  • 1. Data: 2019-09-19 17:49:22
    Temat: Budowa w granicy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Koleżanka Małżonka koniecznie chce dobudować garaż do naszej chałupy.
    Ponieważ odległość od granicy jest 4 metry, więc według mojej wiedzy tak
    się nie da. Niestety kobieta co jakiś czas dostarcza mi przykładów, że
    ktoś tam, gdzieś tam wybudował w granicy albo blisko granicy i, że jest
    to zgodnie z przepisami. Dziś mi opowiada, że koleżanka z pracy niedawno
    budowała dom na wąskiej działce i dostała pozwolenie na budowę blisko
    granicy (podobno 1 metr), z tym, że musiała postawić jakiś mur ogniowy.
    Ten garaż nie byłby wolnostojący, tylko "przyklejony" do ściany domu.
    Czytam prawo budowlane, ale niewiele z tego zmądrzałem.
    Poradźcie łopatologicznie: czy garaż dobudowany do ściany domu (sam
    garaż będzie niższy niż 3 m i krótszy, niż 5,5) da się legalnie
    wybudować w granicy, lub blisko granicy?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-09-19 17:52:50
    Temat: Re: Budowa w granicy
    Od: Bolko <s...@g...com>

    jeden Rabin powie tak drugi nie.
    U nas jest strefa zalewowa gdzie nie można się budować a ludzie się budują.
    To nie jest pytanie do grupy tylko jedź do urzędu i spytaj pana.

  • 3. Data: 2019-09-19 19:08:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 września 2019 17:49:24 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Koleżanka Małżonka koniecznie chce dobudować garaż do naszej chałupy.
    > Ponieważ odległość od granicy jest 4 metry, więc według mojej wiedzy tak

    najpierw sprawdz co mowi twój miejscowy plan zagospodarowanie przestrzennego -
    niektóre dopuszczają odległości mniejsze niz 4m.

    b.

  • 4. Data: 2019-09-19 19:32:45
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-19 o 17:49, Jacek pisze:
> [...]
    > garaż będzie niższy niż 3 m i krótszy, niż 5,5) da się legalnie
    > wybudować w granicy, lub blisko granicy?

    Jeżeli miejscowy plan zagospodarowanie przestrzennego pozwala, to może
    budować. Po zmianach prawa, nie można już budować w granicy na podstawie
    warunków zabudowy.

  • 5. Data: 2019-09-20 10:34:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.09.2019 o 17:49, Jacek pisze:

    > Poradźcie łopatologicznie: czy garaż dobudowany do ściany domu (sam garaż będzie
    > niższy niż 3 m i krótszy, niż 5,5) da się legalnie wybudować w granicy, lub blisko
    > granicy?

    Da się, ale... Ale musisz po szczegóły udać się do miejscowego
    starostwa, gdyż to "ale" w każdym starostwie jest nieco inne.

  • 6. Data: 2019-09-20 10:49:06
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > garaż będzie niższy niż 3 m i krótszy, niż 5,5) da się legalnie
    > wybudować w granicy, lub blisko granicy?

    Zacznij od wizyty w lokalnym PINB
    Tam Tobie powiedzą co i jak na waszym terenie.
    U nas koleżanka wybudowała garaż w granicy działki ale musiała występować o zgodę do
    jakiegoś ministerstwa bodajże.
    Wbrew pozorom nie było to ani trudne ani czasochłonne.
    Własnie w lokalnym PINB jej to wszystko wytłumaczyli.