  • 1. Data: 2018-02-17 15:26:05
    Temat: CEPIK 2.0 fuszerka
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Zajrzałem przez ciekawość do danych mojego samochodu na
    https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem stany licznika:

    06.03.2015
    Badanie techniczne (ważne do 06.03.2016)
    Rodzaj badania: okresowe
    Wynik badania: pozytywne
    Ostatni zarejestrowany stan licznika: 166 611 km
    (Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

    03.03.2016
    Badanie techniczne (ważne do 03.03.2017)
    Rodzaj badania: okresowe
    Wynik badania: pozytywne
    Ostatni zarejestrowany stan licznika: 1 802 228 km
    (Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

    17.03.2017
    Badanie techniczne (ważne do 07.03.2018)
    Rodzaj badania: okresowe
    Wynik badania: pozytywne
    Ostatni zarejestrowany stan licznika: 223 209 km
    (Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

    W tej chwili mam na liczniku 210 590 km.

    W związku z czym mam pytanie: na jak długo pójdę siedzieć za cofanie
    licznika - najpierw o minimum półtora miliona kilometrów, a następnie -
    jeszcze minimum o ponad 20 tys.?

    I polećcie mi jakiegoś dobrego lekarza od starczej demencji, bo
    absolutnie nie pamiętam, jak w ciągu roku wyjeździłem ponad 1,6 miliona
    km, czyli po 4,5 tys. km dziennie.

    W razie czego - samochód Ford Focus I benzyna 1,6.

    P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby
    spróbować poprawić te bzdury.

    O, znalazłem coś takiego: "Jedynie stacja kontroli pojazdów, która
    wykonała badanie może poprawić stan licznika. Zwróć się do takiej stacji
    o to, aby jej pracownik wysłał komunikat z dobrym stanem licznika
    (komunikat modyfikujący - typu ,,M") do centralnej ewidencji pojazdów
    (CEP)." Tylko skąd wiadomo, jaki miałem stan licznika podczas
    przeglądów? Teraz będę notował.

  • 2. Data: 2018-02-17 16:03:56
    Temat: Re: CEPIK 2.0 fuszerka
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 15:26, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > (komunikat modyfikujący - typu ,,M") do centralnej ewidencji pojazdów
    > (CEP)." Tylko skąd wiadomo, jaki miałem stan licznika podczas

    Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu? Przecież tam
    jest wszystko napisane, jak są błędy - od razu do poprawki. Tylko trzeba
    samemu sprawdzić.
    T.

  • 3. Data: 2018-02-17 16:53:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Człowiek może się pomylić. Nie dostajesz kwitu z przeglądu? Przecież tam
    > jest wszystko napisane, jak są błędy - od razu do poprawki. Tylko trzeba
    > samemu sprawdzić.
    > T.

    Ale żeby mylił się za każdym razem? I co to do cholery jest, że
    wszystkim trzeba patrzeć na ręce i po wszystkich sprawdzać? Czy po
    mechaniku też mam sprawdzać, czy dobrze dokręcił wszystkie nakrętki?
    (Sprawdzam tylko na kołach.) Od mojego diagnosty nie pamiętam żeby
    kiedykolwiek dostawałem kwit, tylko paragon. Z tym, że ten diagnosta od
    następnego przeglądu przestanie być moim, również z tego powodu.

  • 4. Data: 2018-02-17 17:50:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > https://historiapojazdu.gov.pl i zobaczyłem
    > P.S. Na stronie brak jakichkolwiek namiarów na kontakt z kimkolwiek, aby

    W przypadku mojego Focusa odpowiada, że nie ma go w rejestrze ucinając
    jednocześnie ostatnią cyfrę z VIN.
    Ciekawe

  • 5. Data: 2018-02-17 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > W przypadku mojego Focusa odpowiada, że nie ma go w rejestrze
    > ucinając jednocześnie ostatnią cyfrę z VIN.
    > Ciekawe

    Najsmieszniejsze jest to, ze wprowadzała go ministra o ktorej jako o
    jedynej w RM mowiło się ze jest dobrym fachowcem.
    Inni sa gorsi czy po prostu u nas nie da sie dobrze wprowadzic
    skomplikowane systemu informatycznego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 6. Data: 2018-02-17 20:26:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-17 o 19:00, Budzik pisze:
    > (...)
    > Inni sa gorsi czy po prostu u nas nie da sie dobrze wprowadzic
    > skomplikowane systemu informatycznego?

    Skomplikowanego???

    Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-02-17 21:07:13
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 17.02.2018 o 16:53, Uncle Pete pisze:
    > Ale żeby mylił się za każdym razem?

    Za drugim powinny być dwie dwójki a nie trzy (1 802 228 -> 180 228), a
    za trzecim chyba 223kkm->203. To by dawało mniej-więcej przebiegi
    kilkanaście tysięcy rocznie. No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o
    przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" gdzie jakieś (zakładam:
    poprawne) przebiegi można znaleźć. Wyrzucałeś? Nie zapisujesz nic? To
    przepadło.
    A Streżyńska Ci tego nie poprawi, nie tylko dlatego że ją wywalili, i
    nie dlatego, że się przesiadła do tramwaju.

    PS u mnie przebiegi są prawidłowe
    --
    Alf/red/

  • 8. Data: 2018-02-17 21:52:17
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 17.02.2018 o 20:26, Adam pisze:
    > Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

    Powinieneś zostać głównym wdrożeniowcem w MC. Bo tam sami dyletanci i
    partacze są. Student w godzinę potrafi, a oni dobrych kilka miesięcy
    (nie licząc poprzednich mutacji) uruchamiają.

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2018-02-17 22:29:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 lutego 2018 21:07:15 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
    > No i powinieneś dostawać "zaświadczenie o
    > przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu"
    Kilkadzisesiąt lat już przeglądy w swoich i najbliższej rodziny autach przegądy robię
    ale takiego zaświadczenia ani razu nie dostałem
    Pieczątka w dowód zawsze i paragon na potwierdzenie wpłaty czasami
    W tym roku pierwszy raz jakąs karkę dosatłem ale to dlatego ze miejsca na pieczątki w
    DR nie mam juz.
    Zdaniem niektórych nowy DR musze wyrobić ale póki co jeżdze na starymi i tej kartce.

  • 10. Data: 2018-02-17 22:31:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 lutego 2018 20:26:57 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Skomplikowanego???
    >
    > Takie programy studenci piszą ad hoc w ciągu godziny.

    I własnie tak się to się skończyło jak teraz bo studentów zatrudnili.