  • 1. Data: 2017-10-11 17:50:41
    Temat: Chińskie błędy...
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Zakupiłem sobie tylną lampkę XC-105C na dynamo do roweru.
    Jak z każdą chińszczyzną rozebrałem by poprawić to co tam te małe rączki
    spieprzyły, a że proste było to sobie schemat rozrysowałem i się
    zdziwiłem, bo schemat prosty a ja nie wiem jak/czemu/po co.
    http://anwa.tk/pub/XC-105C.jpg
    Wygląda na to, że Chińczyk chyba skopiował bezmyślnie jakiś schemat z
    cudzego PCB, zmontował, zaświeciło się to puścił produkcję i sprzedał.
    Zwarłem NET1 i NET0 i lepiej działać zaczęło.

    Zastanawiam się też nad bezpieczeństwem kondensatora podtrzymującego C2
    (1F/5,5V). Zasilenie go bezpośrednio z dynama gdy jest rozładowany bez
    ograniczenia prądu może mu nie służyć.

    Sama lampka jaki i PCB starannie wykonane, wygląda przyzwoicie dobrze
    świeci ale musi być połączone przez przednią lampkę JY-7060 a nie
    bezpośrednio do dynama bo inaczej kondensator C2 dostanie za dużo napięcia.

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2017-10-11 19:20:44
    Temat: Re: Chińskie błędy...
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 11.10.2017 o 17:50, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > zdziwiłem, bo schemat prosty a ja nie wiem jak/czemu/po co.

    > Wygląda na to, że Chińczyk chyba skopiował bezmyślnie jakiś schemat z

    No jak to? Schemat prosty, Chińczyk bezmyślnie skopiował, a ty nie wiesz
    co i jak?

    Hue, hue, hue... geniusz elektroniki.

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2017-10-11 21:09:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.10.2017 17:50, Andrzej W. wrote:

> [...]
    > cudzego PCB, zmontował, zaświeciło się to puścił produkcję i sprzedał.
    > Zwarłem NET1 i NET0 i lepiej działać zaczęło.

    Na moje oko bez zwarcia tych punktów schemat nie ma sensu.
    Q1 z przyległościami to stabilizator prądu dla diod.
    Co ma dawać Q2, to nie jestem pewien - jakieś wyrównanie świecenia w
    szerszym zakresie obrotów dynama? - a może coś w rodzaju światła "stop"
    podczas gdy na C2 jeszcze jest dość napięcia, a gwałtownie spadną obroty?

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2017-10-11 21:16:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Oct 2017 21:09:08 +0200, Mirek napisał(a):

    > Co ma dawać Q2, to nie jestem pewien

    Jak napięcia z dynama nie ma to jest zmniejszany prąd LED (zmniejszana
    jasność). Zapewne żeby wydłużyć czas świecenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-10-11 21:30:38
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    > Jak napięcia z dynama nie ma to jest zmniejszany prąd LED (zmniejszana
    > jasność). Zapewne żeby wydłużyć czas świecenia.

    Dokładnie, gdy dynamo nie pracuje to lampka jest zasilana małym prądem z
    C2. Dzięki temu świeci ponad 5 minut z zadowalającą jasnością.

    --
    AWa.

  • 6. Data: 2017-10-12 09:04:11
    Od: "jacek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kaczin" <j...@p...interia.pl> napisał w wiadomości

    > No jak to? Schemat prosty, Chińczyk bezmyślnie skopiował, a ty nie wiesz
> [...]

    powinien być inżynierem a co...

  • 7. Data: 2017-10-12 17:52:08
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 12.10.2017 o 09:04, jacek pisze:
    > Użytkownik "Kaczin" <j...@p...interia.pl> napisał w wiadomości

    > powinien być inżynierem a co...

    Nie wątpię, że jest!

    --
    Kaczin

  • 8. Data: 2017-10-12 23:14:02
    Temat: Polskie błędy...
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.10.2017 17:50, Andrzej W. wrote:

    > Wygląda na to, że Chińczyk chyba skopiował bezmyślnie jakiś schemat z
    > cudzego PCB, zmontował, zaświeciło się to puścił produkcję i sprzedał.

    Pomyłki się zdarzają - poszła wadliwa partia... ale przecież można
    opchnąć do Polski - pójdzie każde g... tylko cena, cena, cena!

    --
    Mirek.

  • 9. Data: 2017-10-13 09:48:09
    Temat: Re: Polskie błędy...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 23:14:02 +0200, Mirek napisał(a):

    > Pomyłki się zdarzają - poszła wadliwa partia... ale przecież można
    > opchnąć do Polski - pójdzie każde g... tylko cena, cena, cena!

    Tak sie czasem zastanawiam, jak to dziala.
    Wiedza ze bubel, wiec do Polski ?

    Czy wysylaja np do Niemiec, jak tam klienci/odbiorca zauwazy ze bubel,
    to im oddaje ... wysylac do Chin nie ma sensu, wiec ktos sprytny sle
    do Polski.

    Czy uczciwe sprzedaja na jakies aukcji "towar z usterka", nabywca
    swiadomie lub nie kupuje, znow sprzedaje ... i gdies ta informacja
    ginie.

    Tylko tu akurat taki blad, ze mogl dlugo nie byc wykryty, bo przeciez
    dziala.

    J.

  • 10. Data: 2017-10-13 09:53:33
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-10-11 o 17:50, Andrzej W. pisze:

    > Sama lampka jaki i PCB starannie wykonane, wygląda przyzwoicie dobrze
    > świeci ale musi być połączone przez przednią lampkę JY-7060 a nie
    > bezpośrednio do dynama bo inaczej kondensator C2 dostanie za dużo napięcia.

    Ta przednia lampka znośnie świeci? Szukam właśnie jakiejś taniej i
    dobrej na dynamo :)