  • 1. Data: 2012-01-16 09:05:52
    Temat: Blokowanie lewego pasa
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    W sobotę akurat musiałem przelecieć trasę A4 ze Zgorzelca do Krakowa
    (430 km). Śpieszyło mi się bardzo, bo wiozłem chorą osobę i myślałem
    że lewym pasem przelecę w 3 godzinki. Niestety mistrzowie lewego pasa
    co chwilę zmuszali mnie do hamowania poniżej prędkości karalnej. Na
    niektórych nawet poganianie światłami nie działa. Nie wspomnę ile
    potem czasu (cenne sekundy) i paliwa zajmuje rozbujanie się do
    przyzwoitej prędkości.
    Kiedy wreszcie te pacany nauczą się, że jak nie mają odpowiedniego
    wozu lub boją się śnieżycy bo ich nie stać na zimówki, bądź mandatu
    (bo im żal paru stówek) to niech się trzymają Art. 16 pkt 4.
    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni" i nie wychylają się na lewy pas. To jest zwykłe
    chamstwo utrudniać życie ludziom, którym się śpieszy. Ja nie mam nic
    do kogoś, kto przestrega prędkości na prawym pasie.
    Jak boisz się pogody to zjedź na prawy pas. Czasem też jakiś pacan
    przede mną na lewym pasie zwalnia do prędkośći kodeksowej (10 km/h
    poniżej karalnej!!!) na widok fotoradaru. Nie muszę wspominać jak
    niebezpieczne jest takie hamowanie zwłaszcza jak jedzie się szybko.
    Ale dzisiaj rano policjant z KG zapowiadał w TVP Info, że będą surowo
    karać blokujących lewy pas.

    Taryfikator mandatów:
    Rozdział E pkt. 07 "Jazda z prędkością utrudniającą ruch innym
    kierującym", 2 pkt. karne.
    Rozdział H pkt. 08 "Naruszenie obowiązku "jazdy prawostronnej", 2 pkt.
    karne.

  • 2. Data: 2012-01-16 09:16:11
    Temat: Re: Blokowanie lewego pasa
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Lew2" <> napisał w wiadomości ...

> [...]
    > poniżej karalnej!!!) na widok fotoradaru. Nie muszę wspominać jak
    > niebezpieczne jest takie hamowanie zwłaszcza jak jedzie się szybko.

    to się zaraz zacznie... :) :) :)

    szansa na najdłuższy wątek w tym tygodniu :)

  • 3. Data: 2012-01-16 09:19:33
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 16-01-2012 o 09:05:52 Lew2 <w...@h...com> napisał(a):

    > To jest zwykłe
    > chamstwo utrudniać życie ludziom, którym się śpieszy.

    Trzeba było wyjechać wcześniej, to takie proste, jedziesz spokojnie, bez
    stresu, baaa, nawet jest czas żeby się odlać gdzieś po drodze, bąka puścić
    na powietrzu, a tak wąchasz ten smród i do głowy przychodzą posrane
    pomysły.

    Ja uważam jeżeli ktoś jedzie lewym pasem i wyprzedza jednak auta będące na
    prawym, ale nie jedzie V max dopuszczonej to spoko, jak jest inaczej to go
    z prawej.

  • 4. Data: 2012-01-16 09:19:53
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    mnie to wkurw jak nawet srodkowym jada :P

    sz.

  • 5. Data: 2012-01-16 09:42:26
    Od: Clawfinger <c...@w...pl>

    W dniu 16.01.2012 09:05, Lew2 pisze:
> [...]
    > co chwilę zmuszali mnie do hamowania poniżej prędkości karalnej. Na
    > niektórych nawet poganianie światłami nie działa.
    Poganiać światłami to sobie możesz krowy na swoim pastwisku.

> [...]
    > wozu lub boją się śnieżycy bo ich nie stać na zimówki, bądź mandatu
    > (bo im żal paru stówek) to niech się trzymają Art. 16 pkt 4.
    Odezwał się ten, co to ma odpowiedni wóz i kupę kasy na mandaty .... weź
    się zastanów na sobą ....
> [...]
    > chamstwo utrudniać życie ludziom, którym się śpieszy. Ja nie mam nic
    > do kogoś, kto przestrega prędkości na prawym pasie.
    To, że tobie się spieszy to tylko i wyłącznie Twój zasrany problem. Nie
    wpadłeś na to, że ktoś jedzie lewym pasem dlatego, że wyprzedza pojazdy
    wolniej jadące prawym ??
> [...]
    > niebezpieczne jest takie hamowanie zwłaszcza jak jedzie się szybko.
    > Ale dzisiaj rano policjant z KG zapowiadał w TVP Info, że będą surowo
    Dla mnie jesteś zwykłym burakiem bez wyobraźni .....

  • 6. Data: 2012-01-16 09:49:34
    Od: "bma" <a@a>

    Użytkownik "Lew2" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > niektórych nawet poganianie światłami nie działa. Nie wspomnę ile
    > potem czasu (cenne sekundy) i paliwa zajmuje rozbujanie się do

    Czemu nie wyprzedziłeś z prawej skoro Ci się tak spieszyło?

  • 7. Data: 2012-01-16 09:51:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-16 09:05, *Lew2* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > W sobotę akurat musiałem przelecieć trasę A4 ze Zgorzelca do Krakowa
    > (430 km). Śpieszyło mi się bardzo, bo wiozłem chorą osobę i myślałem
    > że lewym pasem przelecę w 3 godzinki.

