  • 1. Data: 2016-08-31 12:06:32
    Temat: CO2 w układzie chłodzenia
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    Czołem

    pytanie za 100 punktów: czy obecność CO2 w układzie chłodzenia (test chemiczny)
    zawsze musi oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą?

    Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pękła głowica, olej
    dostał się do układu chłodzenia.
    Naprawa - wymiana głowicy, zasyfionej chłodnicy, pompy wody, większości przewodów
    ukł. chłodzenia. Co się dało, było kilkukrotnie płukane chemią. Niestety na pewno w
    kanałach silnika, nagrzewnicy itp. nieco masła olejowego zostało.

    Teraz po przejechaniu ok. 3k km zrobiłem test chemiczny na obecność CO2 w układzie
    chłodzenia - i niestety już po drugim zassaniu czynnik zmienił barwę.

    Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej wygląda normalnie,
    nic się nie zbiera pod korkiem, temperatura równo w połowie skali...

    Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju, które nie zostały
    dopłukane z kanalików i zakamarków układu po pierwszej awarii? Czy jednak powinienem
    się przejmować i póki jeszcze nie walnęło konkretnie, rwać znowu głowicę?... :( Nie
    muszę chyba dodawać, że koszty są potężne, żeby to porządnie zrobić...

    pablo

  • 2. Data: 2016-08-31 12:52:43
    Temat: Re: CO2 w układzie chłodzenia
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 31.08.2016 o 12:06, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    głowicę?... :( Nie muszę chyba dodawać, że koszty są potężne, żeby to porządnie

    Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2016-08-31 13:48:52
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 12:52:45 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:

    > Jakim konkretnym testem sprawdzałeś obecność CO2?
    >
    > --
    > Kaczin

    Takim:
    http://allegro.pl/tester-co2-szczelnosci-uszczelki-g
    lowicy-jonnesway-i6425344559.html

    Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.

    pablo

  • 4. Data: 2016-08-31 18:29:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pablo Eldiablo pisze tak:

> [...]
    >
    > Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju,
    > które nie zostały dopłukane z kanalików i zakamarków układu po

    Raczej nie. Może masz przedmuch ale mikro.

    > Czy jednak powinienem się przejmować i póki jeszcze nie walnęło
    > konkretnie, rwać znowu głowicę?... :( Nie muszę chyba dodawać, że
    > koszty są potężne, żeby to porządnie zrobić...

    Ja bym jeszcze nie rwał. Co ja bym zrobił osobiscie na własne ryzyko.
    Poobserwowałbym co się dzieje. Daleko nie wyjeżdzał z miasta.

    Jeździłbym z włączonym nawiewem czy nie stygnie. Czy nie twardnieją
    węże jak kamień. Czy nie przybywa oleju. Czy nie ubywa płynu. Czy płyn
    nie opada a po zgaszeniu silnika nie podnosi się. Czy nie dymi na
    biało. Czy nie stuka rano przy zapalaniu.

    Małe majonezy na korku to ja z przymrużeniem oka traktuję bo zawsze
    mam tam trochę a sytuacja sie nie pogarsza latami i auto jeździ.

    Zmieniałem osobiście dwa razy uszczelkę (w benzynowym), nigdy nie
    planowałem głowicy i było dobrze. W dieslu większe wymagania :/
    Uszczelki używałem Elringa.

    Możesz też przejechać się z manometrem tak jak to pokazują tutaj.

    http://tinyurl.com/gubfj6a

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 5. Data: 2016-08-31 18:50:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zastanow sie o odpowiedz. Czy jest jakies inne zrodlo dwutlenku wegla w silniku?

  • 6. Data: 2016-08-31 19:37:02
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 31.08.2016 o 13:48, Pablo Eldiablo pisze:

> [...]
    lowicy-jonnesway-i6425344559.html

    > Płyn z niebieskiego odbarwia się na zielono po reakcji z CO2.

    Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Możesz zrobić mały test i
    dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
    opisać czy coś się stało?

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2016-08-31 19:57:00
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kaczin w

    lowicy-jonnesway-i6425344559.html

    > Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu.

    Eeeee,
    <http://www.uview.com/site/ywd_uview/assets/pdf/msds
    _combustion_leak_tester_fluid_apr13.pdf>

    Możesz zrobić mały test i
    > dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
    > opisać czy coś się stało?

    Wydzieli sie CO2 z reakcji i troche ciepła a płyn zmieni kolor :P

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2016-08-31 21:07:33
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 31.08.2016 o 19:57, TomN pisze:
> [...]
    >
    > Eeeee,
    > <http://www.uview.com/site/ywd_uview/assets/pdf/msds
    _combustion_leak_tester_fluid_apr13.pdf>

    Hmm.. za dużo szczegółów tam nie ma :< węglan sodu i tajemniczy składnik.

    > Możesz zrobić mały test i
    >
    > Wydzieli sie CO2 z reakcji i troche ciepła a płyn zmieni kolor :P

    Czyli płyn reaguje również na kwasy, powiadasz.
    Bardzo możliwe.

    A ty Pablo, nie kleiłeś czegoś w tym silikonem "octowym"?

    --
    Kaczin

  • 9. Data: 2016-09-01 21:30:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 31.08.2016 o 21:07, Kaczin pisze:

    > Hmm.. za dużo szczegółów tam nie ma :< węglan sodu i tajemniczy składnik.

    Wywar z czerwonej kapusty.

  • 10. Data: 2016-09-01 21:41:07
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 19:37:02 UTC+2 użytkownik Kaczin napisał:

    lowicy-jonnesway-i6425344559.html

    > Nigdzie nie mogę znaleźć składu tego płynu. Możesz zrobić mały test i
    > dodać do odrobiny świeżego (niebieskiego) płynu kroplę octu a potem
    > opisać czy coś się stało?

    Tester nie był mój - spróbuję podpytać warsztat, czy nie zrobią takiego testu w
    wolnej chwili. Jak znam życie - pracujący ludzie nie mają wolnych chwil, więc... ;-)

    Czego można wg Ciebie się spodziewać po teście z octem? Raczej słabym byłem chemikiem
    ;-))

    pablo