  • 1. Data: 2019-02-01 11:48:14
    Temat: Brudne znaki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Taka obserwacja z trasy - od Wroclawia przez Poznania, Gniezno,
    Bydgoszcz, ...

    Znaki maja ciemne plamy.
    Glownie dotyczy to duzych zielonych tablic informacyjnych.

    plamy niby nieregularne w srodku znakow, ale na tych tablicach to
    ukladaja sie w poziome pasy, jakby odzwierciedlajac blachy czy
    wsporniki z tylu.

    Ciemne do tego stopnia, ze tudno odczytac napisy z wiekszej
    odleglosci.

    Tez to widzicie, czy to tylko mnie wzrok metnieje ... albo swiatla ?

    To chyba nie jest brud, tylko ... szron, rosa ? Moga zmienic wlasnosci
    odblaskowe folii.

    J.

  • 2. Data: 2019-02-01 11:59:43
    Temat: Re: Brudne znaki
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-02-01 o 11:48, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tez to widzicie, czy to tylko mnie wzrok metnieje ... albo swiatla ?
    >
    > To chyba nie jest brud, tylko ... szron, rosa ? Moga zmienic wlasnosci

    Też to zauważyłem na obwodnicy Radomia (nówka sztuka nie śmigana). W
    nocy tablice informacyjne zupełnie nieczytelne, jakby warstwa odblaskowa
    miejscami nie działała.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-02-01 13:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2019 11:59:43 +0100, Miroo napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Też to zauważyłem na obwodnicy Radomia (nówka sztuka nie śmigana). W
    > nocy tablice informacyjne zupełnie nieczytelne, jakby warstwa odblaskowa
    > miejscami nie działała.

    IMO - dawniej tego nie bylo.

    Jakas wyjatkowa pogoda tej zimy, blad wykonawczy, czy ktos z
    zachodu/poludnia nas uszczesliwil folia, co sie nie nadaje, a
    ministerstwo wymaga ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-02-07 23:19:45
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2019-02-01 o 13:43, J.F. pisze:
    > [...]

    nie tylko

    > IMO - dawniej tego nie bylo.

    od paru lat widuję

    > Jakas wyjatkowa pogoda tej zimy, blad wykonawczy, czy ktos z
    > zachodu/poludnia nas uszczesliwil folia, co sie nie nadaje, a
    > ministerstwo wymaga ? :-)

    ztcw to folia odblaskowa musi być odpowiednio zorientowana - jak będzie
    obrócona, to słabo odbija słabo światło. A znaki wycinają nie patrząc na
    to jak powinna być zorientowana folia, tylko aby więcej tych znaków z
    arkusza zrobić..
    Takie znaki powinny być zareklamowane i zwrócone do wykonawcy. Tylko kto
    to sprawdza po nocy??
    --
    Pozdr.
    Michał

  • 5. Data: 2019-02-08 09:44:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >nie tylko

    >od paru lat widuję

    Jakos tak wczesniej nie rzucilo mi sie w oczy.

    Inna zima, nowe znaki, nowe drogi ?

    Drogi akurat nie wszystkie nowe ...

    >ztcw to folia odblaskowa musi być odpowiednio zorientowana - jak
    >będzie
    >obrócona, to słabo odbija słabo światło.

    Hm, tak chyba z zalozenia ma odbijac w strone oswietlajacego swiatla,
    ale moze jest optymalizowana dla jakiegos kierunku.

    >A znaki wycinają nie patrząc na
    >to jak powinna być zorientowana folia, tylko aby więcej tych znaków z
    >arkusza zrobić..

    Tylko to tutaj ma raczej nieregularne plamy. Np znak trojkatny -
    brzegi widac, a srodek ciemny.

    Albo duza tablica, te ciemne obszary w pasach, ale nie ladnych
    prostokatach, tylko takich poszarpanych - raz szersze, raz wezsze.

    Tak, jakby odzwierciedlaly wzmocnienia ktore sa z tylu, i moze jeszcze
    jakies sruby czy zgrzewy mocujace.

    >Takie znaki powinny być zareklamowane i zwrócone do wykonawcy.
    >Tylko kto to sprawdza po nocy??

    No wlasnie ...

    J.

  • 6. Data: 2019-02-08 09:59:21
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 08.02.2019 o 09:44, J.F. pisze:
> [...]
    > prostokatach, tylko takich poszarpanych - raz szersze, raz wezsze.
    >
    > Tak, jakby odzwierciedlaly wzmocnienia ktore sa z tylu, i moze jeszcze

    mi to wygląda na wykraplanie pary wodnej ew powstawanie szadzi

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2019-02-08 10:04:55
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-02-08 o 09:44, J.F. pisze:
    > Tak, jakby odzwierciedlaly wzmocnienia ktore sa z tylu, i moze jeszcze
    > jakies sruby czy zgrzewy mocujace.

    Może rosa/szron chętniej się osadzające w takich miejscach?

    --
    SW3
    ----

  • 8. Data: 2019-02-08 10:34:17
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > IMO - dawniej tego nie bylo.

    ..było, było. Często syf na znakach zostawiają po remontach.
    IMHO obklejają, że nieważne potem zdzierają obklejenia a klej zostaje.

    Pamiętam jaki był dramat parę lat temu na A4 Katowice-Kraków czyli na
    ulubionym odcinku "drogowców" będącym nieprzerwalnie w remoncie :)
    Właściwie to żaden znak nie był dobrze widoczny.

  • 9. Data: 2019-02-08 18:24:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    Może rosa/szron chętniej się osadzające w takich miejscach?

    Albo dluzej pozostajace.

    To by mi pasowalo ...

    J.

  • 10. Data: 2019-02-08 20:12:42
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 04:48:06 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Tez to widzicie, czy to tylko mnie wzrok metnieje ... albo swiatla ?
    >
    > To chyba nie jest brud, tylko ... szron, rosa ? Moga zmienic wlasnosci

    To jest jakas szadz/wilgoc.
    Czesto widuje takie cos. Zazwyczaj jest to albo plama miedzy wspornikami albo
    odwrotnie, siatka tam gdzie wsporniki sa.

    Taki urok i raczej nie wina czegokolwiek.
    Znaki w dzien sa czyste.