  • 1. Data: 2018-06-20 12:27:50
    Temat: Bramki AUP
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Z pewnych względów idealne byłoby zastosowanie bramek AUP
    zamiast LVC, ale w dokumentacji (do 74AUP2G17) jest
    napisane "?4mA Output Drive at 3.0V", a w absolute maximum
    ratings z kolei jest "Continuous Output Current (VO = 0 to VC) ?20mA"
    i "?50mA max". Jakim cudem z 4mA robi się 20 bez przekracznia granic
    napięcia zasilania?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-06-20 18:36:14
    Temat: Re: Bramki AUP
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > ratings z kolei jest "Continuous Output Current (VO = 0 to VC) ?20mA"
    > i "?50mA max". Jakim cudem z 4mA robi się 20 bez przekracznia granic

    Już się chłodniej zrobiło to pewnie już wiesz. W innych seriach też masz
    podobnie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2018-06-20 20:25:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Już się chłodniej zrobiło to pewnie już wiesz. W innych seriach też masz
    > podobnie.

    No właśnie niezbyt podobnie, nie aż 5x. Stąd wynika moje pytanie,
    bo temperatura zazwyczaj wpływała na prąd wyjściowy max. 2x w pełnym
    zakresie -55..+125 stopni.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-06-20 21:10:39
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > No właśnie niezbyt podobnie, nie aż 5x. Stąd wynika moje pytanie,
    > bo temperatura zazwyczaj wpływała na prąd wyjściowy max. 2x w pełnym
    > zakresie -55..+125 stopni.

    Jak jest za ciepło to człowiek nie widzi oczywistych rzeczy ;)
    No ale jak tak to masz: 4mA przy zapewnieniu że napięcie na
    tranzystorach wyjściowych nie będzie większe niż...
    20mA to max ile można przepuścić przez te tranzystory - nie ma tu mowy o
    żadnym konkretnym napięciu - to wytrzymałość prądowa i nic więcej. A
    50mA to prąd który przepuszczony przez odpowiednie wyprowadzenia
    spowoduje latch-up układu. No i maksymalny prąd w liniach zasilania bo
    chyba też tam tyle było. Teraz to z pamięci piszę - lenistwo nie pozwala
    mi zaglądać do pdf-a ;) ale chyba dobrze pamiętam.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2018-06-20 22:47:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

> [...]
    > 20mA to max ile można przepuścić przez te tranzystory - nie ma tu mowy o
    > żadnym konkretnym napięciu - to wytrzymałość prądowa i nic więcej.

    Mylisz się, jest bardzo precyzyjnie zaznaczone, przy jakich to jest
    napięciach: (VO = 0 to VCC). I tu jest cała ciekawostka, bo o 2x bym nie
    dopytywał. Jakaś dziwna konstrukcja tam musi być pod spodem. Nawet
    trochę ujawniają: "The IOFF circuitry disables the output preventing
    damaging current backflow when the device is powered down." To nie jest
    zwykły CMOS, wbrew rozwinięciu skrótu AUP.
    > ale chyba dobrze pamiętam.

    Raczej niespecjalnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2018-06-20 23:37:45
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Mylisz się, jest bardzo precyzyjnie zaznaczone, przy jakich to jest
    > napięciach: (VO = 0 to VCC). I tu jest cała ciekawostka, bo o 2x bym nie

    No właśnie nie masz żadnej gwarancji zachowania poziomów napięć. Po
    prostu wytrzymałość prądowa wyjść i nic więcej. Tak samo masz dla innych
    rodzin (może nie wszystkich, ale tych nowszych owszem). 4mA dla
    określonych poziomów masz zagwarantowane, a dalej radź sobie sam,
    bylebyś nie przekraczał 20mA, tyle że nikt Ci nie zagwarantuje napięcia.

> [...]
    > damaging current backflow when the device is powered down." To nie jest
    > zwykły CMOS, wbrew rozwinięciu skrótu AUP.

    Wiesz, jak dla mnie to nawet LVC/LVX jest dziwne, ale że od długiego
    czasu zajmuję się wykorzystywaniem układów a nie ich budową (czego się
    uczyłem, ale na tym się skończyło, wtedy HC/HCT to był prawie szczyt
    techniki), to specjalnie nie szukałem informacji na ten temat. Ale można
    się spodziewać izolowanych tranzystorów połączonych antyszeregowo. Jakoś
    tak zapewne.

    Pozdrawiam

    DD