  • 1. Data: 2018-05-20 18:04:54
    Temat: Braknie prądu:(
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Tego się należało spodziewać, braknie energii w Polsce, cały czas rośnie
    zapotrzebowanie na energię, o 2% w zeszłym roku, szczególnie w szczycie
    a jednocześnie brak inwestycji, sieci stare straty 7%, bloki podobnie, o
    marnej
    sprawności (max33%) gdy podobno gazowe osiągają 2* tyle.

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/e
    nergetyka-efektywnosc-inwestycje,108,0,2406508.html

    Teraz do tego smutnego obrazu przyszłości brakuje tylko elektryków :(
    nawet nie milion Morawieckiego, bo to mrzonka jak na razie,
    ale tak ze 100 000 wystarczy żeby rozwalić naszą energetykę.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-05-20 19:09:42
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-20 o 18:04, Janusz pisze:
> [...]
    > nawet nie milion Morawieckiego, bo to mrzonka jak na razie,
    > ale tak ze 100 000 wystarczy żeby rozwalić naszą energetykę.

    Się wprowadzi przepis że ładować wolno tylko poza szczytem
    energetycznym. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-05-20 19:48:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.05.2018 o 19:09, RadoslawF pisze:

    > Się wprowadzi przepis że ładować wolno tylko poza szczytem
    > energetycznym.  :-)
    Po pierwsze primo, to IMHO pomysły typu ograniczenie mocy odkurzaczy,
    czy zakaz ładowania w szczycie są o kant d**y rozbić. Jedyne
    uzasadnienie takich regulacji to potrzeba wytłumaczenia istnienia armii
    biurokratów.
    Po drugie "primo" to obserwuję od lat naszą politykę w zakresie
    paliwowo-energetycznym i wszystko wskazuje na to, że tak to musi być. W
    sensie, że celem jest, aby kupować energię z Niemiec, a paliwa z Rosji.
    Nie po to tyle zainwestowano w Polsce (tzn. zainwestowano w "edukację" i
    "informację" oraz inne działania) żeby teraz naród tubylczy się
    usamodzielniał.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-05-21 23:12:25
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 20 May 2018 19:09:42 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Się wprowadzi przepis że ładować wolno tylko poza szczytem
    >energetycznym. :-)

    Trzeba jeszcze mieć gdzie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 5. Data: 2018-05-22 02:50:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-21 o 23:12, j...@i...pl pisze:

    > Trzeba jeszcze mieć gdzie.

    To akurat było wiadomo wcześniej. Tylko idioci liczyli że naładują
    za pół darmo na czyjejś dostępnej dla wszystkich ładowarce.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-05-22 06:06:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 02:50, RadoslawF pisze:

    > To akurat było wiadomo wcześniej. Tylko idioci liczyli że naładują
    > za pół darmo na czyjejś dostępnej dla wszystkich ładowarce.

    No ale jak to? Można jeżdzić tylko wokół własnego komina i to pod
    warunkiem, ze masz demek z kominem?

    Shrek

  • 7. Data: 2018-05-22 06:54:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-22 o 06:06, Shrek pisze:

    > No ale jak to? Można jeżdzić tylko wokół własnego komina i to pod
    > warunkiem, ze masz demek z kominem?

    Szczęściarze mimo mieszkania w bloku mają garaże z prądem. :-)
    A i tak nikt u nas tego masowo nie kupuje.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-05-22 12:03:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2018 o 06:54, RadoslawF pisze:

    > Szczęściarze mimo mieszkania w bloku mają garaże z prądem.  :-)
    > A i tak nikt u nas tego masowo nie kupuje.

    Zmartwie cię, ale to są deweloperskie atrapy. Niby mają napisane 16A, co
    i tak jest warością raczej odpowiednią do elektycznego skutera, ale
    dodatkowo elektrycy mają coś takiego jak współczynnik jednoczesności. W
    przypadku tych "gniazdek deweloperskich" przyjmuje się 0,1.

    Shrek

  • 9. Data: 2018-05-22 15:29:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-22 o 12:03, Shrek pisze:

> [...]
    > dodatkowo elektrycy mają coś takiego jak współczynnik jednoczesności. W
    > przypadku tych "gniazdek deweloperskich" przyjmuje się 0,1.

    Gniazdko w garażu nie musi służyć do szybkiego ładowania.
    Jak tam wstawiam auto to postoi minimum 12 godzin, na naładowanie
    tego co wyjeździłem w ciągu dnia na pewno wystarczy.
    Czasów kiedy w co drugim będzie elektryk nie dożyje.
    Takich gdzie elektryk będzie w każdym raczej nikt z aktualnie
    czytających nie dożyje.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-05-22 15:31:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez chcialem cos takiego napisac. Raptem w porywach do dyspozycji w takim garazu beda
    2 ampery. Ciagle slysze ze w jakims miescie powstaly trzy miejsca do ladowania a
    jakis koncern energetyczny buduje w Polsce 50 stacji 20kW. I bylo by fajnie gdyby nie
    to ze w pierwszym bardzo okrojonym rzucie trzeba zbudowac 50 ale tysiecy stacji 20kW.
    Na dodatek oczami wyobrazni widze rozryte miasta zeby nowe duzo grubsze kable do
    stacji ladowania zalozyc. Bo jak nawet 5 lat temu robili remonty to nie zalozyli
    kabli przewymiarowanych 5 razy bo moze kiedys elektryczne samochody beda. Mozna by
    slupy stawiac i linie sredniego napiecia puszczac gora ale jakos nie wypada.