  • 1. Data: 2014-08-28 09:42:41
    Temat: California USA
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

    W takim najbardziej zaawansowanym kraju zamierzają wprowadzić
    nowe ciekawe rozwiązania prawne dla wszystkich komórek :
    http://www.pcworld.com/article/2598680/california-pa
    sses-law-mandating-smartphone-kill-switch.html#tk.nl
    _today
    Napewno znajdą szybko naśladowców w całym świecie
    i u nas również.

    --
    Paskuda03

  • 2. Data: 2014-08-28 14:43:40
    Temat: Re: California USA
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "paskuda03" <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    sses-law-mandating-smartphone-kill-switch.html#tk.nl
    _today
    > Napewno znajdą szybko naśladowców w całym świecie

    Na "okładce" to prawo ma zmniejszyć ilość kradzieży... Bo jesli telefon
    miałby nie działać to miałby mniejszą wartość dla złodzieja.

    Ale... Czy wiadomo co będzie się działo pod okładką? Jaka będzie faktyczna
    implementacja i funkcje dostępne zzewnatrz?

    Czy Android na telefony, open source system, będzie dostępny w postaci kodu
    źródłowego aby zobaczyć co ten kill switch faktycznie robi?

  • 3. Data: 2014-08-28 15:03:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

> [...]
    >
    > Na "okładce" to prawo ma zmniejszyć ilość kradzieży... Bo jesli telefon
    > miałby nie działać to miałby mniejszą wartość dla złodzieja.

    wystarczyłoby, żeby operatorzy korzystali z możliwości, które już mają
    czyli blokowania telefonów po IMEI. Taka funkcja jest dostępna od samego
    początku GSM. A nie słyszałem jeszcze by któryś operator chciał to robić
    po zgłoszeniu kradzieży

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-08-28 15:07:31
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

> [...]
    > kodu
    > źródłowego aby zobaczyć co ten kill switch faktycznie robi?

    TAK bo w Sierpniu 2014 bardzo poważnie zwiększyła się
    ilość kradzieży telefonów w USA o 99999% :-))).
    Dokładnie to jakoś tak po 21.08.20114

    --
    Paskuda03

  • 5. Data: 2014-08-28 15:28:01
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-28 14:43, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Ale... Czy wiadomo co będzie się działo pod okładką? Jaka będzie faktyczna
    > implementacja i funkcje dostępne zzewnatrz?

    Warto zwrócić uwagę raczej na to, że jest tam napisane, że niektóre
    organy rządowe będą także miały możliwość wyłączenia komuś telefonu.

    > Czy Android na telefony, open source system, będzie dostępny w postaci kodu
    > źródłowego aby zobaczyć co ten kill switch faktycznie robi?

    Wystarczyłoby zaimplementować to jako funkcję sprzętową i w samym kodzie
    zobaczysz najwyżej wywołanie jakiejś funkcji i tyle. Nie dowiesz się co
    ona robi.
    Oczywiście dotyczyłoby to tylko nowowyprodukowanych telefonów, ale chyba
    o takich jest tam mowa.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 6. Data: 2014-08-28 15:43:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

> [...]
    > czyli blokowania telefonów po IMEI. Taka funkcja jest dostępna od samego
    > początku GSM. A nie słyszałem jeszcze by któryś operator chciał to robić

    I jak ktoś zmieni IMEI to co ?

    Jak dla mnie jakieś bzdury. Po co blokować telefon w jakikolwiek sposób ?
    Przecież dzięki jego aktywności można próbować złodzieja odnaleźć. Tu
    właśnie śledzenie użytkownika za pomocą telefonu ma sens.

  • 7. Data: 2014-08-28 16:43:35
    Od: "paskuda03" <p...@p...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przecież dzięki jego aktywności można próbować złodzieja odnaleźć. Tu
    > właśnie śledzenie użytkownika za pomocą telefonu ma sens.

    Blokowanie dla picu jest - chodzi o wymazanie danych
    np. zdjęć filmów takich jak te :
    http://news.stlpublicradio.org/post/st-louis-police-
    release-video-calls-city-shooting
    Facet robi pstryk i w okolicy telefony stają się czyściutkie
    jak z fabryki :-)
    Też chcę taką zabawkę !

    --
    Paskuda03

  • 8. Data: 2014-08-28 16:49:36
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 28 Aug 2014 13:03:19 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

> [...]
    >czyli blokowania telefonów po IMEI. Taka funkcja jest dostępna od samego
    >początku GSM. A nie słyszałem jeszcze by któryś operator chciał to robić

    Ponad 10 lat temu moja malzonka zgubila telefon. W stanei CT.
    Zglosilem w firmie Verizon. Po dwoch tygodznaich dosatlem telefon z
    firmy ze ktos usilowal zarejestrowac moj telefon w Filadelfii. Wiec
    jednak mozna. Tylko chyba sie nie oplaca

    A.L.

  • 9. Data: 2014-08-28 17:21:39
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "paskuda03" <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    release-video-calls-city-shooting
    > Facet robi pstryk i w okolicy telefony stają się czyściutkie

    Może nie wymazane, bo Policja pewnie sama chcialaby obejrzec, chocby do
    celow szkoleniowych, ale abys nie wyslal potem do fb i robił jakies
    rozruchy.

    Zle sie dzieje, trzeba bedzie szybko takie video na DropBoxa wyslac :-)

  • 10. Data: 2014-08-28 17:21:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    A.L. <a...@a...com> wrote:

> [...]
    > firmy ze ktos usilowal zarejestrowac moj telefon w Filadelfii. Wiec
    > jednak mozna. Tylko chyba sie nie oplaca

    Tylko że Verizon akurat nie używał technologii GSM tylko CDMA.
    Nie miałeś wyjmowalnej karty SIM ktora identyfikowala abonenta tylko
    używano do tego celu właśnie IMEI. Nic dziwnego ze w Twoim przypadku
    zadzialalo.