  • 1. Data: 2014-01-02 01:40:18
    Temat: Canon przesiadka z 350d na 700d ?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Ciekaw jestem wrażeń jeśli ktoś to przećwiczył, czyli co pozytywnie
    zaskoczyło (i jak bardzo), a co może zaskoczyć mniej pozytywnie.
    Będę wdzięczny za podzielenie się wszelkimi doświadczeniami,
    które mogą pomóc ocenić "czy warto" :)

  • 2. Data: 2014-01-02 10:21:15
    Temat: Re: Canon przesiadka z 350d na 700d ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "MarcinF" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zaskoczyło (i jak bardzo), a co może zaskoczyć mniej pozytywnie.
    > Będę wdzięczny za podzielenie się wszelkimi doświadczeniami,

    Nie przesiadałem sięz 350 na 700. Ale miałem 350, 400 i mam 650, więc też
    kilka generacji przeskoczyłem.

    Co zaskakuje negatywnie? Minimalny postęp jeśli chodzi o szum i zakres
    tonalny. Postęp jest, ale spodziewałem się większego po kilku latach.

    A dlaczego warto? Przede wszystkim dla znacznie lepszej rozdzielczości. Dla
    używalnych trochę wyższych czułości. Dla filmów, Dla podglądu na żywo, Dla
    minimalnie większego i znacznie wygodniejszego uchwytu. Dla bezprzewodowego
    sterowania lampami. Dla wygody przeglądania zdjęć na ekranie dotykowym. Dla
    odchylanego ekraniku który w połączenie z podglądem na żywo i statywem jest
    idealny do architektury.

    I pewnie jeszcze kilka drobiazgów by się znalazło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-01-02 20:28:48
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-01-02 10:21, Ergie wrote:

    > I pewnie jeszcze kilka drobiazgów by się znalazło.

    Np. takie jak szybkosc.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2014-01-03 09:37:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości grup

    > Np. takie jak szybkosc.

    Pewnie tak, ale z szybkością jest tak, że jak rośnie to się nie zwraca
    uwagi, pewnie jakbym teraz wziął do ręki stary aparat to bym się wkurzał że
    jest wolny.

    Z tego wszystkiego zapomniałem o najważniejszym - automatyczne ustawianie
    ostrości. W 350D to była loteria w 400D poprawili, ale w 650D (i 700D) jest
    jeszcze lepiej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-01-03 09:59:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-01-03 09:37, Ergie wrote:

    > Z tego wszystkiego zapomniałem o najważniejszym - automatyczne
    > ustawianie ostrości. W 350D to była loteria w 400D poprawili, ale w 650D
    > (i 700D) jest jeszcze lepiej.

    I o to tez glownie chodzi pod pojeciem szybkosci. Ostrzenie i gotowosc
    do wykonania zdjecia. AF jest szybszy i precyzyjniejszy sam z siebie
    nie mowiac o procku ktory dyryguje cala ekspozycja i ma wplyw na
    redukcje shutter laga.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2014-01-03 17:20:00
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-01-03 09:59, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > do wykonania zdjecia. AF jest szybszy i precyzyjniejszy sam z siebie
    > nie mowiac o procku ktory dyryguje cala ekspozycja i ma wplyw na

    Dzięki za wypowiedzi, a czy różnica w szybkości AF dotyczy głownie
    nowych obiektywów STM, czy może w przypadku starszych również
    jest wyraźnie zauważalna ?

  • 7. Data: 2014-01-07 12:31:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "MarcinF" napisał w wiadomości grup

    > Dzięki za wypowiedzi, a czy różnica w szybkości AF dotyczy głownie
    > nowych obiektywów STM, czy może w przypadku starszych również
    > jest wyraźnie zauważalna ?

    Różnica jest niezależna od obiektywu a dotyczy przede wszystkim w
    skuteczności a nie szybkości (szybkość zależy głównie od obiektywu).
    Co do STM to ten rodzaj silnika został wprowadzony by poprawić _płynność_ a
    nie szybkość ustawiania ostrości. Jest to istotne w trybie filmowania by
    zmiana bliski plan <-> daleki plan powodowała płynne przejście a nie
    "szarpanie" obrazem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-01-07 12:52:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 3. Januar 2014 17:20:00 UTC+1 schrieb MarcinF:

    > Dzi�ki za wypowiedzi, a czy r�nica w szybko�ci AF dotyczy g�ownie
    >
    > nowych obiektyw�w STM, czy mo�e w przypadku starszych r�wnie�
    >
    > jest wyra�nie zauwa�alna ?

    zasadnicza roznica polega na tym, ze w c700 masz wszystkie sensory AF krzyzowe, co
    zdecydowanie poprawia jakosc ostrzenia glownie w zlych warunkach oswietleniowych.
    te taniutkie starsze canonny xxx lubily zawodzic dla motywow slabo oswietlonych i
    niskim kontrascie.
    Silniki stm krokowe zostaly wprowadzone z mysla o nastawie ostrosci w trakcie
    filmowania , z zasady nie sa szybsze.
    Szybkosc praca AF zalezy takze od obiektywu. W sumie puszka 700d ma nowszy bardziej
    wydajny procesor , analiza ostrosci jest nieco szybsza , ale nie to decyduje -
    decyduje lepsza jakosc ostrzenia, szczegolnie w trudnych warunkach.