  • 11. Data: 2019-07-30 13:15:04
    Temat: Re: Blacha nierdzewna czym obrabiać
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Trochę nieprzewidywalny kształt.

    Tym niemniej metoda jest chętnie używana do odtwarzania rur wydechowych
    i zbiorników paliwa w zabytkowych pojazdach.
    Ciekawe jak im się udaje uniknąć pofałdowań?

    Ja bym podzielił proces na etapy z wygrzewaniem odprężającym.
    Dla pewności dodałbym stopniowo rozsuwane ograniczenie w postaci
    równoległych drewnianych płyt.
    Może wtedy nie będzie warunków do pojawienia się pofałdowania?

    Są programy komputerowe do symulacji termoformowania.
    https://www.transvalor.com/en/cmspages/hydroforming.
    59.html

    WM

  • 12. Data: 2019-07-30 14:23:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-30 o 13:15, WM pisze:
    > Ja bym podzielił proces na etapy z wygrzewaniem odprężającym.
    Widać przebarwienie na powierzchni, może coś działali w tym kierunku.

    Robert

  • 13. Data: 2019-07-30 15:00:02
    Temat: Blacha nierdzewna czym obrabiać
    Od: 4...@g...com

    Mozna kupic ale sobie zrobie. To z Lemem i idiotami ma sens.

  • 14. Data: 2019-07-30 15:02:12
    Od: 4...@g...com

    Co tak cienko ze tylko hydroformowanie. Jak to bylo co Lem stwierdzil jak skorzystal
    z netu?

  • 15. Data: 2019-07-30 15:12:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-30 o 15:02, 4...@g...com pisze:
    > Co tak cienko ze tylko hydroformowanie. Jak to bylo co Lem stwierdzil jak
    skorzystal z netu?

    Miał całkowitą rację, sądząc po ilości hejterów.

    WM

  • 16. Data: 2019-07-30 15:34:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 30.07.2019 o 15:00, 4...@g...com pisze:
    > Mozna kupic ale sobie zrobie.

    Bo mam materiał, czas i kaprys.

    > To z Lemem i idiotami ma sens.

    Moje Ty nożyczki nastolne :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2019-07-30 15:35:25
    Od: 4...@g...com

    On nie napisal o hejterach a o idiotach. Chociazby takich co stare rury ze szklarni
    majace robic za slupki do plotu chca zgrzewac tarciowo.

  • 18. Data: 2019-07-30 15:37:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 30.07.2019 o 10:06, Roman Rogóż pisze:

    > Myślałem że chodzi o płaski element do zamocowania na górnej powierzchni
    > zderzaka żeby się na rysował przy załadunku (pisałeś o wersji 2D)

    Całkowicie płaski element mocowany poziomo. Co prawda są takowe nakładki
    w rozbudowanej wersji 3D, ale to już z wtryskarki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    Avast.

  • 19. Data: 2019-07-30 15:40:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-30 o 15:02, 4...@g...com pisze:
    > Co tak cienko ze tylko hydroformowanie. Jak to bylo co Lem stwierdzil jak
    skorzystal z netu?

    Też chciałem napisać, że PeJot nie otwiera fabryki zderzaków, ale jednak
    wcześniej kliknąłem na link. I się powstrzymałem.

    Robert

  • 20. Data: 2019-07-30 15:57:49
    Od: 4...@g...com

    Chcesz sobie zrobic cos co nie ma najmniejszego sensu i tutaj pytasz jak to zrobic?
    Do blacharza samochodowego na nauke idz to sie nauczysz. Pytales o narzedzia.
    Potrzebujesz nozyce do blachy albo mala reczna gilotyne. Jak sa zagiecia to kowadlo
    zwykle i angielskie, mlotki blacharskie. Zwykle do gwozdzi sie nie nadaja. Ze dwa
    pilniki, papier scierny, polerke. Potrzebny bedzie jeszcze palnik acetylenowo
    tlenowy. Blacha nierdzewna przy zaginaniu strasznie sie pofaluje i trzeba palnikiem
    to usunac. Chwilowo masz taki dar ze nie potrafisz opisac ksztaltu jaki chcesz
    zrobic. Pewno jak bys napisal co to za samochod to bylo by latwiej znalezc zdjecie
    zderzaka w necie niz wydumac z Twojego bananowego opisu. Pomjam drobny szczegol ze
    moglbyc dac linka do zderzaka. Z ciekawosci sprawdzilem czy sa zdjecia zderzakow.
    Znalazlem miedzy innymi do Bentleya. Byly i nakladki. Do Mercedesa kombi nakladki
    kosztuja od stowy wzwyz. Przy takiej cenie nie warto do sklepu po kawalek blachy
    jechac. Jak Ty dla jaj taki temat zalozyles to ok i sorki ze za wczesnie sie
    wtracilem. Talmudysci mogli by sie jeszcze popisywac. Ale jak na powaznie pytasz to z
    grzecznosci nie napisze jaki lekarz to leczy. Poza tym to grupa inzynieria a nie
    blacharstwo samochodowe.