  • 1. Data: 2013-04-27 06:14:50
    Temat: Chłodzenie do i7 LGA1155
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Planuję kupić sobie Core i7-3770 (bez K). Czy firmowe chłodzenie Intela
    jest wystarczająco ciche czy też powinienem od razu kupić sobie coś
    innego, np. coś od Scythe?

  • 2. Data: 2013-04-27 07:06:36
    Temat: Re: Chłodzenie do i7 LGA1155
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JDX pisze tak:

    > Planuję kupić sobie Core i7-3770 (bez K). Czy firmowe chłodzenie
    > Intela jest wystarczająco ciche

    np firmowe chłodzenie Intela dodawane do i5-3570K nie jest. Słychać
    taki cichy warkot jakby wiatrak miał bicie lub coś z łożyskiem.

    Może będziesz miał więcej szczęścia.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2013-04-27 11:05:39
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-04-27 07:06, PiteR pisze:

    > np firmowe chłodzenie Intela dodawane do i5-3570K nie jest. Słychać
    > taki cichy warkot jakby wiatrak miał bicie lub coś z łożyskiem.
    >
    > Może będziesz miał więcej szczęścia.

    Firmowe do 2600k też ciche nie jest. Nie spotkałem się z firmowym
    chłodzeniem do jakiegokolwiek komputera, które by było ciche - chyba, że
    w idle.

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 4. Data: 2013-04-27 11:30:30
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-27, BQB <a...@s...com.invalid> wrote:
    > Firmowe do 2600k też ciche nie jest. Nie spotkałem się z firmowym
    > chłodzeniem do jakiegokolwiek komputera, które by było ciche - chyba, że
    > w idle.

    Kwestia procesora. Mój E5400 (65W) za dużo ciepła nie wydziela.
    Dołączony cooler jest głośny, ale po włączeniu Asus Q-Fan schodzi
    do 900rpm i jest naprawdę ok (słyszę go tylko w nocy, kiedy komp jest
    jedynym źródłem dźwięku). Obudowa jest dobrze wentylowana,
    więc temperatury w okolicy 70*C (a wtedy Q-Fan zaczyna podnosić
    obroty) nie widziałem od dość dawna. Konkretnie od dnia wyczyszczenia
    radiatora, bo okazało się, że między wiatrakiem i aluminium jest
    dosyć mało przepuszczalna warstwa syfu :/.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 5. Data: 2013-04-27 18:00:37
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > Planuję kupić sobie Core i7-3770 (bez K). Czy firmowe chłodzenie Intela
    > jest wystarczająco ciche czy też powinienem od razu kupić sobie coś
    > innego, np. coś od Scythe?

    boxowe chlodzenia intela sprawdzaja sie "low endzie", ktory jest z natury
    rzeczy zimny, we wszystkim ponad 300-400 pln zdecydowanie warto zainwestowac
    te kilkadziesiat pln w cos z cieplowodami - blachy rownolegle do plyty
    sprawdzaja sie o wiele lepiej niz male radiatorki z prostopadlymi do plyty
    zeberkami, zapychajace sie kurzem w pare miesiecy

    boxa mozna zostawic jezeli bedziesz go regularnie czyscil i specjalnie nie
    zalezy ci na ciszy

  • 6. Data: 2013-04-27 18:36:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-04-27 18:00, m4rkiz wrote:
    [...]
    > boxowe chlodzenia intela sprawdzaja sie "low endzie", ktory jest z natury
    > rzeczy zimny, we wszystkim ponad 300-400 pln zdecydowanie warto
    > zainwestowac te kilkadziesiat pln w cos z cieplowodami
    Chłodzenie z ciepłowodami za kilkadziesiąt zł to też low end. :-D Ja
    myślę raczej o średniej półce za 150-200zł. Od 2005r. mam tej klasy
    Scythe'a na moim P4 i jestem zadowolony. :-D

  • 7. Data: 2013-04-27 19:52:28
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > Chłodzenie z ciepłowodami za kilkadziesiąt zł to też low end. :-D Ja
    > myślę raczej o średniej półce za 150-200zł. Od 2005r. mam tej klasy
    > Scythe'a na moim P4 i jestem zadowolony. :-D

    imho nawet ac 7 pro za 40-50 pln po wywaleniu kolkow i przykreceniu srubami
    jest o niebo lepszy niz boxowy kawal aluminum\aluminium z miedzia
    glownie dlatego ze 3 razy dluzej zajmuje mu zablokowanie sie kurzem

    jezeli celujesz w okolice 200 to mi sie np. bardzo podoba
    Antec Kuhler H20 620 lub wyzej, swietna sprawa zwlaszcza w mniejszych
    obudowach, dodatkowa zaleta jest to ze jednym cichym wentylatorem
    pozbywasz sie praktycznie calego ciepla cpu z obudowy

  • 8. Data: 2013-04-27 21:48:56
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-27 06:14, JDX pisze:
    > Planuję kupić sobie Core i7-3770 (bez K). Czy firmowe chłodzenie Intela
    > jest wystarczająco ciche czy też powinienem od razu kupić sobie coś
    > innego, np. coś od Scythe?

    Ja na i7-2600 (Max. TDP - 95 W) założyłem Arctic Cooling Freezer 13 za
    stówkę i jest cicho a i7-3770 ma Maks. TDP 77 W.

    miab

  • 9. Data: 2013-04-27 22:11:12
    Od: K <...@...c>

    W dniu 27-04-2013 06:14, JDX pisze:
    > Planuję kupić sobie Core i7-3770 (bez K). Czy firmowe chłodzenie Intela
    > jest wystarczająco ciche czy też powinienem od razu kupić sobie coś
    > innego, np. coś od Scythe?

    http://www.in4.pl/news_ZALMAN_FX100_%E2%80%93_ch%C5%
    82odzenie_CPU_w_kszta%C5%82cie_sze%C5%9Bcianu,26490.
    htm

    moze to?

  • 10. Data: 2013-04-28 09:15:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 07:06:36 +0200, PiteR napisał(a):

    > Core i7-3770

    Trochę się dziwię twoim kłopotom. Twój proc ma TDP 77 W, mój 65. Warunki
    chłodzenia są takie:
    http://www.voila.pl/210/gg9oz/?1
    Jak widać, brak wentylatora na radiatorze. Radiator jest na jakichś
    headpipach, kupiony za 20 zł na A. Zasilacz ma wiatrak w dnie. Obudowa ATX
    middle. Temp. rdzenia w idle są 36 st a w stress 10 więcej. Czegóż chcieć
    jeszcze?
    Twój ma co prawda TDP o 12 W większe, więc temp. będą powiedzmy 10 st
    większe, ale całkiem do przyjęcia.
    --
    Jacek