  • 1. Data: 2018-02-19 17:49:35
    Temat: C4 świeci kontrolka STOP ABS i układu hamulcowego.
    Od: j <m...@p...onet.pl>

    Witam. Jak w temcie. Poziom płynu hamulcowego o.k. wymieniony czujnik
    stopu. Co dalej sprawdzić. Jeździ i hamuje normalnie.

  • 2. Data: 2018-02-19 18:01:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Feb 2018 17:49:35 +0100, j

    > Co dalej sprawdzić. J

    Czujniki ABS.

    Najłatwiej jednak podpiąć ELM
    i sprawdzić OCB zamiast zgadywać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-02-19 22:01:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 19 Feb 2018 17:49:35 +0100, j napisał(a):

    > Witam. Jak w temcie. Poziom płynu hamulcowego o.k. wymieniony czujnik
    > stopu. Co dalej sprawdzić. Jeździ i hamuje normalnie.

    Teoretycznie jednoczesne świecenie ABS i "ręcznego" oznacza brak działania
    elektronicznej kontroli rozkładu siły hamowania, co sugerowałoby raczej
    uszkodzenie (albo np. brak zasilania) centralki ABS.

    Do sprawdzenia więc na początek bezpiecznik.

    A tak w ogóle to standardowo - podłaczyć komputer diagnostyczny i sprawdzić
    błędy. Jeśli nie uda się w ogóle połączyć z centralą ABS no to tym bardziej
    szukaj przyczyny w centralce, albo jej zasilaniu czy połączeniu ze światem
    (czyli warto sprawdzić też złącze).

  • 4. Data: 2018-02-20 08:03:59
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "j" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Jak w temcie. Poziom płynu hamulcowego o.k. wymieniony czujnik
    > stopu. Co dalej sprawdzić. Jeździ i hamuje normalnie.

    Dosc szybko mozna sprawdzic czujniki abs. Podnosisz auto, odlaczasz
    wszystkie wtyczki czujnikow abs i sprawdzasz ich opornosc miernikiem. Tak
    naprawde sa to zwykle cewki. Jesli opornosc ktoregos czujnika odstaje od
    reszty to moze byc walniety. Zdarza sie tez ze kabel jest przetarty gdzies
    przy amortyzatorach bo byl zle przymocowany.

    Pzdr

  • 5. Data: 2018-02-22 02:27:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Teoretycznie jednoczesne świecenie ABS i "ręcznego" oznacza brak działania
    > elektronicznej kontroli rozkładu siły hamowania, co sugerowałoby raczej
    > uszkodzenie (albo np. brak zasilania) centralki ABS.

    Napisałbyś coś więcej na temat tego elektronicznego kontrolowania
    rozkładu siły hamowania... bo mam w 2004 Passacie hyba taki problem
    że siła z przodu jest taka jak z tyłu: tylne tarcze się normalnie wycierają
    a na przednich, mimo setek km przejechanych, wciąż widać szlify po
    toczeniu nówek, tylko przypalone są, zakolorkowane... i słabo hamuje.

  • 6. Data: 2018-02-22 21:22:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 21 Feb 2018 19:27:19 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > a na przednich, mimo setek km przejechanych, wciąż widać szlify po
    > toczeniu nówek, tylko przypalone są, zakolorkowane... i słabo hamuje.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_brakeforce_
    distribution

    A nie grzeją Ci się te tarcze podczas jazdy?