  • 1. Data: 2023-04-11 04:36:34
    Temat: ChatGPT-5 > FBI !! Zakaz korzystania z publicznych ladowarek, bo wykradają dane z telefonu
    Od: a a <m...@g...com>

    FBI Denver
    @FBIDenver
    Avoid using free charging stations in airports, hotels or shopping centers. Bad
    actors have figured out ways to use public USB ports to introduce malware and
    monitoring software onto devices. Carry your own charger and USB cord and use an
    electrical outlet instead.

  • 2. Data: 2023-04-11 09:13:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Apr 2023 19:36:34 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    monitoring software onto devices. Carry your own charger and USB cord and use an

    To jest ostrzezenie twoje czy ChatGPT?

    On mial miec wiedze sprzed kilku lat ... ostrzezenie FBI jest nowe,
    ale temat stary

    J.

  • 3. Data: 2023-04-11 16:23:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 11 kwietnia 2023 o 09:14:00 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    electrical outlet instead.
    > To jest ostrzezenie twoje czy ChatGPT?
    >
    > On mial miec wiedze sprzed kilku lat ... ostrzezenie FBI jest nowe,

    Wystarczy mieć kabelek USB bez drucików dla linii danych, jedynie zasilania.

  • 4. Data: 2023-04-11 17:20:48
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 April 2023 at 09:14:00 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    electrical outlet instead.
    > To jest ostrzezenie twoje czy ChatGPT?
    >
    > On mial miec wiedze sprzed kilku lat ... ostrzezenie FBI jest nowe,

    widocznie ostatnio udoskonalili

  • 5. Data: 2023-04-11 17:25:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 April 2023 at 16:23:11 UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    electrical outlet instead.

    > Wystarczy mieć kabelek USB bez drucików dla linii danych, jedynie zasilania.
    Dzisiaj wszystkie kabelki usb są data + charging

    Produkują przejściówki usb wylaczające transmisję data, ale to ściema i lipa.

    Największy problem to ladowarki samochodowe do smartfonów z funkcją data.

    Jazda długa to może wyżreć wszystkie dane ze smartfona podczas jazdy i zapisac na
    wewnętrznym nosniku, a potem wysłać przez wifi na stacji benzynowej, czy pod domem,
    do innego samochodu z monitoringiem,
    czy na parkingu.

    Najważniejsze czy ladowarki samochodowe w Teslach mają funkcjonalnośc OTG usb Host
    data
    i pożerają dane ze smartfona do komputera pokladowego.

    Zapytam za chwilę Melona.

  • 6. Data: 2023-04-11 18:31:16
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.04.2023 o 17:25, a a pisze:

    > Dzisiaj wszystkie kabelki usb są data + charging
    >
    > Produkują przejściówki usb wylaczające transmisję data, ale to ściema i lipa.

    Jak ktoś się boi, to boczne do ręki i potem ładnie koszulkę na kabel
    założżyć. Albo w tej wtyczce od strony kompa wiertłem dentystycznym

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2023-04-12 00:38:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 11 April 2023 at 18:31:20 UTC+2, Czarek wrote:

    > Jak ktoś się boi, to boczne do ręki i potem ładnie koszulkę na kabel
    > założżyć. Albo w tej wtyczce od strony kompa wiertłem dentystycznym
    >
    > --
    > Cezary Grądys<c...@w...onet.pl
    Tutaj nie chodzi o to czy ktoś się boi dentysty , czy nie.
    Tutaj chodzi o odpowiedzialnośc karną za wyciek classified documents, jak w przypadku
    Pentagonu, czy Trumpa.

    Czyli jesteś prezesem, oficerem, parlamentarzystą i masz dostep do informacji
    niejawnych i w telefonie masz kontakty do 1000 vipów, poufne numery telefonów do
    vipów, logoania, hasła, zdjęcia, dokumenty
    i lecisz do Denver i na lotnisku doładowujesz smartfona
    a ladowarka ma funcjonalnośc OTG USB Host, czyli jest komputerem, a nie zwykła
    ladowarką
    i ściągnęła dane z twego smartfona i przesłała do swojej centrali
    i jutro czytasz w mediach o tym co miałeś ukryte w telefonie,
    wszystkie bitkojny zniknęły, karty bankomatowe uniewaznione

    i to jest problem

    Ale wazniejsze jest czy ladowarka wbudowana w elektryczne samochody nie jest
    ładowarką standardu OTG USB Host
    i czy przez to wbudowane gniazdo ładowarki nie można sterowac komputerem samochodu,
    a samochód jednoczesnie nie może traktowac podłaczonego smarkfona jako nosnika
    danych, do sczytania.

    Dziwne, że się nie wypowiedział szef FBI Christopher A. Wray, Director
    Paul Abbate, Deputy Director
    a lokalny oddział.

    Bo albo to ściema lokalna, albo problem globalny i trzeba zakleić taśmą wszystkie
    publiczne ladowarki, bo nie są bezpieczne.

    W pociągach, autobusach, kawiarniach, marketach, na lotniskach, sklepach komórkowych.

