  • 1. Data: 2018-12-11 11:31:04
    Temat: Biały sygnalizator nad buspasem a osobówka
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Hej,

    Załóżmy, że jedziemy buspasem. Możliwe są trzy scenariusze, dlaczego to
    robimy:

    a) jedziemy w godzinach obowiązywania buspasa, świadomie ryzykując mandat
    za jazdę buspasem,

    b) jedziemy w godzinach obowiązywania buspasa, ale jedziemy jednośladem, a
    buspas dopuszcza także jednoślady,

    c) jedziemy samochodem (prywatną osobówką -- nie wykonujemy odpłatnego
    przewozu osób), ale po godzinach obowiązywania buspasa.

    Dojeżdżamy do skrzyżowania. Nad wszystkimi pasami poza buspasem świeci się
    czerwone światło. Nad buspasem świeci się światło białe, pionowe, z
    napisem BUS, o takie:

    http://automotoszkolenia.pl/znak/znak_drogowy_SB.jpg

    http://automotoszkolenia.pl/znaki/id/15/Sygnaly-swie
    tlne-dla-kierujacych-pojazdami-wykonujacymi-odplatny
    -przewoz-osob#!znaki[pp_gal]/1/

    Czy wolno nam w takiej sytuacji jechać? Czy zależy to od tego, czy
    jesteśmy w sytuacji "a", "b" lub "c"? Jeśli nie, a za nami jedzie np.
    autobus lub taksówka, to czy nie blokujemy jej przejazdu (zakładając
    sytuację "b" lub "c", czyli "legalny" pobyt na buspasie)?

  • 2. Data: 2018-12-11 12:13:01
    Temat: Re: Biały sygnalizator nad buspasem a osobówka
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-12-11 11:31, Queequeg wrote:

> [...]

    > autobus lub taksówka, to czy nie blokujemy jej przejazdu (zakładając
    > sytuację "b" lub "c", czyli "legalny" pobyt na buspasie)?

    A masz realnie gdzies miejsce gdzie takie cos dziala z opcja b) lub c)?
    ja znam jedno takie miejsce gdzie to dziala w ten sposob - al.
    Jerozolimskie w DC w strone placu Zawiszy. Ten sygnalizator ma na celu
    umozliwienie wlaczenia sie autobusu z buspasu na lewoskrety na rondzie
    ktore jest tuz za tym miejscem. I tam buspas jest calodobowy a o
    dopuszczonych jednosladach raczej nie ma mowy. Ogolnie tam jest chyba
    dopuszczony tylko bus, taxi napewno nie moze /w odroznieniu od
    wielu buspasow w Wawie/, chyba nawet nie ma wyjatku dla miejskiego
    transportu osob niepelnosprawnych. Wlasnie ze wzgledu na ta
    sygnalizacje i organizacje ruchu autobusow.

    Bo a) to chyba nie ma o czym mowic, juz sie i tak podpadlo i popelnia
    wykroczenie jazdy po buspasie, przejazd na takim sygnalizatorze
    pojazdem nieuprawnionym bedzie kolejnym, a blokowanie stojacego z tylu
    autobusu najprawdpodobniej rowniez ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2018-12-11 13:43:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 11, 2018 at 12:13:03 PM UTC+1, elmer radi radisson wrote:

    > A masz realnie gdzies miejsce gdzie takie cos dziala z opcja b) lub c)?

    w Krk takiego raczej nie ma, motocykle moga jezdzic po wiekszosci buspasow, ale takie
    swiatla sa tylko w miejscu, gdzie jezdzi wylacznie MPK (cala reszta, czyli taxi,
    policja motocykle... maja zakaz).

    np. rondo grunwaldzkie
    https://www.google.pl/maps/@50.0487305,19.9317794,3a
    ,75y,90h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3qKGKxOzTbB7JP3tLs8
    fdw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    WS

  • 4. Data: 2018-12-11 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik elmer radi radisson radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-
    and.spam.wireland.org ...

> [...]
    > wykroczenie jazdy po buspasie, przejazd na takim sygnalizatorze
    > pojazdem nieuprawnionym bedzie kolejnym, a blokowanie stojacego z tylu

    Czyli nie wiesz...?

    Bo to jest rzeczywiscie ciekawe pytanie: jadac buspasem popełniamy jakie
    wykroczenie? Jazdy ze złego pasa? Zakazu wjazdu? :)

    A czy jadac buspasem i stosujac sie do swiateł przeznaczonych dla tego
    pasa popełniamy kolejne wykroczenie czy moze jestesmy po prostu
    konsekwentni? :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 5. Data: 2018-12-11 14:12:46
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 11-12-2018 o 13:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > A czy jadac buspasem i stosujac sie do swiateł przeznaczonych dla tego
    > pasa popełniamy kolejne wykroczenie czy moze jestesmy po prostu

    Światła "autobusowe" nie są przeznaczone dla poruszających się po
    buspasie, tylko dla kierowców autobusów. Podstawa prawna poniżej.
    Z tego wynika, że inny pojazd poruszający się po buspasie nie może się
    do nich stosować.

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i
    Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych

    § 102. Sygnały świetlne dla kierujących autobusami oraz innymi
    pojazdami wykonującymi odpłatny przewóz osób na regularnych liniach
    1. Sygnały świetlne dla kierujących autobusami oraz innymi pojazdami
    wykonującymi odpłatny przewóz osób na regularnych liniach, poruszającymi
    się po wydzielonych dla nich pasach ruchu, są barwy białej.
    2. Sygnały świetlne, o których mowa w ust. 1, nadawane przez
    sygnalizator SB oznaczają:
    1) sygnał w kształcie kreski pionowej - zezwolenie na wjazd za sygnalizator,

    itd.

    yabba

  • 6. Data: 2018-12-11 14:32:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > A masz realnie gdzies miejsce gdzie takie cos dziala z opcja b) lub c)?

