  • 11. Data: 2017-12-14 17:59:24
    Temat: Re: COLP - największa dysfunkcja voipa
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > 3. dzwonię do kogoś, kto ma kilak numerów komórkowych a przekierowuję na jeden - po
    zobaczeniu, na jakim numerze odbiera wiem, pod jaki nr mu wysłac SMS-a, bo te nie sa
    przecież przekierowywane

    To dorzuć do Twoich "chceń" także usługę przekierowywania sms-ów!

    --
    Grzexs

  • 12. Data: 2017-12-14 18:12:37
    Od: s...@g...com

    Ale to już NTG -> pl.misc.telefonia.gsm

  • 13. Data: 2017-12-14 21:42:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-12-14 o 13:34, s...@g...com pisze:

    > Można i wymienić inne powody dla której COLP się przydaje

    A z drugiej strony patrząc, robię przekierowanie i nie chce aby złodziej
    wiedział, że mnie nie ma w domu.
    (Nie myślę o tobie)

  • 14. Data: 2017-12-14 21:48:30
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 14 Dec 2017 04:34:31 -0800 (PST)
    s...@g...com wrote:

    > 1. dzwonię na numer 801xxx który jest realizowany jako alias numeru geograficznego
    - wyswietla mi się geograficzny. Następnym razem dzwonię na geograficzny i mam taniej
    (nie wszystkie 801 są nakładkami, ale często się to zdarza)

    To sobie wyobraź Holandię gdzie mam przyjemność mieszkać. Stereotypowe cechy Żydów
    takie jak skąpstwo i chciwość to jeszcze nic w porównaniu do groteski jaką mamy
    tutaj: wiele firm ma numery premium 0900, odpowiednik naszego 700. Infolinie
    telekomów, globalne firmy jak Avis, niektóre urzędy (!) itd. Żeby było śmieszniej,
    mając służbową kartę sim te numery są przeważnie w ogóle zablokowane więc fizycznie
    nie mam jak się dodzwonić. Są specjalne strony i fora z odpowiednikami numerów 900.
    Generalnie jednak odpowiednikiem COLP jest socjotechnika - trzeba wydobyć numer
    geograficzny pod pozorem potrzeby kontaktu z zagranicy. Już i na to mają te mendy
    sposób - blokują połączenia na numery geograficzne z kraju, nawet na włączonym CLIR.
    Ale znowu na to mam polskiego VoIPa :)

    P.

  • 15. Data: 2017-12-14 23:55:04
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > na jeden - po zobaczeniu, na jakim numerze odbiera wiem, pod jaki nr
    > mu wysłac SMS-a, bo te nie sa przecież przekierowywane

    To nie są, i nigdy nie były, problemy tych do których dzwonisz, jakby
    chcieli żebyś zadzwonił pod fizyczny numer to by go udostępniali.
    Prawdopodobnie operatorzy doszli do takich samych wniosków i nie ma COLPa.

  • 16. Data: 2017-12-15 03:05:25
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 23:55:12 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > To nie są, i nigdy nie były, problemy tych do których dzwonisz, jakby
    > chcieli żebyś zadzwonił pod fizyczny numer to by go udostępniali.
    > Prawdopodobnie operatorzy doszli do takich samych wniosków i nie ma COLPa.

    A ja myślę, że nie. Że to tylko niedbalstwo tworcow SIP-a i innych protokołów
    związanych z voipem
    Gdy to powstawało, to bylo traktowane jako gadzet niczym IRC - poważną telefonią był
    ISDN
    Teraz jest najwyższy czas, by to wyprostowac i przywrócić pełną funkcjonalność.

  • 17. Data: 2017-12-16 18:07:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 14 Dec 2017 18:05:25 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > A ja myślę, że nie. Że to tylko niedbalstwo tworcow SIP
    > -a i innych protokołów związanych z voipem

    Przecież w sip nie ma czegoś takiego jak "przypisany nuner". Peer
    inicjujacy połączenie wychodzące posiada jedynie prezentacje (nr jest
    prezentacja a nie przypisanym stalym numerem w sensie stacjonarki),
    natomiast nr wybierany to jedynie ścieżka wyboru. Stąd Twoje "lubię
    wiedzieć gdzie się dzwoniłem" obecnie jest pozbawione (technicznego)
    sensu. Nigdy nie będzie wiadomo, która ścieżka i jaki docelowy peer
    będzie wybrany (bo o tym decyduje chwilowa lokalna konfiguracja
    pbx'a).

    --
    Marek

  • 18. Data: 2017-12-19 00:52:56
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 18:07:59 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    Nigdy nie będzie wiadomo, która ścieżka i jaki docelowy peer
    > będzie wybrany (bo o tym decyduje chwilowa lokalna konfiguracja

    No ale:
    1. Często z voipa dzwonimy na urządzenia z numeracją MSISDN (stacjonarne, komórki) -
    a tam nie aż tak luzacko - tam numer to numer.
    2. a jesli dzwonię na voipa, to numer może i jest luzacki ale login już nie - w takim
    wypadku chciałbym znac docelowy login

  • 19. Data: 2017-12-19 00:59:26
    Od: s...@g...com

    > Przecież w sip nie ma czegoś takiego jak "przypisany nuner".

    Gdy dodzwaniam się na MSISDN chciałbym go znać.
    a jesli na voipa, to bulwa go nać - że tak poetycko powiem

    Dodatkowo, gdy odbieram połączenie, fajnie byłoby też znac dodatkowo choćby "last
    redirectora" - zeby wiedziec, kto mnie uszczesliwia przekierowaniami.
    Kiedys przy okazji zabawy jakimiś zagranicznymi voipami typu "spoof caller id"
    wuświetlił mi sie jakims cudem, oprocz (sfalszowanego) numeru inicjujacego takze last
    redirector - byc moze cos sie pochrzanilo. Ale nie udalo mi sie tego powtorzyc.

  • 20. Data: 2017-12-20 17:42:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Dec 2017 15:59:26 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Gdy dodzwaniam się na MSISDN chciałbym go znać.

    Jak najbardziej znasz, wiesz jaki nr wybrałeś.

    --
    Marek