  • 1. Data: 2016-05-09 17:24:45
    Temat: Canon 100D i jaki obiektyw "niekitowy"
    Od: maripoza <m...@d...com>

    Witam,

    Canon 100D i jaki obiektyw "bardziej uniwersalny" kupić -
    wielozadaniowy, żeby i budynek zrobić (28mm?) jak i coś zbliżyć (do
    200-250mm).

    Ponieważ 100D nie jest cudem techniki ani jakimś highendem to obiektyw w
    cenie tak do ceny aparatu maks. Z ewentualnie perspektywą, że być może
    zamiast 100D będzie za jakiś rok może coś typu 750D.

    Czyli w sumie wychodzi mi: jaki obiektyw w miarę jasny od szerokiego
    kąta do zooma (28....200/250), do uniwersalnego zastosowania - fotki na
    mieście, w plenerze, czasem może w pomieszczeniu (dlatego maks jasny w
    swoje klasie).

    Do porównania obecnie mam Canon 50mm f/1,8 - rewelacja jak dla mnie na
    stałkę portretową. Ślicznie jasny, cichy AF i szybki dośc AF. To ta
    wersja obiektywu co chodzi coś po ok. 500 zł (nie ten po 400).

    Drugie porównienie to kompakt z ultrazoomem 28-300, z f/2,8 do f/5,6. I
    tu jest niemal wszystko bajerancko tylko ciemny troszku. Zwłaszcza na
    zoomie. :)

    Ktoś coś ma, z doświadczenia podpowie, poleci?

    --
    Maripoza

  • 2. Data: 2016-05-09 21:46:01
    Temat: Re: Canon 100D i jaki obiektyw "niekitowy"
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Canon 100D i jaki obiektyw "bardziej uniwersalny" kupić -
    > wielozadaniowy, żeby i budynek zrobić (28mm?) jak i coś zbliżyć (do
    > 200-250mm).

    No są chyba takie? 18-135, dość typowe (x 1.5).
    Albo Tamron, np. 18-270 lub inny.
    Rozumiem że chodzi o ogniskowe dla pełnej klatki.

    > Czyli w sumie wychodzi mi: jaki obiektyw w miarę jasny od szerokiego
    > kąta do zooma (28....200/250),

    Od f/3.5 do f/5.6-6.5, co jest rzeczywiście "w miarę jasne".

    > do uniwersalnego zastosowania - fotki
    > na mieście, w plenerze, czasem może w pomieszczeniu (dlatego maks
    > jasny w swoje klasie).

    Ew. mały zoom /2.8. Jasne jest chyba, że to nie będzie f/1.8.

    > Drugie porównienie to kompakt z ultrazoomem 28-300, z f/2,8 do f/5,6.
    > I tu jest niemal wszystko bajerancko tylko ciemny troszku. Zwłaszcza
    > na zoomie. :)

    Jeśli ten (domyślam się, że z dużo mniejszą matrycą) jest tylko trochę
    ciemny, to powinno być ok. Jaka matryca lub prawdziwe ogniskowe?
    --
    Krzysztof Hałasa