  • 1. Data: 2014-10-31 09:33:54
    Temat: Blat do warsztatu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Robie sobie warsztat w garazu i potrzebuje porady, jak wykonac blat.

    Z jednej strony bedzie zakotwiony do muru, z drugiej nogi. Szerokosc ok.
    1,5 m, glebokosc jakies 90 cm. Ma sluzyc zastosowaniom ogolnym - cos tam
    wyciac z drewna, skleic, naostrzyc, wyczyscic, zlutowac. Czasem moze trafic
    sie cos duzego i ciezkiego.

    Kupowanie gotowego raczej odpada z uwagi na koszty.

    Myslalem o grubszej plycie OSB i zrobieniu wierzniej warstwy z paneli
    podlogowych, ktorych mam nadmiar. Ale nie zarzekam sie, bede wdzieczny za
    porady.

    I co radzilibyscie od razu zamontowac w blacie/na blacie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-10-31 10:42:59
    Temat: Re: Blat do warsztatu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > I co radzilibyscie od razu zamontowac w blacie/na blacie?

    https://www.festool.pl/Produkty/Pages/Product-Detail
    .aspx?pid=495315&name=St-wielofunkcyjny-MFT-3-MFT-3

    Sprzęt dal stolarzy i cena bez sensu ale coś w tym stylu.
    + imadło lub dwa ściski stolarskie

  • 3. Data: 2014-10-31 10:56:41
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-31 09:33, Maciek pisze:

> [...]
    > porady.
    >
    > I co radzilibyscie od razu zamontowac w blacie/na blacie?

    Panele się nie nadają. Wylejesz coś i Ci spuchną.

    Płyta OSB jak najbardziej, ale trzeba ją polakierować, bo po jakimś
    czasie zaczną się z niej odwarstwiać trociny.

    Ja bym skręcił/skleił dwie płyty 18, polakierował, przeszlifował i
    jeszcze raz polakierował. Najlepiej kleić na krzyż, choć nie wiem, jak
    są prasowane płyty OSB. Miejsca z wkrętami szpachlujesz wikolem
    zmieszanym z trocinami lub gotową szpachlą do drewna.

    Wtedy będziesz miał super blat. Gruby, ciężki i solidny. Nogi dajesz
    dowolne, ale też proponowałbym Ci kupić gruby ceownik i samemu
    zamontować, niż jakieś gotowe nogi ze sklepu.

    A jak chcesz mieć ładnie (bo chyba po to wymyśliłeś te panele), to
    możesz polakierować jakimś lakierem kolorowym. Wtedy nie będzie widać
    struktury płyty.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2014-10-31 11:00:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 10:56:43 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > A jak chcesz mieć ładnie (bo chyba po to wymyśliłeś te panele), to
    > możesz polakierować jakimś lakierem kolorowym. Wtedy nie będzie widać
    > struktury płyty.

    Lakier? Walnie raz mlotkiem i popeka :) Garazowy stol warsztatowy raczej
    bedzie przechodzil przerozne tortury.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-10-31 11:06:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 09:33:53 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Myslalem o grubszej plycie OSB i zrobieniu wierzniej warstwy z paneli
    > podlogowych, ktorych mam nadmiar. Ale nie zarzekam sie, bede wdzieczny za
    > porady.

    Sam bede robil taki stol i najlepiej to by bylo OSB + na wierzch "okuc" to
    jakas metalowa ciezka plyta :) Moze aluminiowa? 2m x 1m 1mm gruba bedzie
    kosztowac z ~200 pln, choc nie wiem czy 1mm to nie za cienko.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-10-31 11:06:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 10:56:43 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
    > Miejsca z wkrętami szpachlujesz wikolem
    > zmieszanym z trocinami lub gotową szpachlą do drewna.
    Skręcasz wkrętami od spodu a w kręty takiej długości aby nie przeszły na wylot. I nie
    trzeba szpachlować itp.
    > A jak chcesz mieć ładnie (bo chyba po to wymyśliłeś te panele), to
    > możesz polakierować jakimś lakierem kolorowym. Wtedy nie będzie widać
    > struktury płyty.
    Tu już lepiej płyta meblowa. Chyba nawet tańsza od osb może wyjść.

  • 7. Data: 2014-10-31 11:09:42
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-31 11:00, Adam pisze:

    > Lakier? Walnie raz mlotkiem i popeka :) Garazowy stol warsztatowy raczej
    > bedzie przechodzil przerozne tortury.
    > pozdr.

    Niekoniecznie. Wszystko zależy od lakieru i grubości warstwy.

    Ja też nie jestem zwolennikiem pięknych stołów warsztatowych, ale
    czytając o panelach podłogowych na stole odniosłem wrażenie, że ten stół
    będzie raczej dla ozdoby :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2014-10-31 11:09:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 10:56:41 +0100, wolim napisał(a):

    > Panele się nie nadają. Wylejesz coś i Ci spuchną.
    >(...)
    >(bo chyba po to wymyśliłeś te panele)

    Panele wymyslilem, bo sa dosc odporne na uszkodzenia mechaniczne. Na
    podlodze nie puchna, myslalem zeby polozyc je i polaczyc na kleju.

    No ale skoro odradzasz...

    Golej plyty OSB sie troche obawiam. Cokolwiek by z nia nie zrobic, lubi sie
    strzepic.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2014-10-31 11:12:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2014 03:06:15 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Sam bede robil taki stol i najlepiej to by bylo OSB + na wierzch "okuc" to
    > jakas metalowa ciezka plyta :) Moze aluminiowa? 2m x 1m 1mm gruba bedzie
    > kosztowac z ~200 pln, choc nie wiem czy 1mm to nie za cienko.

    Naklej 100 warstw folii alu, wyjdzie taniej :)

    Moim zdaniem blacha aluminiowa bedzie dobra do pierwszego przywalenia
    mlotkiem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2014-10-31 11:13:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 października 2014 11:06:17 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    Albo alu ryflowane?

    http://allegro.pl/blacha-aluminiowa-ryflowana-3x1000
    x2000-i4739829564.html

    Mozna kupic w innym formacie. Dla mnie idealny bylby 1200 x 2500, przeciac
    na pol i mialbym dwa kawalki po 600 x 2500, stol bede robil gigant - od
    sciany do sciany czyli ~4,5m :) Choc lepsze byloby chyba cos gladkiego.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.