  • 1. Data: 2014-10-13 12:25:11
    Temat: Budowa Jacka 1 - projekt i technologia
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Aby choć trochę uporządkować dyskusję zdecydowałem się podzielić
    podsumowanie budowy Jacka na trzy części:
    1 - projekt i technologia
    2 - czasochłonność
    3 - koszt

    W pierwszej opiszę projekt i technologię, w drugiej czasochłonność, a w
    trzeciej podsumowanie kosztów jakie poniósł. Bywałem na jego budowie
    dziesiątki jeśli nie setki razy więc mogę dość szczegółowo odpowiedzieć na
    pytania co zostało zrobione. Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć
    szczegółowo na pytania _dlaczego_ Jacek zdecydował się na taką a nie inną
    technologię albo dokonał takich a nie innych wyborów. Mogę tylko
    przypuszczać ( a nawet mam pewność) że istotnym kryterium była cena i
    możliwość samodzielnego budowania.

    Może jeszcze na wstępie odpowiem na podstawowe pytanie dlaczego ja opisuję
    cudzą budowę? Bo mam do tego wszelkie dane. Pomagałem Jackowi na etapie
    projektu, sporządzania kosztorysu i pilnowania by krwiopijcy (fachowcy) zbyt
    dużo z niego nie zdarli.

    Ad rem:
    Dom parterowy z użytkowym poddaszem (skosy). Wymiary zewnętrzne 7,6 x 11,2
    Ściany zewnętrzne jednowarstwowe z betonu komórkowego 40cm, dach dwuspadowy,
    4 okna dachowe, strop żelbetowy, fundamenty lane w ziemi, prosta bryła bez
    ganków, daszków i balkonów. Jedynie nad drzwiami wejściowymi i tarasowymi
    małe przykręcane daszki.

    Parter: salon, kuchnia, sypialnia, mała łazienka, wiatrołap i
    schowek/garderoba pod schodami.
    Piętro: dwa pokoje dziecięce, łazienka, pralnia/kotłownia/"wentylatorownia",
    mały pokoik "gościnny".

    Jacek obiecał podesłać obrazek z jakiegoś planera pokazujący układ pokoi.
    Jak go dostanę to wrzucę linka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2014-10-13 12:25:58
    Temat: Re: Budowa Jacka 1 - projekt i technologia
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Przepraszam miało iść na "budowanie".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-10-13 12:28:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Oct 2014 12:25:58 +0200, Ergie

    > Przepraszam miało iść na "budowanie".

    Właśnie się zdziwiłem się. ;>

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-10-13 12:37:11
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Mon, 13 Oct 2014 12:25:58 +0200, Ergie

    > Właśnie się zdziwiłem się. ;>

    myslalem po tytule ze to bedzie polska wersja geoff'a ;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2014-10-13 12:53:59
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-10-13 12:25, Ergie wrote:
    > Witam!
    >
    > Aby choć trochę uporządkować dyskusję zdecydowałem się podzielić
    > podsumowanie budowy Jacka na trzy części:
> [...]
    (...)

    a co z garażem!?!
    ;)

  • 6. Data: 2014-10-13 14:21:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > a co z garażem!?!

    Brak - i to jest IMO największa wada tego projektu. Dla mnie dom = taki dom
    w którym mogę w zimie przenieść zakupy z auta do kuchni bez chodzenia po
    śniegu albo w deszczu. Czyli koniecznie garaż i koniecznie połączony z domem
    i na pilota!

    Pozdrawiam
    Ergie