zadzwonią z agencji celnej DHL to powiesz, że to
    > na osobę prywatną, podpiszesz cyrograf, że nie kłamiesz i brzydzisz się
    > handlem

    Tylko się akurat służbowo wybieram do Londka, więc sobie
    zbyt skutecznie nie pokorespondujemy. Chyba więc wróci do
    Chińczyka, którego poproszę o powtórną wysyłkę TNT na
    adres domowy. Zaczynam rozumieć ludzi posługujących się
    określeniem "ten kraj".

    > zapłacisz należności celne, działkę dla DHL i już.

    Paczka jest małej wartości, na cło się nie łapie nawet bez chińskich
    sztuczek optymalizacji podatkowej. Próbowałem się do nich dodzwonić,
    ale chyba łatwiej się dodzwonić z gratulacjami do księcia Harry'ego.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-05-22 07:28:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 21-May-18 23:32, Piotr Wyderski wrote:

    > Paczka jest małej wartości, na cło się nie łapie nawet bez chińskich
    > sztuczek optymalizacji podatkowej. Próbowałem się do nich dodzwonić,
    > ale chyba łatwiej się dodzwonić z gratulacjami do księcia Harry'ego.

    Proces jest prosty jak konstrukcja cepa:
    - Czekasz na emaila/telefon z DHL
    - Podajesz im swojego emaila
    - Wysyłają Ci skany kwitów dołączonych do paczki
    - Opisujesz/tłumaczysz i odsyłasz fakturę, którą Ci wysłali oczko wyżej
    oraz podpisujesz (imieniem i nazwiskiem - czcionka dowolna)
    oświadczenie, którego treść jest w rzeczonym emailu. Dokładasz do
    kompletu potwierdzenie transakcji z banku. Wysyłasz to wszystko emailem
    zwrotnym
    - Czekasz aż Ci kurier przywiezie oVATowaną paczkę (czyli domyślnie
    musisz mieć brzęczącą monetę na opłacenie VATu)

    Może się wydawać nieco upierdliwe, ale daje się ogarnąć w 10 minut.
    A na przyszłość sugeruję unikać DHL jak ognia - mnie przynajmniej ich
    proces nieco irytuje ...

    Piotrek

  • 5. Data: 2018-05-22 07:38:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotrek wrote:

    > - Czekasz na emaila/telefon z DHL

    To jest najtrudniejszy punkt.

    > Może się wydawać nieco upierdliwe, ale daje się ogarnąć w 10 minut.

    Może 10 minut roboty, ale nie 10 minut czasu rzeczywistego,
    z przesyłką wczoraj nic się nie działo i nie widzę powodu,
    by dziś się to miało zmienić. A ja akurat wylatuję z PL i sobie
    będą mogli wysyłać kurierów/listy na adres docelowy, powodzenia.

    Popatrzyłem też na koszty różnych prowizji i upoważnień,
    przekraczają wartość przesyłki. Chyba trzeba będzie odmówić
    odebrania i zamówić płytki ponownie.

    > A na przyszłość sugeruję unikać DHL jak ognia

    To mają jak w banku, ale ja też mogłem trochę o nich poczytać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2018-05-22 08:44:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotrek wrote:

    > Może się wydawać nieco upierdliwe, ale daje się ogarnąć w 10 minut.

    Na szczęście niczego nie trzeba ogarniać, właśnie mnie powiadomiono
    o wypuszczeniu paczki z aresztu. Dziękuję za pomoc, dla mnie temat
    jest zamknięty, ale innym zostawiam ku przestrodze: DHL=generator
    problemów, unikać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-05-22 12:30:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > o wypuszczeniu paczki z aresztu. Dziękuję za pomoc, dla mnie temat
    > jest zamknięty, ale innym zostawiam ku przestrodze: DHL=generator
    Ale to nie wina dhl-u tylko naszych ceł, dhl dla nich przygotowuje te
    papiery
    o których wspominał Piotrek, a cła się włączają jak przesyłka idzie na
    firmę,
    dla osoby prywatnej limity są wyższe i wtedy idzie bezboleśnie. Nie ma
    znaczenia
    czy poczta czy kurier, tak wszystkie paczki przechodzą przez cło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-05-22 12:48:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego mieszasz do tego bialo czerwona druzyne. Ty popelniles blad i powinienesz
    odszczekac ze panstwo chce Ci zrobic krzywde. Tutaj pyszczysz ale jak sobie kulasa
    zlamiesz to bez zmruzenia oka bedziesz dzwonil na pogotowie zeby przewiezli,
    przeswietlili i zalozyli gips.

  • 9. Data: 2018-05-22 12:48:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Janusz wrote:

> [...]
    > firmę,
    > dla osoby prywatnej limity są wyższe i wtedy idzie bezboleśnie.

    Z tym "bezboleśnie" w kontekście DHL nie jest tak różowo, pogooglaj.

    > Nie ma znaczenia czy poczta czy kurier, tak wszystkie paczki
    przechodzą przez cło.

    Ale ma znaczenie, jak przechodzą. Urząd Celny i Agencja Celna to dwa
    różne byty, a DHL ma we Wrocławiu swoją. Wg rozmowy z konsultantem to
    agencja się wykazała rewolucyjną czujnością i przystopowała dostawę
    na ostatnim jej etapie. Z lektury się wyłania dość ponury obraz
    naganiania sobie klientów -- za reprezentowanie Cię przed UC liczą sobie
    2% wartości towaru, ale nie mniej niż 69zł. :-)

    Tylko ja się nie łapałem nawet na VAT, to się nie mieli do czego
    przyczepić i odblokowali dostawę. Ale widzę, że bardzo chcieli
    coś znaleźć.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2018-05-22 12:59:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Dlaczego mieszasz do tego bialo czerwona druzyne.

    Bo notorycznie brakuje jej kasy na programy korupcji społecznej
    i w wyniku działania chcących tę kasę wyrwać jej organów zostałem
    narażony na niedogodności, choć paczka miała poprawne papiery,
    w pełni zgodne z wymaganiami prawnymi w zakresie podatkowym i celnym.

    > Ty popelniles blad i powinienesz odszczekac ze panstwo chce Ci zrobic krzywde.

    Nie popełniłem żadnego błędu, ktoś inny wykazał się nadgorliwością.
    Towar mogę sobie zamówić gdziekolwiek, a na fakturze, którą mieli,
    dane płatnika były właściwe.

    > Tutaj pyszczysz ale jak sobie kulasa zlamiesz to bez zmruzenia oka
    bedziesz dzwonil na pogotowie zeby przewiezli, przeswietlili i zalozyli
    gips.

    Skoro rocznie płacę na dokładnie ten cel kilkanaście tysięcy złotych, to
    dlaczego mam nie dzwonić? Kwiatami powinni witać, jak Błaszczaka. :-)