  • 1. Data: 2018-08-26 10:04:46
    Temat: Butelka PET
    Od: s...@g...com

    Mam dzieci które noszą butelkę z wodą.
    Wymyliłem że zamiast kupować jakiś bidon z twardego plastiku
    to będą nosić butelki po wodzie mineralnej PET.
    Taki recycling trochę.
    Ale jakiś czas temu żona w trójce wysłuchała że to jest nie zdrowe.
    Rozumiem że tworzą się bakterie i najlepiej wtedy kupić nową wodę.
    Toż ktoś za te badania musiał zapłacić:)

    Ale też pojawił się wątek dodatkowych związków które się wydzielają.
    chyba chodzi o biosfenol jesli dobrze zrozumiałem.
    No i teraz mam pytanie?
    Jak butelka stoi w sklepie na słońcu przez kilka tygodni miesiecy to jest Ok
    a jak naleje wody to nie jest OK?

    btw
    producenci butelek dla niemowlaków chwala się że są bez biosfenolu

    wiec jeszcze raz jak to jest?

  • 2. Data: 2018-08-26 11:04:52
    Temat: Re: Butelka PET
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Nie dość że BPA okazało się toksyczne (wiemy to od lat trzydziestych!), to jeszcze
    okazało się że instytucje badawcze drukują wyniki badań tiny.pl/gv4m6 .
    To ścierwo jest we wszystkim, na przykład w polimerowej warstwie wewnątrz puszek z
    piwem.

  • 3. Data: 2018-08-26 11:09:22
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    PS najlepsze jest to że regulalatorzy rynku mówią że zarzucili prace nad zakazem
    stosowania BPA z powodu wycofania go z użycia przez przemysł. W tym czasie produkcja
    BPA wzrosła. Owszem, producenci plastikowych butelek do karmienia niemowląt deklarują
    że zastąpili BPA, tylko nie mówią czym...

  • 4. Data: 2018-08-26 11:12:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 10:04, s...@g...com pisze:
    > Jak butelka stoi w sklepie na słońcu przez kilka tygodni miesiecy to jest Ok
    > a jak naleje wody to nie jest OK?
    Może pełna stojąca, nie chlupie, nie macerowana to, tego czegoś nie
    uwalnia zbyt dużo.

    Robert

  • 5. Data: 2018-08-26 11:23:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 10:04, s...@g...com pisze:
    > Ale jakiś czas temu żona w trójce wysłuchała że to jest nie zdrowe.
    Brzózka albo Rożek też o tym w swoim programie mówił, że są jednorazowe.
    Ale nie raczył powiedzieć dlaczego.

    Robert

  • 6. Data: 2018-08-26 14:55:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 01:04:46 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    > Rozumiem że tworzą się bakterie i najlepiej wtedy kupić nową wodę.
    > Toż ktoś za te badania musiał zapłacić:)

    Bakterie sie moga namnazac ... ale powoli.

> [...]
    > No i teraz mam pytanie?
    > Jak butelka stoi w sklepie na słońcu przez kilka tygodni miesiecy to jest Ok

    Ale nie stoi w sklepie miesiacami. Chyba, ze masz na mysli te bidony.
    No i przez szybe nie przenika UV.

    Ten ewentualny bisfenol ... jesli sie wydziela z plastiku, to z bidonu
    ma sie szanse ulotnic.

    No coz - tato pije zrodlana wode. Co pewien czas jade, napelniam
    butelki, stoja potem w ciemnym garazu.
    Najstarsze maja juz chyba pare lat.
    Na razie szkodliwego wplywu na zdrowie nie stwierdzono.
    A butelki w dobrym stanie.

    Ale czy nic sie nie wydziela ... nie wiem.
    Rozni tacy strasza zawartoscia plastiku w wodzie, w postac
    mikroczasteczek.

    J.

  • 7. Data: 2018-08-26 15:08:46
    Od: s...@g...com

    No właśnie o tym pisze.

  • 8. Data: 2018-08-26 15:59:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 15:08, s...@g...com pisze:

    > No właśnie o tym pisze.

    To może zapytać na chemii?

    Robert

  • 9. Data: 2018-08-26 16:07:34
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 14:55:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > A butelki w dobrym stanie.
    >
    > Ale czy nic sie nie wydziela ... nie wiem.
    > Rozni tacy strasza zawartoscia plastiku w wodzie, w postac

    4. Butelki PET zawierają substancjC (ftalany, antymon) zaburzające gospodarkC
    hormonalną organizmu czáowieka i proces ten jest tym intensywniejszy,
    im czas przechowywania jest dáuIszy, a temperatura wyIsza.

  • 10. Data: 2018-08-26 16:13:44
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 16:07:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > 4. Butelki PET zawierają substancjC (ftalany, antymon) zaburzające gospodarkC
    > hormonalną organizmu czáowieka i proces ten jest tym intensywniejszy,
    > im czas przechowywania jest dáuIszy, a temperatura wyIsza.

    poczytałem trochę i wychodzi na to że PP i HDPE czyli 2 i 5 na opakowaniu
    są :
    "
    uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych dla naszego zdrowia plastików.
    "
    intryguje mnie bardzo słowo "uznawane"
    bo na kilku stronach się pojawia

    wychodzi na to że szklana butelka jest najzdrowsza.
    Tylko cholernie niepraktyczna u malucha chodzącego do szkoły.