    W dzień powszedni w lecie trzeba mieć trochę szczęścia, żeby zdążyć w 3
    godziny z Gliwic (przy pustej/prawie pustej drodze to oczywiście nie
    problem).
    W zimie (w sobotę już w wielu miejscach była) do Krakowa - niemożliwe.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 8. Data: 2012-01-16 09:52:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-16 09:05, Lew2 pisze:
    > W sobotę akurat musiałem przelecieć trasę A4 ze Zgorzelca do Krakowa
    > (430 km). Śpieszyło mi się bardzo, bo wiozłem chorą osobę i myślałem
    > że lewym pasem przelecę w 3 godzinki.

    Średnia ponad 140km/h - zdaje się, że to bardzo optymistyczne
    założenie. Jechałeś pojazdem uprzywilejowanym?

    > Niestety mistrzowie lewego pasa
    > co chwilę zmuszali mnie do hamowania poniżej prędkości karalnej.

    Z prędkości zdecydowanie wyższej niż pierwszy próg karalny.
    Dodatkowo na autostradach obowiązuje prędkość dopuszczalna,
    a nie obowiązek jazdy w granicach karalnej.
    Mandat 1 - dla Ciebie.

    > Na
    > niektórych nawet poganianie światłami nie działa.

    Mandat 2 - dla Ciebie.

    > Nie wspomnę ile
    > potem czasu (cenne sekundy) i paliwa zajmuje rozbujanie się do
    > przyzwoitej prędkości.

    Aha, paliwo kosztuje... Przyzwoita prędkość to ile powyżej
    dopuszczalnej?

    > Kiedy wreszcie te pacany nauczą się, że jak nie mają odpowiedniego
    > wozu lub boją się śnieżycy bo ich nie stać na zimówki, bądź mandatu
    > (bo im żal paru stówek)

    No cóż, póki jadą zgodnie z przepisami to im wolno, a jak warunki
    są gorsze to mogą jechać wolniej.

    > to niech się trzymają Art. 16 pkt 4.
    > "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni" i nie wychylają się na lewy pas.

    A jak prawy jedzie wolniej?

    > To jest zwykłe
    > chamstwo utrudniać życie ludziom, którym się śpieszy. Ja nie mam nic
    > do kogoś, kto przestrega prędkości na prawym pasie.

    Aha, chamstwo - a chamstwem nie jest siadanie na zderzak, poganianie
    światłami?

    > Jak boisz się pogody to zjedź na prawy pas. Czasem też jakiś pacan
    > przede mną na lewym pasie zwalnia do prędkośći kodeksowej (10 km/h
    > poniżej karalnej!!!) na widok fotoradaru.

    LOL - zwolnił do prędkości kodeksowej to zachowanie naganne :)

    > Nie muszę wspominać jak
    > niebezpieczne jest takie hamowanie zwłaszcza jak jedzie się szybko.

    Za szybko. Jak się chce jeździć szybko to trzeba to umieć robić,
    a nie narzekać na wszystkich dookoła.

    > Ale dzisiaj rano policjant z KG zapowiadał w TVP Info, że będą surowo
    > karać blokujących lewy pas.

    Blokujących tak - z całą pewnością nie tych jeżdżących zgodnie
    z przepisami z prędkościami kodeksowymi.

    > Taryfikator mandatów:
    > Rozdział E pkt. 07 "Jazda z prędkością utrudniającą ruch innym
    > kierującym", 2 pkt. karne.

    Obawiam się, że przepisy to Ty naruszyłeś - nie ma obowiązku jazdy
    z prędkością powyższej ograniczenia, ponieważ komuś tam się chce
    jechać szybciej.

    E Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących prędkości
    Przekroczenie prędkości: art. 92a k.w. art. 20, art. 31 ust. 1 pkt 1,
    art. 63 ust. 2 pkt 4 i ust. 3 pkt 2 lit. d p.r.d. albo § 27 lub § 31
    ust. 1 z.s.d:
    01 - powyżej 50 km/h - 10 pkt.
    02 - od 41 do 50 km/h - 8 pkt.
    03 - od 31 do 40 km/h - 6 pkt.
    04 - od 21 do 30 km/h - 4 pkt.
    05 - od 11 do 20 km/h - 2 pkt.
    06 - od 6 do 10 km/h - 1 pkt.

    > Rozdział H pkt. 08 "Naruszenie obowiązku "jazdy prawostronnej", 2 pkt.
    > karne.

    Tak tak :)

    16 Korzystanie ze świateł drogowych w sposób niezgodny z przepisami art.
    90 lub 97 k.w. art. 51 ust. 5 p.r.d. - 0 pkt.

    A na deser:
    Art. 3.

    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność,
    unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.

    Polecam na przyszłość, a zima w rozkwicie :)

  • 9. Data: 2012-01-16 10:03:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-16 09:49, bma pisze:
    (...)
    > Czemu nie wyprzedziłeś z prawej skoro Ci się tak spieszyło?

    Dopuszczenie do wyprzedzania z prawej jest głupim pomysłem,
    prowadzącym do niebezpiecznych sytuacji. Powinni wycofać
    ten przepis i zająć się jednak edukacją tych uporczywie
    blokujących pas, ale tych tak naprawdę nie jest tak dużo.

  • 10. Data: 2012-01-16 10:04:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lew2,

    Monday, January 16, 2012, 9:05:52 AM, you wrote:

    > W sobotę akurat musiałem przelecieć trasę A4 ze Zgorzelca do Krakowa

    Mam wrażenie, że to trolling w najczystszej postaci.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl