  • 1. Data: 2018-10-29 12:06:59
    Temat: Blokada IMEI
    Od: c...@g...com

    Cześć.

    Taka sytuacja: kilka lat temu z racji większych zakupów w T-mobile dostałem
    nadmiarowe telefony i karty.
    Jeden z takich kompletów użyczyłem bezpłatnie sąsiadowi, który wtedy był w potrzebie
    i miał różne inne problemy.
    Sąsiad już jakiś czas temu wyprowadził się, kontakt się urwał.
    Będę kilka numerów telefonicznych wyłączał, w tym właśnie ten.
    Ale, że były sąsiad nie oddał telefonu (konkretnie Galaxy S9) i jakoś od kilku lat
    nie chce się kontaktować, to czy możliwe jest zlecenie t-mobile zablokowanie tegoż
    telefonu po IMEI?

    Pozdrawiam.
    Michał.

  • 2. Data: 2018-10-29 12:11:01
    Temat: Re: Blokada IMEI
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 12:06, c...@g...com pisze:
> [...]
    nie chce się kontaktować, to czy możliwe jest zlecenie t-mobile zablokowanie tegoż

    Jest możliwe, jeśli zgłosisz na policji kradzież telefonu (a właściwie:
    przywłaszczenie).

    Dodam, że z opisu nie wynika, aby sąsiad telefon przywłaszczył.

    A sam twój opis jawnie wygląda, że kłamiesz - nie mogłeś "kilka lat
    temu" dać sąsiadowi telefonu Galaxy S9, skoro ten telefon jest w
    sprzedaży od 2018 roku.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-10-29 15:36:41
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    nie chce się kontaktować, to czy możliwe jest zlecenie t-mobile zablokowanie tegoż

    Ciekaw jestem, co wspólnego z kartą SIM operatora może mieć jakiś aparat?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2018-10-29 15:44:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-29 o 15:36, Akarm pisze:

    > Ciekaw jestem, co wspólnego z kartą SIM operatora może mieć jakiś aparat?

    Znów nie zrozumiałeś tego, co czytasz...

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-10-30 13:27:38
    Od: Michal <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 października 2018 12:11:05 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > przywłaszczenie).
    >
    > Dodam, że z opisu nie wynika, aby sąsiad telefon przywłaszczył.

    Miał oddać po "pewnym czasie", ten czas to miał być rok do półtora.
    Dostał telefon, nawet nie rozpakowany i kartę, też nie rozpakowaną.
    Natomiast wszystkie inne dokumenty mam ja.
    Wszystkie telefony i karty były kupowane na jedną firmę, a dokładnie 1-os.
    działalność, na fakturę VAT.

    > A sam twój opis jawnie wygląda, że kłamiesz - nie mogłeś "kilka lat
    > temu" dać sąsiadowi telefonu Galaxy S9, skoro ten telefon jest w
    > sprzedaży od 2018 roku.

    Przepraszam, S5 (słownie: pięć).
    Nie wiem, w jaki sposób pomyliłem się.
    Kupowałem ich kilka OIDP w lecie '2014.
    Jeszcze u mnie są trzy, nadal w użyciu.

    Pozdrawiam
    Michał.

  • 6. Data: 2018-10-30 13:31:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-30 o 13:27, Michal pisze:

    potrzebie i miał różne inne problemy.
    lat nie chce się kontaktować, to czy możliwe jest zlecenie t-mobile zablokowanie
    tegoż telefonu po IMEI?

    > Miał oddać po "pewnym czasie",

    Mogę się zgodzić.

    > ten czas to miał być rok do półtora.

    Aż tak dokładnie się umawialiście w ten dorozumiany sposób?
    Na moje oko ustalenia nie były aż tak dokładne, dostał telefon,
    podziękował, nie żądałeś zwrotu, wyprowadził się (z dnia na dzień?),
    pewnie jakbyś poprosił go o zwrot, to by zwrócił i teraz.

    Dziwne macie relacje, nie ma telefonu, maila, fb?

> [...]
    > Natomiast wszystkie inne dokumenty mam ja.
    > Wszystkie telefony i karty były kupowane na jedną firmę, a dokładnie 1-os.

    Ja tu widzę przede wszystkim niezadbanie o swoje interesy z twojej
    strony. Udowodnienie sąsiadowi przywłaszczenia praktycznie niemożliwe.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-10-30 14:44:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >podziękował, nie żądałeś zwrotu, wyprowadził się (z dnia na dzień?),
    >pewnie jakbyś poprosił go o zwrot, to by zwrócił i teraz.

    A poniewaz termin okreslony dokladnie nie byl, to czy moze byc mowa o
    przywlaszczeniu ? :-)

    Dziwne macie relacje, nie ma telefonu, maila, fb?

    >Ja tu widzę przede wszystkim niezadbanie o swoje interesy z twojej
    >strony. Udowodnienie sąsiadowi przywłaszczenia praktycznie
    >niemożliwe.

    Udowodnienie, ze sasiad ciagle uzywa jego telefon moze byc latwe - dla
    policji oczywiscie.

    Ale co z tego, skoro ciagle jest przed umowionym terminem zwrotu.
    Jeszcze tylko US sie dowie i kaze zalegly VAT zaplacic :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-10-30 15:02:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-30 o 14:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > A poniewaz termin okreslony dokladnie nie byl, to czy moze byc mowa o
    > przywlaszczeniu ? :-)

    Zasadniczo by trzeba było wezwać sąsiada do zwrotu telefonu. W jaki
    sposób to zrobić (skutecznie), to już problem właściciela telefonu.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-11-05 01:27:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-10-18 o 12:06, c...@g...com pisze:
> [...]
    > Galaxy S9) i jakoś od kilku lat nie chce się kontaktować, to czy
    > możliwe jest zlecenie t-mobile zablokowanie tegoż telefonu po IMEI?

    Skoro chcesz zablokować kartę SIM, to wnoszę po tym, że znasz jej numer.
    Czy nie prostszym byłoby zadzwonić i się dogadać? Blokując kartę SIM
    możesz jedynie sąsiadowi kłopotów narobić. Przy okazji ktoś może zwrócić
    uwagę na fakt, że telefon nie był w Twojej firmie.

    Co do telefonu, to najpierw by pasowało sprawdzić, czy sąsiad go ma. 5
    lat, to taki telefon może już w śmietniku leżeć dawno. Po za tym
    zastanowił bym się nad art. 174 kc - być może ten telefon jest już
    sąsiada. Zwłaszcza, gdy nie nie udowodnimy Waszej "umowy", to moim
    zdaniem misja niemożliwa do wykonania w praktyce.

  • 10. Data: 2018-11-05 02:32:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Akarm" 5bd71afd$0$502$6...@n...neostrada.pl

    > Ciekaw jestem, co wspólnego z kartą SIM operatora może mieć jakiś aparat?

    Zwłaszcza wtedy, gdy tej ;) SIMki nie ma w tym ;) IMEI.

    =-=

    Może jednak są jakieś sztuczki blokowania po IMEI -- nie wiem.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,