  • 21. Data: 2017-12-20 21:44:14
    Temat: Re: COLP - największa dysfunkcja voipa
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 17:42:09 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Jak najbardziej znasz, wiesz jaki nr wybrałeś.

    Jeśli będzie ustawione na nim przekierowanie, bądź będzie on tylko aliasem, to
    niestety nie widzę, z jakim numerem się połączyłem.

  • 22. Data: 2017-12-20 21:55:13
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    > Jak najbardziej znasz, wiesz jaki nr wybrałeś.

    Przecież numer wybrany wcale nie musi się równać numer uzyskany.

    Ircys

  • 23. Data: 2017-12-21 22:09:30
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Jak najbardziej znasz, wiesz jaki nr wybrałeś.

    Nie bądź taki pewien...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 24. Data: 2017-12-23 19:58:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Dec 2017 12:44:14 -0800 (PST), SDD <s...@g...com>
    wrote:
    > Jeśli będzie ustawione na nim przekierowanie, bądź b?
    > ?dzie on tylko aliasem, to niestety nie widzę, z jakim numerem si?
    > ? połączyłem.

    Nie możesz tego widzieć, takie dane moga być poufne.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-12-23 19:59:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Dec 2017 12:55:13 -0800 (PST), Ircys <i...@p...pl> wrote:
    > Przecież numer wybrany wcale nie musi się równać numer
    > uzyskany.

    Ba, docelowy "nuner" wcale nie musi być numerem, właśnie dlatego co
    oczekuje autor wątku nie ma sensu.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-12-23 20:04:24
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 20:00:01 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ba, docelowy "nuner" wcale nie musi być numerem, właśnie dlatego co
    > oczekuje autor wątku nie ma sensu.

    Ale może. 99,99% że będzie to numer. To nie jest bez sensu - bo przewidują to wciąż
    obowiązujące w telekomunikacji standardy (ISDN, ISUP i tak dalej).

    A jeśli poufne, to od tego jest COLR - podobnie jak CLIR zakłada się, gdy CID ma być
    poufny. Czy z powodu tego,l że numer dzwoniący może być poufny, mamy też wycofać
    CLIPa?

  • 27. Data: 2017-12-23 20:10:21
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 20:00:01 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Ba, docelowy "nuner" wcale nie musi być numerem, właśnie dlatego co
    > oczekuje autor wątku nie ma sensu.

    Mało tego, uważam, że publiczne sieci telekomunikacyjne nie powinny łączyć z czymś,
    co nie jest numerem.

    Obecnie panuje wciąż wolna amerykanka i partyzantka - zachłyśnięcie się wolnością.

    Z czasem - być może - ktoś to unormuje. Już się zaczyna to cywilizować - przynajmniej
    w Polsce za sprawą ustawy antyterroeystycznej - za 20 lat na tej grupie nasi
    potomkowie obecnie lejący w pieluchy nadziwić się nie będą mogli, że kiedyś sobie
    można było w kiosku kupić numer na kartę, albo z kafejki założyć voipa i mieć
    *anonimowo* numer telefonu.

  • 28. Data: 2017-12-23 20:16:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Dec 2017 22:09:30 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Nie bądź taki pewien...

    Jestem pewien. Jeśli dzwonię na infolinię banku to dzwonię na
    infolinię banku i nie mam prawa wiedzieć, że pbx banku zestawi
    połączenie z numerem komórkowym p. Kasi, która teraz infolinię
    obsługuje,
    To po pierwsze. Po drugie terminal p. Kasi wcale nie musi mieć
    "numeru" w ogóle, może być peerem sip/iax/whatever z identyfikacją
    "p. Kasia".Z tych dwóch podstawowych powodów nie ma sensu żądanie
    "chcę wiedzieć na jaki (końcowy) nr się dzwoniłem".

    --
    Marek

  • 29. Data: 2017-12-23 20:23:46
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 20:16:09 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Jestem pewien. Jeśli dzwonię na infolinię banku

    A ja chciałbym wiedzieć - bo bank może mieć numer 801 za który płacę więcej. A nie
    jest to numeracja o podwyższonej płatności, że bank zarabia na moim połączeniu.

    Pieniądze za to połączenie - przynajmniej *oficjalnie* zatrzymują operatorzy, a bank
    też powinien za nie dopłacić (zgodnie z ideą numeracji o dzielonej opłacie).

    następnym razem chciałbym z Panią Kasią porozmawiać na numeracji geograficznej, na
    którą mam 44000 minut miesięcznie. Albo po IP za darmo a nie nabijać kasę operatorom.

  • 30. Data: 2017-12-23 20:57:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-23 o 20:23, SDD pisze:

    > A ja chciałbym wiedzieć - bo bank może mieć numer 801 za który płacę
    > więcej. A nie jest to numeracja o podwyższonej płatności, że bank
    > zarabia na moim połączeniu.

    Ale to miej pretensje do banku, że nie mają numeru 9xx.

    > Pieniądze za to połączenie - przynajmniej *oficjalnie* zatrzymują
    > operatorzy, a bank też powinien za nie dopłacić (zgodnie z ideą
    > numeracji o dzielonej opłacie).

    A to robi Ci różnicę czy rucha Cię bank czy operator?

    > następnym razem chciałbym z Panią Kasią porozmawiać na numeracji
    > geograficznej, na którą mam 44000 minut miesięcznie. Albo po IP za
    > darmo a nie nabijać kasę operatorom.

    Pani Kasia i jej szefowie, to najchętniej w ogóle by od Ciebie telefonów
    nie odbierali. Jak coś do Ciebie będą mieli, to sami zadzwonią.