  • 1. Data: 2017-04-21 22:06:14
    Temat: Cesja i przeniesienie usługi do innej SN
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Dobry wieczór.

    Tak, wiem, że chyba od jakiegoś czasu formalnie nie ma już czegoś takiego jak SN. No
    ale wierzę, że rozumeicie, o co chodzi.

    Do rzeczy. Jest sobie usługa telefoniczna w sieci TP w dawnym województwie słupskim,
    w mieszkaniu moich rodziców. Jest na tę usługę umowa na czas nieokreślony z jakimś
    prehistorycznym, bardzo niskim abonamentem.
    Rodzice coraz mniej potrzebują tej usługi i będą wkrótce z niej rezygnować.

    Ja u siebie w domu, w woj. wielkopolskim mam linię miedzianą z TP bez aktywnej
    usługi. Linia jest jednak podłączona pod wyposażenie na osiedlowym RSU, bo mimo braku
    sygnału, napięcie na niej jest. Nikt mi więc raczej nie powinien wciskać kitu pt.
    brak wolnych par.

    Pomysł jest taki, żeby tą linię u mnie uruchomić, nie wiążąc się jednak umową na czas
    określony ani tym bardziej wysokim abonementem. Czyli zrobić cesję umowy w SN=59 na
    mnie, a potem zażądać przeniesienia do SN=61. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów
    ćwiczył taki manewr? Ewentualnie zna się na regulaminach świadczenia usług w TP na
    tyle, aby móc wyprognozować, jak zareagują?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    js

  • 2. Data: 2017-04-22 19:27:14
    Temat: Re: Cesja i przeniesienie usługi do innej SN
    Od: "DareckY" <D...@g...com>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:166e15ef-7a8b-4d3c-8024-da9413626644@googlegrou
    ps.com...
[...]

    Ale nie uda Ci się zachować numeru z strefą 59 w strefie 61 niestety .

  • 3. Data: 2017-04-22 21:46:54
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu sobota, 22 kwietnia 2017 19:27:16 UTC+2 użytkownik DareckY napisał:
    > Ale nie uda Ci się zachować numeru z strefą 59 w strefie 61 niestety .

    Nie chcę tamtego numeru. Chcę jakiś poznański z SP=82, 84, 85 lub 87.
    Biorąc pod uwagę poznańską rejonizację, powinienem dostać SP=82.

    Chodzi tylko o to, czt da się z nimi przewalczyć taki manewr.

    Pozdr.,
    js

  • 4. Data: 2017-04-23 01:49:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-22 o 21:46, Jacek Skórzewski pisze:

    > Nie chcę tamtego numeru. Chcę jakiś poznański z SP=82, 84, 85 lub 87.
    > Biorąc pod uwagę poznańską rejonizację, powinienem dostać SP=82.
    >
    > Chodzi tylko o to, czt da się z nimi przewalczyć taki manewr.

    Jak wprowadzono w Polsce przenoszenie numerów, to jedyną przeszkodą w
    przeniesieniu do innej SN miały być ceny połączeń - międzymiastowe
    droższe od lokalnych. Ale widzę, że przewodowy monopolista już i tak
    stosuje płaską taryfę w skali kraju, więc nie powinno być problemu.

  • 5. Data: 2017-04-23 09:43:21
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-04-23 o 01:49, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > droższe od lokalnych. Ale widzę, że przewodowy monopolista już i tak
    > stosuje płaską taryfę w skali kraju, więc nie powinno być problemu.

    Rejonizacja numerów dalej działa, więc przeniesienie wiąże się ze zmianą
    numeru.

    Ale tak, można umowę przenieść do dowolnego miejsca w kraju, jeśli tylko
    się wykaże jakieś prawo do lokalu w nowym miejscu.

    Abonament po przeniesieniu powinien być ten sam.

    Nie wiem tylko, czy da się dokonać cesji starego niesprzedawanego
    abonamentu na inną osobę.

