  • 1. Data: 2015-03-02 10:08:40
    Temat: Brak swobody zapoznania się z umową
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czemu brak swobody zapoznania się z umową nie jest regulowany prawem?
    Można się z tym spotkać u pośredników sprzedaży nieruchomości. Z
    umową można się zapozmać (i podpisać) tylko w lokalu pośrednika. Nie
    można z nią wyjść, skopiowaćal aby np. skonsultować jej treść z
    doradcą/prawnikiem itp.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-03-02 10:17:33
    Temat: Re: Brak swobody zapoznania się z umową
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 10:08:44 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Czemu brak swobody zapoznania się z umową nie jest regulowany prawem?
    Bo wolny rynek to powinien regulowac
> [...]
    > umową można się zapozmać (i podpisać) tylko w lokalu pośrednika. Nie
    > można z nią wyjść, skopiowaćal aby np. skonsultować jej treść z
    Nie ma obowiązku korzystać z usług tych pośredników którzy robią tak jak piszesz.

  • 3. Data: 2015-03-02 10:37:37
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.03.2015 o 10:08, Marek pisze:
> [...]
    > umową można się zapozmać (i podpisać) tylko w lokalu pośrednika. Nie
    > można z nią wyjść, skopiowaćal aby np. skonsultować jej treść z

    Lokal pośrednika jest i tak luksusem. Zwyczajowo przyjęte niestety jest
    podpisywanie na kolanie, często w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

    p. m.

  • 4. Data: 2015-03-02 13:53:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Mar 2015 01:17:33 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Bo wolny rynek to powinien regulowac

    To dlaczego problem z amber gold był przedstawiony jako "oszukiwanie"
    naiwnych/nieświadomych?
    Są przypisy broniące takich osób w innych kwestiach, czemu nie ma w
    tej?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-03-02 14:00:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 13:53, Marek pisze:

    > To dlaczego problem z amber gold był przedstawiony jako "oszukiwanie"
    > naiwnych/nieświadomych?
    > Są przypisy broniące takich osób w innych kwestiach, czemu nie ma w tej?

    W jakich kwestiach? Rzucasz hasłami bez ładu, bez składu, napisz
    dokładnie o co chodzi.

    Afera Amber Gold na pewno nie polegała na tym, że ktoś komuś nie
    pozwalał przeczytać umowy, a wręcz przeciwnie.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-03-02 14:32:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 13:54:01 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > To dlaczego problem z amber gold był przedstawiony jako "oszukiwanie"
    > naiwnych/nieświadomych?
    > Są przypisy broniące takich osób w innych kwestiach, czemu nie ma w
    > tej?
    Ale czego się domagasz? stawy nakazującej pośrednikom publikować wzory umów na
    jakiejś ogólnopolskiej stronie www?
    Pośredników teraz jak psów- nie pasuje Tobie że jeden z nich nie chce Tobie
    udostępnić wzoru mowy to idziesz do następnego.
    Jak w sklepie nie smakują bułki z Biedronki to kupujesz w innym Lidlu.
    Albo sam pieczesz.

  • 7. Data: 2015-03-02 14:38:02
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > umową można się zapozmać (i podpisać) tylko w lokalu pośrednika. Nie
    > można z nią wyjść, skopiowaćal aby np. skonsultować jej treść z
    A jak już się uparłeś na takiego pośrednika to weż doradcę/prawnika ze sobą,
    usiądźcie wygodnie w biurze pośrednika i analizujcie/konsultujcie.

    A tak na marginesie: kilka nieruchomości kupowałem/sprzedawałem, pewne nieruchomości
    również wynajmuje. Dwa razy miałem "okazje" korzystać z usług pośredników. W niczym
    nie pomógł a wręcz przeciwnie w obu przypadkach chcieli mnie wprowadzić na mniejsza
    lub większa minę.
    Tak więc uważaj a najlepiej zrezygnuj z pośrednictwa i kupuj sprzedawaj sam.

  • 8. Data: 2015-03-02 16:46:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 02 Mar 2015 14:00:48 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > W jakich kwestiach? Rzucasz hasłami bez ładu, bez składu, napisz
    > dokładnie o co chodzi.

    W kwesti ogölnej mody na tworzenie tzw. prawa opiekuńczego. Skoro na
    być opiekuńcze to dlaczego nie mogłaby być regulowana ta kwestia
    swobodnego zapoznania się z umową.

    > Afera Amber Gold na pewno nie polegała na tym, że ktoś komuś nie
    > pozwalał przeczytać umowy, a wręcz przeciwnie.

    J.w.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-03-02 17:12:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-02 o 16:46, Marek pisze:

    > W kwesti ogölnej mody na tworzenie tzw. prawa opiekuńczego. Skoro na być
    > opiekuńcze to dlaczego nie mogłaby być regulowana ta kwestia swobodnego
    > zapoznania się z umową.

    Jak regulowana? Proszę o przykład.

    Prawo nie zakazuje swobodnego zapoznania się z umową.

    > J.w.

    Nie rozumiesz.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-03-02 19:47:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 02 Mar 2015 17:12:59 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Jak regulowana? Proszę o przykład.
    > Prawo nie zakazuje swobodnego zapoznania się z umową.

    Dlaczego dozwolona jest praktyka uniemożliwiająca swobodne zapoznanie
    się z umową w miejscu neutralnym dla strony (domu, u prawnika itp.).

    --
    Marek