  • 1. Data: 2014-09-30 11:18:15
    Temat: Centra - oko magiczne.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Centra Futura CA530 eksploatowana od grudnia 2010 r. Ma oko magiczne
    pokazujące stan akumulatora. Ostatnio coraz częściej "świeci" na biało.
    Zmierzyłem rano bez obciążenia U=12,37V. Po godzinie ładowania oko jest już
    zielone. Białe sugeruje "sprawdź". Co sprawdzić? Czy da się sprawdzić poziom
    elektrolitu? Przykrywka zaklejona naklejką. Instrukcja, o ile pamiętam,
    nawet zabrania otwierania. Stare aku mialy klapki z korkami i można było
    otwierać. Nowe noszą znamiona bezobsługowych.

    neelix

  • 2. Data: 2014-09-30 13:41:18
    Temat: Re: Centra - oko magiczne.
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > pamiętam, nawet zabrania otwierania. Stare aku mialy klapki z korkami i
    > można było otwierać. Nowe noszą znamiona bezobsługowych.

    Klapka jest zgrzana, zerwać raczej się nie da. Tam na oko dolewa się wody
    strzykawką po wywierceniu małych dziurek - widać ślady po korkach. Potem się
    dziurki zakleja. Tylko nie wiem czy jest sens bo 2010 rok to juz czas....Ta
    zima może być ciężka dla tego akumulatora jeśli auto nie stoi w ciepłym
    garażu :)

  • 3. Data: 2014-09-30 14:55:50
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko nie wiem czy jest sens bo 2010 rok to juz czas....Ta zima może być
    > ciężka dla tego akumulatora jeśli auto nie stoi w ciepłym garażu :)
    Powiedz to mojej Varcie która ma już 6 albo 7 lat, a samochód zawsze
    pod chmurką.
    ZZ

  • 4. Data: 2014-09-30 15:05:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości
> [...]
    >biało. Zmierzyłem rano bez obciążenia U=12,37V. Po godzinie ładowania
    >oko jest już zielone. Białe sugeruje "sprawdź". Co sprawdzić? Czy da

    Cos nie moge sie doszukac - biale znaczy chyba "za niski poziom", a
    nie "wyladowany" ?

    Przy ladowaniu, jak sie troche wodoru wydzieli w plytach, to poziom
    elektrolitu wzrasta ... wiec mozna by dolac.

    J.

  • 5. Data: 2014-09-30 17:59:25
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-09-30 15:05, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Przy ladowaniu, jak sie troche wodoru wydzieli w plytach, to poziom
    > elektrolitu wzrasta ... wiec mozna by dolac.

    Te oko pokazuje stan tylko jednej celi. To że świeci zielone oko to nie
    znaczy że wszystkie cele akumulatora są sprawne.

  • 6. Data: 2014-09-30 18:02:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "depros" napisał w wiadomości

    >Te oko pokazuje stan tylko jednej celi. To że świeci zielone oko to
    >nie znaczy że wszystkie cele akumulatora są sprawne.

    Jasna sprawa, ale tu jak widzisz pokazuje ze ta jedna jest niesprawna,
    a za chwile ze sprawna ...

    J.

  • 7. Data: 2014-09-30 18:06:23
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-09-30 18:02, J.F. pisze:

    > Jasna sprawa, ale tu jak widzisz pokazuje ze ta jedna jest niesprawna, a
    > za chwile ze sprawna ...
    >
    > J.

    No jak że za chwile niesprawna jest sprawna? Dochodzi do samo
    rozładowania dlatego jest białą a jak podładujesz to przez pewien
    określony czas jest zielona. Możesz jeszcze sprawdzić na postoju z
    wyłączonymi odbiornikami jaki jest pobór prądu, masz multimetr?
    Próbuj z dolewaniem wody ale jak sam widzisz producent nie przewidywał
    takich kombinacji.

  • 8. Data: 2014-10-01 11:42:52
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-09-30 18:02, J.F. pisze:

    > Jasna sprawa, ale tu jak widzisz pokazuje ze ta jedna jest niesprawna, a
    > za chwile ze sprawna ...
    >
    > J.

    Masz racje
    http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-elektryc
    zny/209-ocena-stanu-akumulatora
    według tego poradnika i magicznego oka wynika że białe oko znaczy że
    jest mało płynu. Napisane jest również że cele z okiem jest
    najłatwiejsza do opanowania bo magiczne oko można wyjąć.

  • 9. Data: 2014-10-01 11:50:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-10-01, depros <d...@g...com> wrote:

> [...]
    > jest mało płynu. Napisane jest również że cele z okiem jest
    > najłatwiejsza do opanowania bo magiczne oko można wyjąć.

    Czesto po prostu to oko to korek ktory da sie wykrecic moneta.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2014-10-01 13:46:51
    Od: AA <c...@g...com>

    Eee.. wszystko się da, wystarczy śrubokręt i krztyna pomyślunku:

    http://obrazki.elektroda.net/14_1265482255.jpg
    http://forum.autokacik.pl/files/281629798-aku.JPG

    pozdr
    AA