  • 1. Data: 2017-04-14 22:41:11
    Temat: CCiTT
    Od: moje12a <d...@g...com>

    Ma ktoś może linka do "kolorowych" książek tej organizacji która zajmuje się
    (zajmowała się) określaniem norm i zaleceń dotyczących telefonii ? Ewentualnie inne
    ciekawe dokumenty tego i podobnego rodzaju niekoniecznie musi być po polsku,
    angielsku czy niemiecku bo jak wiadomo rysunek techniczny to też swego rodzaju "język
    obcy" który też nie wszyscy znają.

  • 2. Data: 2017-04-14 23:58:27
    Temat: Re: CCiTT
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "moje12a" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ===== Pardon, to QP, a nie chce mi się recznie ptaszyć :)===========

    Mam z odpowiedniej strony pościągane dokumenty specyfikujące kody: Nr 4, Nr
    5, R1, R2, oraz, powiedzmy, ich "transkodowanie" między sobą (nie ma między
    nr4 i nr5, oraz między nr4 i podobnym do nr5 kodem R1, między pozostałymi
    jest "transkodowanie"). Leżą gdzieś na stronie ITU i chyba mają kolory, ale
    nie zwracałem uwagi, bo mi konkrety potrzebne były. Dokumenty są po
    angielsku, niemiecku i hiszpańsku (nie wszystko we wszystkich językach).
    Podlinkować?
    No dobra, taki prosty link, nie skracany nawet:
    https://www.itu.int/rec/T-REC-Q/en to nie całość ich zasobów.
    Nie weryfikowałem oczko wyżej, czy jeszcze się gdzieś nie odnoszą. Nawigacja
    jest nieco osobliwa, ale do ogarnięcia.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 3. Data: 2017-04-18 03:37:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 13:41:11 -0700 (PDT), moje12a napisał(a):

    > Ma ktoś może linka do "kolorowych" książek tej organizacji która
    > zajmuje się (zajmowała się) określaniem norm i zaleceń dotyczących
    > telefonii ?

    Nie wiem czy znajdziesz.
    Podobne organizacje zyja ze sprzedazy swoich standardow, ktore sa
    objete prawem autorskim.

    Biblioteka uczelniana.

    www.etsi.org

    > bo jak wiadomo rysunek techniczny to też swego rodzaju "język obcy"
    > który też nie wszyscy znają.

    a jezyk obcy to owszem.
    W takich np zaleceniach V odnosnie modemow ... jest pare sformulowan,
    ktore najwyrazniej fachowcom sa znane, bo nie wytlumaczone glebiej.
    Co to np jest "guard tone" ?

    J.