  • 1. Data: 2013-02-03 22:28:24
    Temat: [Chwalę i polecam] Yanosik
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    Pewnie nie napisze nic nowego ani odkrywczego :) - ale: zainstalowałem
    sobie wczoraj Yanosika na android, dziś zrobiłem 300km trasą, którą
    (wydawało mi się) znam jak własną kieszeń - z każdą dziurą w jezdni,
    koleiną i miejscem postoju miśków: przez x lat studiów pokonywałem ją co
    tydzień "wtę i wewtę", przez ostatnie parę lat - rzadziej.

    Jadąc "tam" - Yanosik meldował mi o każdym stacjonarnym FR - które i tak
    znam i zwalniam, bo faktycznie mają po co tam być (w większości wioski
    bez poboczy). Sukcesywnie potwierdzałem istnienie "zagrożenia" klikając
    w aplikacji "ptaszka" - że, faktycznie - jest FR.

    Zaś w drodze powrotnej 4h później - Yanosik uratował mi dupę dwukrotnie:
    na dojeździe do 2 kolejnych wiosek zameldował o patrolach (których nie
    było w drodze "tam" - i to w miejscach, gdzie owszem, zwalniam bo
    zwolnić należy, ale niekoniecznie do przepisowej prędkości... W obydwu
    miejscach funkcjonariusz "mierzył do mnie" z suszarki :)

    Inna sprawa - że miśkowe alfy prześlicznie błyszczą wieczorem w świetle
    reflektorów, a panowie funkcjonariusze pięknie, przepisowo poubierani w
    odblaski, naprawdę ładnie widoczne z ~200m. Z kolei miejsce ich postoju:
    wioska ze słabo oświetlonymi przejściami albo ciemnymi skrzyżowaniami,
    gdzie przez te parę lat zdarzyło mi się widzieć parę wypadków - znaczy:
    sensowne.
    Może coś się zmienia w policji drogowej? A może tylko na fali czarnego
    PRu bandy nowaka chcą się pozytywnie wyróżnić?

  • 2. Data: 2013-02-03 22:32:14
    Temat: Re: [Chwalę i polecam] Yanosik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Feb 2013 22:28:24 +0100, scobowski napisał(a):
> [...]
    > Może coś się zmienia w policji drogowej? A może tylko na fali czarnego
    > PRu bandy nowaka chcą się pozytywnie wyróżnić?

    A moze tylko protest - za duzo zarabiaja i robic im sie nie chce, ale chca
    jeszcze wiecej :-)

    Po sluzbie zamelduja ze zmierzyli 1000 pojazdow i zadnego wykroczenia nie
    zarejestrowali :-)

    J..

  • 3. Data: 2013-02-03 23:24:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** scobowski pisze tak:

> [...]

    > reflektorów, a panowie funkcjonariusze pięknie, przepisowo
    > poubierani w odblaski, naprawdę ładnie widoczne z ~200m.

    ech Polska A, czyta się to z zapartym tchem.
    nam pozostaje tylko policja w o. Mateusz ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-02-04 07:41:34
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-03 22:28, scobowski pisze:
> [...]
    > koleiną i miejscem postoju miśków: przez x lat studiów pokonywałem ją co
    > tydzień "wtę i wewtę", przez ostatnie parę lat - rzadziej.

    ja yanosika zainstalowałem kilka miesięcy temu. Zrobiłem z nim kilka,
    może kilkanaście tysięcy km, później przestałem go używać.

    > Jadąc "tam" - Yanosik meldował mi o każdym stacjonarnym FR - które i tak
    > znam i zwalniam,bo faktycznie mają po co tam być (w większości wioski
    > bez poboczy).

    a mnie informował o każdej pustej skrzynce, przy której i tak nie
    zwalniam bo jest w szczerym polu

    Sukcesywnie potwierdzałem istnienie "zagrożenia" klikając
    > w aplikacji "ptaszka" - że, faktycznie - jest FR.

    a ja sukcesywnie zaznaczałem że nie ma tam FR - tylko pusta skrzynka.
    Niestety nic to nie dawało, aplikacja nadal mnie o nich informowała.

> [...]
    > zwolnić należy, ale niekoniecznie do przepisowej prędkości... W obydwu
    > miejscach funkcjonariusz "mierzył do mnie" z suszarki :)

    a mnie w ciągu dwóch miesięcy nie uratował ani razu, albo ja pierwszy
    oznaczałem 'suszarę', albo była oznaczona a radiowozu nie było już od
    dawna (bo na CB nic o nim nie mówili).
    Aplikacja w mieście może przydatna, poza miastem praktycznie wcale -
    przynajmniej te kilka miesięcy temu, być może teraz ma dużo więcej
    użytkowników i jest lepiej, ale i tak wolałbym mieć możliwość wyłączenia
    informacji o fotoradarach.

