  • 1. Data: 2015-07-07 12:23:39
    Temat: Chłodzenie kx 85
    Od: Patryko581 <patry581@_NOSPAM_interia.pl>

    Witam mam taki problem w moim kx . Co morze być przyczyną gotowania wody
    tym motorku ?
    Bardzo proszę o odpowiedź
    Dzięki Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-07-07 17:57:20
    Temat: Re: Chłodzenie kx 85
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Patryko581" <patry581@_NOSPAM_interia.pl> napisał w
    wiadomości news:db7b8f19e56e8cbe2845878b9b49144e$1@grupy.scigac
    z.pl...
    > Witam mam taki problem w moim kx . Co morze być przyczyną gotowania
    > wody tym motorku ? Bardzo proszę o odpowiedź Dzięki Pozdrawiam

    Morska woda ;-)

    (Bo "morze" piszemy "może".) Morze jest np. Bałtyckie.

    Ale do rzeczy:

    Albo termostat, czujnik temperatury lub wiatrak (w zależności od tego,
    co się zepsuło). A może zarośnięty układ (kamieniem). Lub przerwa na
    kabelku. Możesz zacząć od płukania, może się obejdzie bez demontowania
    części - tylko nie przesadzaj, jak przestanie płynąc syf, to przepłucz
    destylowaną wodą i zalej płynem z glikolem.
    Jak płukanie nie pomoże, to trzeba wymontować i sprawdzić. Termostat
    otwiera układ i płyn płynie do chłodnicy, a jak nie otwiera, bo jest
    zepsuty, to nie płynie i się gotuje. Czujnik uruchamia wiatrak i jak nie
    uruchamia, to płyn się przegrzewa, bo wiatrak nie bangla. Albo wiatrak
    nie bangla, sam z siebie. Wiatrak sprawdzisz przykładając 12 V
    bezpośrednio do styków - możliwe, że też trzeba go do tego zdemontować.
    Ale najprościej będzie zewrzeć styki czujnika (przed demontażem), na
    włączonym zapłonie. Jak ruszy, to zostaje czujnik lub termostat. (Nie
    robisz tego wszystkiego, jeśli wiatrak się włącza, a mimo to płyn sie
    gotuje. W takim wypadku najprawdopodobniej to chłodnica wymaga
    płukania). Spuść płyn, przepłucz układ, wymontuj czujnik i sprawdź - ma
    zamykać obwód po przekroczeniu temperatury, czyli podłączasz do
    voltomierza i zanurzasz w gorącej wodzie. Przed zanurzeniem ma być
    otwarty obwód, po zanurzeniu zamknięty. Może tez być uszkodzony kabelek,
    dlatego warto odcinkami "przesłuchać" przy pomocy omomierza. Jak jedno i
    drugie działa, to musisz wymontować termostat i też zanurzyć - powinien
    się otwierać w gorącej wodzie. Czasem jest to 85 stopni, czasem sporo
    więcej, dlatego, musisz poszukać specyfikacji i sprawdzić przy jakiej
    temperaturze ma się otwierać. Uszkodzony czujnik, termostat, wiatrak
    albo kabelek oczywiście wymieniasz. Jeśli wiatrak, czujnik, okablowanie
    i termostat są sprawne, a płukanie nie pomogło to płucz jeszcze raz, a
    potem zalewasz - ale nie zwykłą wodą, tylko płynem do chłodnic. Możesz
    też zdjąć samą chłodnicę i przepłukać ją w domu, pod bieżąca wodą.Ma być
    drożna, woda musi płynąć swobodnie. po wlaniu płukanki, musisz zajrzeć
    do niej i sprawdzić stan wewnątrz i płukać, aż kamień zniknie. Po
    wylaniu płynu, zatkaj paluchem z jednej strony i dmuchaj w drugi otwór,
    ma być szczelnie. Jeśli nic z teg nie wyjdize, to podjedź do mechanika.
    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2015-07-07 20:41:34
    Od: Arni <a...@n...spam>

    W dniu 07.07.2015 o 17:57, Yogi(n) pisze:
> [...]

    > Albo termostat, czujnik temperatury lub wiatrak (w zależności od tego,
    > co się zepsuło). A może zarośnięty układ (kamieniem). Lub przerwa na

    albo najzwyczajniej w świecie jebnięta uszczelka pod głowicą

    --
    Arni

    SCIGACZ.PL to szambo a jego właściciel to chuj.
    Pisząc przez bramkę na newsy dostajesz na dzień dobry -50 do lansu.
    Jeśli masz zamiar o coś zapytać to poszukaj jak skonfigurować czytnik
    grup newsowych i pisz na pl.rec.motocykle.
    Jeśli nie potrafisz tego zrobić to lepiej nie pytaj wcale, poszukaj
    forum na scigacz.pl, jest ono dostosowane do Twojego IQ

  • 4. Data: 2015-07-11 15:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Patryko581 patry581@_NOSPAM_interia.pl ...

    > Witam mam taki problem w moim kx . Co morze być przyczyną gotowania wody
> [...]
    tylko sie gotuje czy rowniez jej ubywa?