    MJ

  • 6. Data: 2017-04-23 12:51:50
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-23 o 09:43, Michał Jankowski pisze:

    > Rejonizacja numerów dalej działa, więc przeniesienie wiąże się ze zmianą
    > numeru.

    Ale jak przenosi się numer z TP do operatora VoIP, to chyba można go
    mieć w dowolnym miejscu kraju?

  • 7. Data: 2017-04-23 13:11:00
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

    > Ale jak przenosi się numer z TP do operatora VoIP, to chyba można go mieć
    > w dowolnym miejscu kraju?

    Wydaje mi się, że mając Sferię, tak mógłbym zrobić.
    Przekierowanie między stacjonarnym i nomadycznym, bądź odwrotnie, ustawione
    specjalnym kodem, jest darmowe. Najmniejszy abo jest bardzo tani - płacę 6
    PLN z kawałkiem i fabrycznie mam 30 minut, a z lojalką (tanio, za zrywkę coś
    koło 150 zyla) 60 minut, raz tylko wyklepałem.
    Minus jest taki, że wyjeżdżając poza strefę, muszę się przełaczyć na numer
    komórkowy, który mam równolegle, ale każdy, kto zadzwoni na stacjonarny,
    zostanie automatycznie przekierowany, jesli tylko to przekierowanie ustawię.
    Wyłącza się też wtedy poczta głosowa i po powrocie do strefy trzeba ją
    ręcznie włączyć. Mam na to sposób, w postaci ustawienia odpowiednich
    "kontaktów" i przypisania im kodów, zamiast po ściągawkach, lecę po liście i
    mam, co trzeba. Używałem w strefie 29 (nie w Ostrołęce), gdzie musiałem już
    walić z komórkowego (bez tego komunikat o tym, ze jestem poza strefą, jakoś
    tak), ale dodzwaniano się do mnie normalnie. Nomad ma taki też minus, że
    trzeba się poruszać w obrębie 6 najbliższych BTSów, jak się wyjdzie poza, to
    wywala, czasem mi się w domu zdarza, choć telefonem nie ruszam dalej, niż
    między stołem, a uchem...
    Najtańszy abo w Sferii umożliwi zachowanie numeru, jak też jest zdecydowanie
    "gołodupny".

    Więc - przeniesienie tam numeru do Sferii, a potem wio, w swoje rejony,
    powinno działać.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 8. Data: 2017-04-23 13:29:43
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tyle, że Sferia może nie obsługiwać innych stref niż 22 i 29 (trzeba spytać, ale
    chyba tylko na te dwie strefy mieli pozwolenie).

    Poczty głosowej nie każdy używa.
    Niestety po zintegrowaniu rok temu "stacjonarnego" Sferii z wirtualnym komórkowym, na
    "stacjonarny" Sferii nie przychodzą normalne SMS-y tekstowe, a są odtwarzane głosowo,
    to spora wada (szczególnie, że raz odsłuchanego SMS-a nie da się zapisać i
    powtórzyć).
    Ciekawostka, że SMS-y wychodzące działają normalnie.

    Po co w ogóle zmieniać przekierowanie? Tylko, żeby prezentować się stacjonarnym?

    Przy likwidacji CDMA bez przeszkód przeniosłem nr ze Sferii (ten drugi nr terminala
    przydzielany przez Sferie jako nr faksu) do UPC .

    -----
    do mnie normalnie.

  • 9. Data: 2017-04-25 21:32:37
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Dziękuję bardzo za wypowiedzi.
    Za te rzeczowe i za te, które odpłynęły od brzegu też dziękuję. :)

    Ukłony
    js

  • 10. Data: 2017-04-27 23:51:37
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.04.2017 o 21:32, Jacek Skórzewski pisze:
    > Dziękuję bardzo za wypowiedzi.
    > Za te rzeczowe i za te, które odpłynęły od brzegu też dziękuję. :)
    >
    > Ukłony
    > js

    Musisz robić to na 2 raty: cesja abonenta i przeniesienie 2.