  • 1. Data: 2020-02-06 08:32:27
    Temat: Brak obrazu na monitorze.
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Mam dwa bliźniacze Esprimo p5615. Do obu wsadziłem karty graficzne GT
    1030 i pięknie to działa. Tzn. w obu działało przez kilka lat, aż
    jednego dnia w jednym znikł obraz na monitorze. Sądziłem, że padła GT
    1030, ale zamieniłem karty i karta z niesprawnego działa w sprawnym, a
    karta ze sprawnego nie działa w niesprawnym. Po wyjęciu GT1030 i
    wsadzeniu oryginalnej przelotki z płyty na DVI obraz jest. Czy jest coś,
    co można zrobić, poza oddaniem kompa do utylizacji? Trochę mi żal, bo
    jest doinwestowany we wszystko, co się dało wymienić - CPU, RAM, SSD.
    Sprawdziłem i tak samo jest pod Win7, Win10, linuxem live. Czyli
    całkowity brak obrazu, nie ma nawet winiety biosu na początku.

  • 2. Data: 2020-02-06 09:33:20
    Temat: Re: Brak obrazu na monitorze.
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.02.2020 o 08:32, Poldek pisze:

> [...]
    > Sprawdziłem i tak samo jest pod Win7, Win10, linuxem live. Czyli
    > całkowity brak obrazu, nie ma nawet winiety biosu na początku.

    Czyli sprawa chyba jasna - coś nie tak ze slotem w którym siedzi karta.
    Nie jestem ekspertem ale chyba faktycznie pozostała utylizacja.

  • 3. Data: 2020-02-06 10:48:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-02-06 o 09:33, Trybun pisze:

    > Czyli sprawa chyba jasna - coś nie tak ze slotem w którym siedzi karta.
    > Nie jestem ekspertem ale chyba faktycznie pozostała utylizacja.

    Dodam jeszcze, że radiator karty jest ciepły, tak samo jak tej w
    sprawnym komputerze. Czyli wyglądałoby, że zasilanie dochodzi.
    W międzyczasie korzystając z oryginalnej przelotki przywróciłem
    ustawienia domyślne BIOSu. Wyjąłem pastylkę z płyty na parę minut i
    włożyłem nową, świeżą. Wyjąłem moduły RAM i wsadziłem ponownie. Coś
    jeszcze można wykombinować?

  • 4. Data: 2020-02-06 10:55:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Feb 2020 10:48:56 +0100, Poldek napisał(a):

    > Coś
    > jeszcze można wykombinować?

    Wątpię :) Pozostaje ci dokupienie używanej płyty. Albo jechanie na
    grafice on-board.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-02-06 11:04:33
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.02.2020 o 10:48, Poldek pisze:

> [...]
    > ustawienia domyślne BIOSu. Wyjąłem pastylkę z płyty na parę minut i
    > włożyłem nową, świeżą. Wyjąłem moduły RAM i wsadziłem ponownie. Coś

    Na pewno nie zaszkodzi przedmuchać slot sprężonym powietrzem, kropelka
    WD-40 też nie zawadzi. W sumie dziwne to trochę że BIOS nie alarmuje o
    awarii.

  • 6. Data: 2020-02-06 12:11:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.02.2020 o 08:32, Poldek pisze:

> [...]
    > Sprawdziłem i tak samo jest pod Win7, Win10, linuxem live. Czyli całkowity brak
    > obrazu, nie ma nawet winiety biosu na początku.

    Zmień zasilacz.

  • 7. Data: 2020-02-06 12:25:30
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 06/02/2020 10:04, Trybun wrote:

    > Na pewno nie zaszkodzi przedmuchać slot sprężonym powietrzem, kropelka
    > WD-40 też nie zawadzi. W sumie dziwne to trochę że BIOS nie alarmuje o
    > awarii.

    Brak obrazu nie przeszkadza w niczym BIOsowi. Jak by serwery i systemy
    headless chodziły, jakby BIOS domyślnie miał marudzić?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 8. Data: 2020-02-06 12:27:04
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 06/02/2020 09:48, Poldek wrote:

> [...]
    > ustawienia domyślne BIOSu. Wyjąłem pastylkę z płyty na parę minut i
    > włożyłem nową, świeżą. Wyjąłem moduły RAM i wsadziłem ponownie. Coś

    Możesz jeszcze spróbować wsadzić na chwilę riser (adapter) PCI-E 1x
    (wsadź w slot 16x PCI-E w płycie) do PCI-E 16x (wsadź w kartę), jeśli
    masz taki pod ręką - taki typowy do kryptowalut. Może akurat po zmianie
    prędkości te /złe/ piny w slocie zostaną wyłączone i obraz powróci.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 9. Data: 2020-02-06 13:50:13
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.02.2020 o 12:25, pioruns pisze:

    > Brak obrazu nie przeszkadza w niczym BIOsowi. Jak by serwery i systemy
    > headless chodziły, jakby BIOS domyślnie miał marudzić?

    Pewnie nie zwracasz uwagi na to że np uaktualnienie BIOSu trzeba
    pobierać nie ze strony jego autora a ze strony producenta plyty
    głównej.  Normalny objaw to alarm BIOSu gdy nastąpiła awaria podzespołu
    płyty głównej. Możliwe ze w tym wypadku nie chodzi o taki podzespół a np
    jak napisał collie - o zasilacz.

  • 10. Data: 2020-02-06 19:05:39
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 06/02/2020 12:50, Trybun wrote:

    > Pewnie nie zwracasz uwagi na to że np uaktualnienie BIOSu trzeba
    > pobierać nie ze strony jego autora a ze strony producenta plyty
    > głównej.

    He? Nigdy nie spotkałem się, żeby BIOS pobierać ze strony AMI czy jak
    się tam firmy biosowe nazywają.

    Normalny objaw to alarm BIOSu gdy nastąpiła awaria podzespołu
    > płyty głównej. Możliwe ze w tym wypadku nie chodzi o taki podzespół a np
    > jak napisał collie - o zasilacz.

    Podczas normalnej pracy BIOS nie powiadomi Cię o awarii obrazu. Dla
    BIOSa to możesz nawet wyciągnąć kartę graficzną i go to nie obchodzi,
    systemy headless pracują bez grafiki w ogóle. Nie spotkałem się z
    systemem, który by "marudził" w BIOSie, że nie widać obrazu na kablu z
    PCI-E GPU.

    --
    pozdrawiam, pioruns