  • 1. Data: 2015-04-13 15:05:41
    Temat: Carina E 2.0 (3f SE) gaśnie i nierówno chodzi na ciepło
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    Toyota Carina z roku 1996 silnik 3FSE 2.0 odpala na zimno i dopóki nie
    się nie nagrzeje pracuje równo i ciągnie prawidłowo. Gdy tylko silnik
    się wgrzeje obroty wolnego biegu zaczynają wariować i skaczą na 2500/min
    a potem spadają poniżej 800 i trzeba dociskać gaz aby się nie wyłączył.
    Potem bardzo ciężko jest zapalić ponownie samochód. Gdy już wystygnie to
    startuje. Także gdy już mu przejdą narowy dalej chodzi równo. Problemem
    jest ten okres przejściowy.
    Co może być problemem? Na samochód patrzyło już 2 mechaników i rozłożyli
    ręce.

  • 2. Data: 2015-04-13 15:42:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest ten okres przejściowy.
    > Co może być problemem? Na samochód patrzyło już 2 mechaników i rozłożyli

    Wariuje czujnik temperatury albo kabelek do niego. Mam na myśli czujnik dla
    komputera, a nie dla wskaźnika na desce.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-04-14 02:14:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 13 Apr 2015 15:42:18 +0200, yabba napisał(a):

    > Wariuje czujnik temperatury albo kabelek do niego. Mam na myśli czujnik dla
    > komputera, a nie dla wskaźnika na desce.

    Najbardziej prawdopodobny wydaje się być ten czujnik, ale może to być też
    sonda lambda.

  • 4. Data: 2015-04-15 15:52:35
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Najbardziej prawdopodobny wydaje się być ten czujnik, ale może to być też
    > sonda lambda.

    A czy powodem może być pęknięta chłodnica na górnej części obok korka? Co
    prawda płynu zbytnio nie ubywa ale podczas jazdy buzuje para ze szczeliny o
    długości około 10cm wzdłuż chłodnicy i widać dość spory wysięk.

  • 5. Data: 2015-04-16 10:00:12
    Od: "MaciejP" <n...@o...pl>

    Sam sobie odpowiedziałeś. Na zimno silnik jest uszczelniony , po rozgrzaniu
    szczelina się powiększa i robi kuku.
    Pozdr. Maciek

  • 6. Data: 2015-04-17 09:27:09
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-04-16 o 10:00, MaciejP pisze:
    > Sam sobie odpowiedziałeś. Na zimno silnik jest uszczelniony , po rozgrzaniu
    > szczelina się powiększa i robi kuku.
    > Pozdr. Maciek

    tzn co konkretnie robi???
    bo niewielki ubytek płynu z tego powodu nie ma żadnego znaczenia dla
    odpalania gorącego silnika

  • 7. Data: 2015-04-22 20:00:23
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    W dniu 16.04.2015 o 10:00, MaciejP pisze:
    > Sam sobie odpowiedziałeś. Na zimno silnik jest uszczelniony , po rozgrzaniu
    > szczelina się powiększa i robi kuku.
    > Pozdr. Maciek

    Rzeczywiście po zmianie chłodnicy silnik chodzi bez zarzutu. Dziwne, że
    nie był w stanie tego stwierdzić wcześniej żaden mechanik. Jak nie
    potrafią naprawić i zdiagnozować 20 letniego auta to strach się bać
    dawać im coś nowszego.