  • 1. Data: 2014-11-26 19:30:35
    Temat: BlackBerry oraz Jolla/Sailfish a androidowe aplikacje
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    BlackBerry w końcu poszedł do głowy i w najnowszych modelach nie ma już
    zmuszania użytkowników do korzystania z proxy BIS/BES przy łączności z
    Internetem - można korzystać ze standardowych APN-ów operatorów GSM lub
    WiFi. Nowy system pozwala również na korzystanie z aplikacji napisanych
    dla systemu Android. Czy ktoś z grupowiczów ma może smartfony BB z
    najnowszym systemem BlackBerry 10 i może się podzielić informacjami jak
    działają androidowe aplikacje pod tym systemem?

    A może ktoś dysponuje rodzynkiem, jakim są smartfony Jolla z systemem
    Sailfish i zakupił takiego? - <http://jolla.com/jolla/> W Sailfishu też
    jest możliwość korzystania z androidowych aplikacji.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2014-11-26 20:18:02
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2014 19:30:35 +0100, Krystek napisał(a):

> [...]
    > najnowszym systemem BlackBerry 10 i może się podzielić informacjami jak
    > działają androidowe aplikacje pod tym systemem?

    Ja mam BB Q5. Androidowe aplikacje działają na nim normalnie, z pewnymi
    uwagami:
    - nie działa Flightradar24 - tzn. działa ale samolotów nie widać
    - nie można zalogować się do konta gmail w Google Maps - możliwe, że Q5 ma
    za mały ekranik i okno logowania nie ma gdzie się pokazać. Mapy i nawigacja
    działają, ale nie można korzystać z zapamiętanych punktów.
    Inne aplikacje działają, choć mały ekran czasem doskwiera - skutek
    zastosowania fizycznej klawiatury w serii Qx.

    Jeżeli planujesz zakup BlackBerry z OS 10, to generalnie odradzam. Ja
    jestem fanem BB, ale jako telefon z terminalem do e-mali wolę BB z BIS,
    fizyczną klawiaturą i niedotykowym ekranem, a jako multimedialny smartfon
    chyba lepiej sprawdzają się wynalazki z Androidem. BB jest bardzo szybki,
    stabilny, ma świetny hardware (chyba wszytkie współczesne mają LTE), ale to
    jednak jest egzotyka.

    Jeżeli nie udało mi się Ciebie zniechęcić, to kup jakiegoś używanego Z10
    (koniecznie drugiej generacji, poznasz po tym, że ma LTE). Jak Ci nie
    będzie pasował, to sprzedasz z niewielką stratą, a poznasz bardzo ciekawy,
    choć chyba pomału wymierający system.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2014-11-27 01:30:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-11-26 20:18, P.B. pisze:

> [...]
    > (koniecznie drugiej generacji, poznasz po tym, że ma LTE). Jak Ci nie
    > będzie pasował, to sprzedasz z niewielką stratą, a poznasz bardzo ciekawy,

    Dzięki. Bardziej pytam z ciekawości, bo jeśli chodzi o BB to mam
    znajomego jednego fana, który od kilku lat działa na BB Solid i nie
    trawi telefonów z ekranami dotykowymi (do tego stopnia, że gdy
    przedłużył firmowy abonament i za złotówkę otrzymał Nokię 720 to po
    dwóch dniach dzwonił do sprzedawcy, by mu dopisał do umowy pakiet BIS
    dla starego Solida, a samą Nokię spieniężył w komisie).

    Ja smartfona nie mam, ale będę celował w jakiegoś z LTE (byle nie miał
    większego ekranu od 5,3 cala). Ciekawiły mnie uwagi o BlackBerry z
    androidowymi aplikacjami, bo to - było,nie było - trochę egzotyka w
    Polsce. Nawet w polskojęzycznych serwisach o BB niewiele informacji.

    Ciekawi mnie jeszcze, czy ktoś sobie Jollę z Sailfishem sprawił i może
    mógłby podzielić się wrażeniami.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2014-11-27 19:13:25
    Od: W <w...@w...pl>

    Krystek wystukał, co następuje:

    > A może ktoś dysponuje rodzynkiem, jakim są smartfony Jolla z systemem
    > Sailfish i zakupił takiego? - <http://jolla.com/jolla/> W Sailfishu też
    > jest możliwość korzystania z androidowych aplikacji.

    Hm,
    ostatnio skuszony obniżką zanabyłem jollę i od wczoraj się bawię. Pierwsze
    wrażenie nieco dziwne (przyciski? jakie przyciski :D). Co do samych
    aplikacji z androida - zainstalowałem kilka (via sklep amazonu - działa,
    domyślnie jest yandex ale tam nie mam nawet konta) apliakcji i działają bez
    problemu (przy czym nie próbowałem żadnej aplikacji googla na przykład).

  • 5. Data: 2014-11-30 22:00:28
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-11-27 19:13, W pisze:
> [...]
    > problemu (przy czym nie próbowałem żadnej aplikacji googla na przykład).

    A nie przycinają się te androidowe aplikacje? Jak z płynnością działania?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 6. Data: 2014-11-30 22:30:55
    Od: W <w...@w...pl>

    Krystek wystukał, co następuje:

    > A nie przycinają się te androidowe aplikacje? Jak z płynnością
    > działania?

    Te które sprawdzałem działają podobnie płynnie, większych przycięć nie
    zauważyłem (porównanie do starszego galaxy neksus i9250 gdzie 'cudowność'
    androida spowodowała, że zamiast rwać włosy wmieniłem na nowszego; i do lg
    g2, gdzie przy umiarkowanej ilości aplikacji wsio działa raczej całkiem
    płynnie)

  • 7. Data: 2014-12-07 18:40:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-11-30 22:30, W pisze:
> [...]
    > g2, gdzie przy umiarkowanej ilości aplikacji wsio działa raczej całkiem

    Dobrze wiedzieć. A pytam nie bez powodu, bo sam mam tablet, który
    pracuje pod Androidem 4.1 i generalnie nie narzekam na jego działanie,
    ale za to gdy pojawiają się nowsze wersje Andka to można wyczytać
    (słuszne) narzekania, że przy okazji nowszych aktualizacji psują to, co
    działało dobrze w starszych wersjach.

    Więc z jednej strony nie chcę się odcinać od apek Androida, a z drugiej
    mieć w smartfonie system, który będzie dopracowany pod kątem sprzętu, na
    którym pracuje. Pytanie tylko jak na tym sprzęcie prezentuje się
    współpraca aplikacji Androida ze sprzętem i systemem Jolli.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/