    Mam dwa miejsca, gdzie wydaje mi się, że tak jest, ale przyjrzę się jak
    tam będę (w jednym będę jutro -- Belwederska przed prawoskrętem w Dolną
    w DC, na 100% jest buspas do 9:00 i na 90% jest światło dla autobusów).

> [...]
    > wykroczenie jazdy po buspasie, przejazd na takim sygnalizatorze
    > pojazdem nieuprawnionym bedzie kolejnym, a blokowanie stojacego z tylu

    To co ma zrobić kierowca, który wjeżdżając na buspas godzi się tylko na
    mandat za niego? :) Wykroczenia przecież się nie łączą... (?)

    Nie żebym popierał lub praktykował, raczej pytam z ciekawości. "b" i "c"
    za to realnie mnie interesują.

  • 7. Data: 2018-12-11 14:35:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    yabba <g...@g...com> wrote:

    > Z tego wynika, że inny pojazd poruszający się po buspasie nie może się
    > do nich stosować.

    Co ma więc zrobić, jeśli nie ma innego światła, bo czerwone świeci się dla
    pasów obok? Zastosować zdrowy rozsądek i stać, blokując autobusy za nim,
    czy zgodnie z literą prawa jechać, bo nie ma dla niego sygnalizatora?

    Kolejna kwestia z buspasem to miejsca, gdzie buspas się kończy i jest
    nakaz skrętu w prawo, a za skrzyżowaniem buspas znów się zaczyna. Zdaje
    się, że w Al. Niepodległości tak jest w okolicy SGH. Gdy buspas robi za
    buspas to autobusy jadą tam na wprost, a samochody mogą wjechać tylko do
    skrętu w prawo, ale co jeśli buspasowe godziny nie obowiązują? Można
    jechać takim buspasem prosto czy nie?

  • 8. Data: 2018-12-11 14:38:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, December 11, 2018 at 2:32:16 PM UTC+1, Queequeg wrote:

    > Mam dwa miejsca, gdzie wydaje mi się, że tak jest, ale przyjrzę się jak
    > tam będę (w jednym będę jutro -- Belwederska przed prawoskrętem w Dolną
    > w DC, na 100% jest buspas do 9:00 i na 90% jest światło dla autobusów).

    wg googla nie
    https://www.google.pl/maps/@52.2027137,21.0344189,3a
    ,75y,180h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1siQb_xBo6lky8iVvsC0
    xtkA!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl

  • 9. Data: 2018-12-11 15:06:42
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 11-12-2018 o 14:35, Queequeg pisze:

    > Co ma więc zrobić, jeśli nie ma innego światła, bo czerwone świeci się dla
    > pasów obok? Zastosować zdrowy rozsądek i stać, blokując autobusy za nim,
    > czy zgodnie z literą prawa jechać, bo nie ma dla niego sygnalizatora?

    Dla niego świeci się przecież czerwone i nie wolno mu wjechać za
    sygnalizator. Tak już jest, że jedno wykroczenie powoduje dalsze
    komplikacje. Zgodnie z literą prawa należy poczekać na zielone. Zdrowy
    rozsądek podpowiada, żeby zjechać między pierwszy oczekujący samochód i
    sygnalizator/skrzyżowanie.

> [...]
    > buspas to autobusy jadą tam na wprost, a samochody mogą wjechać tylko do
    > skrętu w prawo, ale co jeśli buspasowe godziny nie obowiązują? Można

    Jest tam stosowna tabliczka: BUS prosto, reszta w prawo.

    https://www.google.pl/maps/@52.2093216,21.0076677,3a
    ,24.8y,27.53h,88.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPVkYgB36qxk
    pGcczT9tz-g!2e0!7i16384!8i8192?expflags=__data_rollo
    ut__Tactile.IsDogfoodRollout__launched__%3Afalse%2C_
    _data_rollout__Tactile.IsFishfoodRollout__launched__
    %3Afalse%2C__data_rollout__Tactile.IsDogfoodRollout_

  • 10. Data: 2018-12-11 15:51:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-12-11 14:35, Queequeg wrote:

    > Co ma więc zrobić, jeśli nie ma innego światła, bo czerwone świeci się dla
    > pasów obok? Zastosować zdrowy rozsądek i stać, blokując autobusy za nim,
    > czy zgodnie z literą prawa jechać, bo nie ma dla niego sygnalizatora?

    Skoro naruszyl przepisy to czego nie zrobi, i tak z tego punktu widzenia
    bedzie dalej zle. Pozostaje juz tylko logika i zdrowy rozsadek, jesli
    nie chce blokowac stojacego z tylu autobusu, to wydaje sie ze po prostu
    upewniwszy sie ze nikogo nie ma na pasach, powinien przejechac i
    udroznic przejazd komunikacji miejskiej.

> [...]
    > buspas to autobusy jadą tam na wprost, a samochody mogą wjechać tylko do
    > skrętu w prawo, ale co jeśli buspasowe godziny nie obowiązują? Można

    A co mowi takie oznakowanie buspasa?
    https://gazetapolnocna.pl/wp-content/uploads/2018/07
    /BUSPAS.jpg
    raczej ze jazda prosto dotyczy autobusu, prawda?

    --

    memento lorem ipsum