  • 1. Data: 2016-09-19 21:38:33
    Temat: CODESYS V3 - o co chodzi z licencjami?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Zachciało mi się spróbować Codesys v3
    Powiedzmy że kupuje panel Turcka, do pobrania jest też od ich Codesys
    3.5 oraz biblioteki paneli.

    Ok, pobrałem ,zainstalowałem, próbuję zapalać lampkę w trybie symulacji
    i kupa. W logach mam brak licencji. Nie ważne czy wybiorę panel Turcka
    czy wizualizację na PC.
    Nie widzę zakupu licencji u Turcka.
    Nie mam pojęcia czy to w ogóle zadziała jeżeli wgram w ich panel, nie
    wiem czy w ogóle pozwoli mi to wgrać w panel projekt jeżeli go kupię.
    Nie jestem w stanie w sumie nic zrobić w celu sprawdzenia poprawności
    działania zapalania lampki.

    TwinCata od Beckhoffa po prostu uruchamiałem i to działało, 30 dni pełna
    wersja potem licencja. Uruchamiane na ich PC-PLC po prostu od razu działa.
    A tu nic. Trochę się odechciewa, bo nie wiem o co chodzi.

    Może ktoś mi to wyjaśnić o co biega? Może jednak Beckoffa trzeba kupić?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-09-20 22:40:37
    Temat: Re: CODESYS V3 - o co chodzi z licencjami?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Może ktoś mi to wyjaśnić o co biega? Może jednak Beckoffa trzeba kupić?

    A nie prościej do nich zadzwonić?
    Co do B, to też mają licencje i licencje, trzeba wiedzieć co potrzebne i
    odpowiednią kupić. Jeżeli chodzi o Developerke, to kupić raz porządnie i
    na lata będzie, ale z runtime-ami to już tak wesoło nie jest. W skrajnym
    przypadku jak stracisz sprzęt, to i licencję :( Dodatkowo TC3 jest
    inaczej niż w TC2.
    Generalnie bardzo polecam, ale trzeba najpierw zadzwonić i upewnić się
    jak to jest i ile kosztuje.

    Miłego.
    Irek.N.