  • 1. Data: 2018-03-04 09:13:11
    Temat: Budowlańcy - pomóżcie
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Konstruuję coś w rodzaju kraty, która ma zabezpieczyć piwnicę w bloku.
    Chciałbym przykręcić konstrukcję stalowymi kotwami do sufitu i tu mam
    problem - czego mogę się spodziewać w takim stropie ? Beton, zbrojenie
    czy powietrze ? Jakiej długości kotwy wchodzą w grę ? Konstrukcja
    budynku 2002 rok, 3 piętra. Pewnie plany są dostępne gdzieś w
    spółdzielni, ale nie wiem czy uzyskam do nich wgląd, a i mogły by paść
    niewygodne pytania. Da się coś wywróżyć, a może zrobić próbne odwierty ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2018-03-04 10:42:25
    Temat: Re: Budowlańcy - pomóżcie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 09:13, PeJot pisze:
> [...]
    > spółdzielni, ale nie wiem czy uzyskam do nich wgląd, a i mogły by paść
    > niewygodne pytania. Da się coś wywróżyć, a może zrobić próbne odwierty ?

    Co by nie było to wywierć i daj kotwy chemiczne.

    Robert

  • 3. Data: 2018-03-04 11:06:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 09:13:11 +0100, PeJot napisał(a):
> [...]
    > spółdzielni, ale nie wiem czy uzyskam do nich wgląd, a i mogły by paść
    > niewygodne pytania. Da się coś wywróżyć, a może zrobić próbne odwierty ?

    Zbrojenie na pewno, bo sam beton stropu nie utrzyma.

    Ale w wielkiej plycie to mogla byc szczelina miedzy stropem a sciana,
    a tam wszystko - gips, kufajka, powietrze.
    Stropy miedzy pietrami byly podwojne, powietrza duzo, ale plyta
    stropowa jednak gruba.

    Tylko ze 2002 to juz pewnie nie wielka plyta, wiec beton zbrojony,
    gruby, a u gory styropian pod podloga.

    P.S. wspomagam sie magnesem zeby wykryc gdzie sa prety w suficie, bo
    jak sie trafi, to wiertarka sobie nie radzi

    J.

  • 4. Data: 2018-03-04 11:37:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 11:06, J.F. pisze:

    > Tylko ze 2002 to juz pewnie nie wielka plyta, wiec beton zbrojony,
    > gruby, a u gory styropian pod podloga.

    Styropian się zgadza, każdy z lokatorów na podłodze ma.

    > P.S. wspomagam sie magnesem zeby wykryc gdzie sa prety w suficie, bo
    > jak sie trafi, to wiertarka sobie nie radzi

    A to tylko zależy od wiertła, te SDS plus przeznaczone *do walki* ze
    zbrojeniem radzą sobie całkiem dobrze. Ale tu można co nieco zepsuć w
    konstrukcji, więc lepiej byłoby zbrojenie jakoś ominąć. Jak to się
    wykrywa pręty magnesem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2018-03-04 11:39:00
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Co by nie było to wywierć i daj kotwy chemiczne.

    Jak trafię na pustą przestrzeń to i wiadro kotwy chemicznej nie wystarczy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2018-03-04 11:55:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-04, PeJot <P...@n...pl> wrote:
> [...]
    > spółdzielni, ale nie wiem czy uzyskam do nich wgląd, a i mogły by paść
    > niewygodne pytania. Da się coś wywróżyć, a może zrobić próbne odwierty ?

    Nie jestem budowlaniec, ale brakowałoby mi odpowiedzi na pytanie, jakite to to
    ma obciążenie wytrzymać.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-03-04 12:05:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 11:39, PeJot pisze:

    > Jak trafię na pustą przestrzeń to i wiadro kotwy chemicznej nie wystarczy.

    Wystarczy. Przecież aby wlecieć w pustą przestrzeń musisz się przez coś
    przewiercić.

    Robert

  • 8. Data: 2018-03-04 12:12:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Nie jestem budowlaniec, ale brakowałoby mi odpowiedzi na pytanie, jakite to to
    > ma obciążenie wytrzymać.

    Obciążenie ścinające kotwy przy siłowym wpychaniu konstrukcji do
    wewnątrz. Jedna z metod włamania polega na wepchaniu drzwi bądź ich
    futryny do wnętrza przy użyciu siłownika opartego o przeciwległą ścianę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2018-03-04 12:18:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 11:37, PeJot pisze:
    > Ale tu można co nieco zepsuć w konstrukcji, więc lepiej byłoby zbrojenie
    > jakoś ominąć.

    Myślisz, że oni omijają zbrojenie? :-)

    https://www.hilti.pl/content/hilti/E3/PL/pl/engineer
    ing/design-center/anchor-systems/typical-application
    s/mechanical-electrical-supports/jcr:content/mainSec
    tion/mainColumn/image_text/image.img.1920.medium.jpg
    /1480688784130.jpg

    Robert

  • 10. Data: 2018-03-04 13:03:08
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Obciążenie ścinające kotwy przy siłowym wpychaniu konstrukcji do
    > wewnątrz. Jedna z metod włamania polega na wepchaniu drzwi bądź ich
    > futryny do wnętrza przy użyciu siłownika opartego o przeciwległą ścianę.

    Oj Panie szanowny słyszałem o takiej metodzie i tu trudno będzie zrobić
    zabezpieczenie na taką okoliczność ponieważ wejdą "bokiem" czyli wypchną
    kawałek ściany obok (chyba że jakimś cudem trafiłeś na piwnicę
    żelbetową). Musisz skupić się na tym co jest obok (jaki mur jakie
    odległości od otworu itp.)

    Robak