    Jak są wadliwe ladowarki na lotnisku w Denver i tam nastąpił ten slynny wyciek
    classified documents,
    to przecież nie jedno Denver lotnisko na świecie./

    A co z polskimi lotniskami, czy na nich ładowarki nie skanują smartfonów ?

    Jak zwykle nikt nic nie robi.
    Wszyscy mają wszystko w doopie.

  • 8. Data: 2023-04-12 21:08:30
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    W dniu 12.04.2023 o 00:38, a a pisze:
> [...]
    vipów, logoania, hasła, zdjęcia, dokumenty
    > i lecisz do Denver i na lotnisku doładowujesz smartfona

    Jak ktoś nosi w telefonie takie dane, to od razu na zbity pysk. Byłeś
    kiedykolwiek w kancelarii tajnej? Tam kompy specjalnej konstrukcji.
    Zresztą nikt normalny nie trzyma danych w telefonie, bo telefon to zabawka.

    --
    Cezary Grądys<c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2023-04-13 02:43:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 12 April 2023 at 21:08:32 UTC+2, Czarek wrote:
> [...]
    > kiedykolwiek w kancelarii tajnej? Tam kompy specjalnej konstrukcji.
    > Zresztą nikt normalny nie trzyma danych w telefonie, bo telefon to zabawka.

    Obawiam się, że większośc jednak traktuje telefon jak zabawkę,
    a sa ich miliardy i pewnie wielu ma w telefonie cała firmę, zamówienia, faktury,
    kontrakty, setki dokumentów,
    bo ludzie w biznesie, handlu żyja on-the-go, czyli okrążają świat dookoła
    na targach, konferencjach, odwiedzającyh dziesiątki hurtowni, kontrahentów
    i wiedza, że wyciągając z walizki tableta, za 100.razem upadnie na podloge i matryca
    się rozbija i przestanie działać.

    Tablet się nie mieści do kieszeni, a smartfon wspiera wpisywanie głosowe wiadomości,
    wyszukiwanie,
    a dzisiaj jakies ChatGPT-5 i wszystko gra.

    Nie każdego stać za sekretarką, a gdy ta jest to siedzi w biurze, a nie lata po
    świcie za szefem.

    Rozmawiałem z Dellem i pytałem po co ukrywają system operacyjny w Bios-ie
    a dodatkowo oferują zdalny dostęp do zagubionego na lotnisku laptopa przez LoJack
    i dlaczego sprzedawali w marketach rozpakowane laptopy i kazdy Zenek mógl je testować
    i wpisać w BIOS-ie
    swój identyfikator LoJack, dający zdalny dostęp do laptoka na calym swiecie.

    A oni na to, że nie powinno tak być, a było i sprzedano tysiące wystawowych,
    rozpakowanych, uruchomionych.

    A tutaj nie rozumiem, dlaczego znaleźli takie wykradające dane z telefonów ladowarki
    na lotnisku w Denver, a co z 1000 pozostałych lotnisk na świecie, a jak wygląda ta
    wykradająca dane ladowarka, kto ją wyprodukowal, kto zainstalował
    i kto ponosi jakkąkolwiek odpowiedzialność.

    I czy na polskich lotniskach też zainstalowano te ladowarki OTG USB Host, które są
    komputerami i jednoczesnie laduja i przesyłają dane a mogą dalej wysyłać przez sieć
    energetyczną w trybie Power over Ethernet.

    Nie mieszkam w Denver, a lotnisko w Nowym Jorku ma bezpieczne ladowarki, a w Wawie,
    Krakowie ... ?

    Niech ktoś to sprawdzi i publiczne ladowarki wykradające dane z telefonów zaklei,
    usunie, odlaczy od zasilania.

    Ale to ma małe znaczenie, bo ładowanie nie trwa dlugo, ale kierowca limuzyny za
    500.000zł, ma wbudoana w samochodzie ladowarkę do telefonu, tableta, laptopa, w
    standardzie Power USB C
    i telefon jest podłaczony godzinami, godzinnie do ladowarki
    i tutaj widzę problem, bo w nowym samochodzie jest wiele komputerów
    i nikt nie będzie deski rozdzielczej rozrywał, konsoli i sprawdzał, gdzie te przewody
    idą i do czego sa podłaczone
    i to warto sprawdzić,. bo samochod wie kogo wozi, jak się kierowca nazywa, jaki
    prowadzi biznes
    i tutaj wykradanie danych z telefonu vipa może być z gory zaplanowane i wbudowane w
    samochód.

    Jest w Hameryce znany adwokat od pozwów zbiorowych, wygrywający największe pozwy,
    Hagemann
    i go zapytam, czy będzie zainteresowany.

    Bo wygrał sprawę z Chryslerami, w których automatyczna skrzynia biegów przełaczała
    się samoczynnie z trybu park w tryb neutral
    i tak zginął aktor, przygnieciony do bramy wlasnym samochodem, który się stoczył na
    zjeździe z domu

    ---
    Anton Yelchin, Star Trek's Chekov, killed by his own car
    https://www.bbc.com/news/world-us-canada-3657...

    WebJun 20, 2016 ? Anton Yelchin, who was best known for playing Chekov in the new
    Star Trek films, has been killed by his own car at his home in ...

    Estimated Reading Time: 4 mins

    ----