> [...]
    > wioska ze słabo oświetlonymi przejściami albo ciemnymi skrzyżowaniami,
    > gdzie przez te parę lat zdarzyło mi się widzieć parę wypadków - znaczy:

    nie łódź się - stanęli tam przez przypadek ;)

    > Może coś się zmienia w policji drogowej? A może tylko na fali czarnego
    > PRu bandy nowaka chcą się pozytywnie wyróżnić?

    skoro i tu da się zarobić, to czemu nie? :)

    Lukasz

  • 5. Data: 2013-02-04 08:52:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "scobowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poboczy). Sukcesywnie potwierdzałem istnienie "zagrożenia" klikając w
    > aplikacji "ptaszka" - że, faktycznie - jest FR.

    Ja tam zamiast wpatrywać się w każdą dziurę fotoradaru i klikać wolę się
    skupić na drodze i jechać bez stresu że coś pominąłem.

    Marek

  • 6. Data: 2013-02-04 12:48:18
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-04 08:52, 4CX250 pisze:
    > Ja tam zamiast wpatrywać się w każdą dziurę fotoradaru i klikać wolę się
    > skupić na drodze i jechać bez stresu że coś pominąłem.
    >
    > Marek

    ja też, dlatego zainwestowałem w antyradar :)

    Lukasz

  • 7. Data: 2013-02-04 12:58:41
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

> [...]
    > Może coś się zmienia w policji drogowej? A może tylko na fali czarnego
    > PRu bandy nowaka chcą się pozytywnie wyróżnić?

    Pamiętacie akcje z nośną? Czemu by misiaczki nie mieli korzystać z
    Yanosika? Mogą przecież ustawiać się tam gdzie ich nie pokazuje;] I
    zgłaszać że są tam gdzie ich nie ma;] Od taka zabawa w Kotka i Myszkę!

  • 8. Data: 2013-02-04 13:58:39
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > ja też, dlatego zainwestowałem w antyradar :)

    jaki ?

    sz.

  • 9. Data: 2013-02-04 14:11:39
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-04 13:58, szufla pisze:

    > jaki ?
    >
    > sz.

    Escort 9500ix - jeden z droższych, ale zabawek za kilkaset zł nie ma
    sensu kupować.
    Użytkuję go chyba od połowy grudnia - ale tymczasowo mniej jeżdżę i na
    razie nie nadziałem się na suszarę, fotoradary oznacza na tyle szybko,
    że jak jedziesz 80km/h to spokojnie zdążysz zwolnić (nie wszystkie
    żółtki są napełnione, chociażby między Legnicą a Lubinem są dwa żółte,
    jeden napełniony, drugi nie), ostatnio testowałem na octavii straży
    miejskiej - stanęła w miejscu gdzie były fałszywe alarmy i je wcześniej
    wyeliminowałem i też pięknie ją oznaczył.
    Bez GPS antyradaru bym nie kupił, fałszywki łapie każdy antyradar, a w
    tym przynajmniej można je wyeliminować i nie pika co chwilę - a jak już
    coś się pojawi to jest odruch żeby zwolnić (a nie tak jak w przypadku
    zabawek- totalna olewka bo to pewnie i tak fałszywka).
    Nie wiem jak będzie działać funkcja autolearn (sama eliminuje fałszywki)
    - ja jeżdżę z grubsza tymi samymi trasami więc wystarczy że odznaczę
    ręcznie.
    Niestety pech chciał, że mijając nowe mondeo inspekcji nie miałem
    antyradaru (nie przekroczyłem bo usłyszałem na CB) i nie wiem jak by je
    wykrywało (może być problem bo radar ma z przodu i na autostradzie
    zdjęcia robi tylko tym jadącym w tym samym kierunku więc jedynie z
    odbicia może coś złapać)
    Czasem (raz na kilka dni na autostradzie) wzbudzi się bez powodu
    (aktywne tempomaty), poza tym jak raz przejechałem daną drogą i
    wykasowałem co zbędne to więcej mi nie truje :) (jedynie porusza się
    ikonka GPS informując że jest zablokowany sygnał)
    Zamontowałem go przy lusterku bo mniej się rzuca w oczy (zasilanie
    stałe), stwierdziłem że przy kontroli albo go zdążę zdemontować albo
    będę się upierać że to rejestrator trasy (przydałaby się jakaś fajna
    naklejka na niego z napisem DVR CAM albo coś w tym stylu :)

    Lukasz

  • 10. Data: 2013-02-04 16:25:50
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Pamiętacie akcje z nośną? Czemu by misiaczki nie mieli korzystać z Yanosika? Mogą
    > przecież ustawiać się tam gdzie ich nie pokazuje;] I zgłaszać że są tam gdzie ich
    > nie ma;] Od taka zabawa w Kotka i Myszkę!

    Gglupot ktore tu widze jest zastraszajaca:
    http://mapa.korkowo.pl/?lon=21.012242&lat=52.229639&
    zoom=14
    Bawia sie idioci oznaczajac suszarkami nawet uliczki osiedlowe i obawiam sie, ze im
    wiecej bedzie uzyszkodnikow tym bedzie gorzej, czyli odwrotnie niz powinno :)

    sz.