bezpłatny program PIT 2019

  • 1. Data: 2020-02-03 01:29:31
    Temat: Canon -- tu [i tam] jers...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Podsumowanie -- czy suma ma coś wspólnego z plusem?
    Gdzie minusy?... Ale do rzeczy... Podsumuję urządzenie
    wielofunkcyjne Canona...

    - 2 lata używania
    - co najmniej 5 ryz zadrukowanych
    (częściowo dwustronnie)
    - trochę (nie umiem policzyć)
    skanów

    Gdybym zechciał tyle wydrukować w jakimś zakładzie
    świadczącym wiadome usługi -- zapłaciłbym co najmniej
    1 kpln brutto. Być może bym brał faktury, być może
    bym nie brał... Gdybym brał -- wydałbym 666 pln,
    gdybym nie brał -- wydałbym 1 kpln. Załóżmy, że
    zazwyczaj bym brał, ale niekoniecznie za każdym
    razem -- wydałbym 690 pln.

    Tymczasem wydałem:

    + 94 pln na toże urządzenie;
    odliczyłem około 33 pln;
    więc zostaje 61 pln
    + 50 pln na papier;
    odliczyłem około 18 pln;
    więc zostaje 32 pln
    + 33 pln na atrament (który
    właśnie skończyłem) i klips;
    odliczyłem około 11 pln;
    więc zostaje 22 pln

    = razem wydałem (61+32+22) pln czyli 115 pln, czyli
    6 razy mniej niż bym wydał, gdybym korzystał
    z cudzych usług...

    Pomijam wygodę -- wrzucanie plików na flaszkę, niesienie
    w tak zwanych godzinach pracy, czekanie w kolejce itd...

    -=-

    Drukarka nadal drukuje -- zepsuły się albo zatkały 3 dyszki
    czarnego kartridża, co widać na testach siatkowych. Pod lupą
    widać też, że kopie nie są takie same jak oryginały. Trochę
    w tym winy skanera, trochę drukarki... Być może dałoby się
    na stałe ustawić kopiowanie w najwyższej jakości, ale chyba
    trzeba by zainstalować pełne oprogramowanie i dłubać się znów
    w ustawieniach drukarki...

    Drukowanie w najwyższej jakości teraz daje lepsze efekty wizualne
    niż dawało kiedyś drukowanie w standardowej jakości, które dawało
    dostatecznie ładne wydruki. Nawet drukowanie w najniższej jakości
    kiedyś dawało czytelne wydruki -- teraz zapewne ujawniałoby brak
    tych 3 dyszek.

    Zakładam, iż urządzenie to jakiś czas jeszcze będzie mi służyło.
    Mam zapas czarnego atramentu na ~20 tysięcy dotychczasowych stron.
    Gorzej z papierem -- mam ~600 kartek a papier jest coraz droższy!!!
    [500+ -- wszystko dookoła drożeje niemiłosiernie!]

    Przy obecnych tendencjach kolejny rok używania pochłonie co najmniej
    kolejne 3 tysiące stron. Atrament będzie tańszy (bo mam już klips)
    a papier będzie coraz droższy! Ciekawe, jak długo posłuży kartridż
    i reszta drukarki...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 2. Data: 2020-02-03 08:11:22
    Temat: Re: Canon -- tu [i tam] jers...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e376987$0$499$6...@n...neostrada.pl

    > = razem wydałem (61+32+22) pln czyli 115 pln, czyli
    > 6 razy mniej niż bym wydał, gdybym korzystał
    > z cudzych usług...

    Jeszcze lepiej wypada mój stacjonarny dostęp do netu.

    Dwie hybrydy po 120 pln plus mocowanie za 120 pln...
    (mając doświadczenie nabyte przy tymże montowaniu,
    zamontowałbym za 50 pln) Wiosną br. to połączenie
    świętować ;) będzie swe dziesiąte urodziny ;) -- o ile przetrwa...

    Byłoby jeszcze lepiej, gdybym dogadał się z mą rodzoną siostrą...
    Do niej mogłem nie tylko via WiFi, ale (za przysłowiową flachę)
    zamontować skrętkę gigabitowopersekundową pod ociepleniem bloku...

    Koszt parudziesięciu metrów takiej skrętki (nawet w rurce)
    nie jest duży w zestawieniu z zyskami...

    -=-

    Od wiosny 2008 r. nie płacę za stacjonarny dostęp do netu.
    Od wiosny 2011 r. mam stacjonarny dostęp do netu via balkonowe hybrydy.

    Dostawca (Duna) bierze 29 pln miesięcznie za symetryczne 5 Mb/s
    teoretycznie -- praktycznie bywa ze dwa razy szybciej.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 3. Data: 2020-02-04 00:54:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e37c7b2$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > Jeszcze lepiej wypada mój stacjonarny dostęp do netu.

    Przed wielu laty Duna brał więcej niż 29 pln
    miesięcznie -- stąd lepsza sytuacja.

> [...]
    > zamontowałbym za 50 pln) Wiosną br. to połączenie
    > świętować ;) będzie swe dziesiąte urodziny ;) -- o ile przetrwa...
    + świętować ;) będzie swe dziewiąte urodziny ;) -- o ile przetrwa...

> [...]

    > Dostawca (Duna) bierze 29 pln miesięcznie za symetryczne 5 Mb/s
    > teoretycznie -- praktycznie bywa ze dwa razy szybciej.

    Biedronka chyba sprzedaje jakieś swe urządzenie za 109 pln z WiFi.

    --

bezpłatny program PIT 2019

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: