    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Chwilowa utrata mocy w Octavii; uszkodzona sonda lambda?
    Date: Thu, 18 Oct 2012 21:08:40 +0200

    Witam uprzejmie,

    Mój tata posiada Skodę Octavię kombi 1.6 (silnik AKL) 102KM, benzyna, z
    instalacją gazową, rok produkcji 2001, przebieg 240 tys. km. Od miesiąca
    samochód czasem chwilowo traci moc, głównie podczas ruszania z miejsca, ale
    także niekiedy podczas jazdy. Problem występuje zarówno na gazie, jak i na
    benzynie. Czy przyczyną może być uszkodzona/zużyta sonda lambda? Nie była
    ona wymieniana od nowości. Poniżej wkleiłem odnośnik do zrzutu ekranu z
    programu VAG.

    http://imageshack.us/a/img805/8750/skodas.png
    Grupa parametrów 001. Pomiar był robiony na biegu jałowym. Początkowo bez
    gazu, potem trochę gazowałem do chyba ponad 3000 obrotów/min.

    Wczoraj sprawdziłem programem VAG, że w kodach błędów silnika występują:
    537 Lambda (Oxygen Sensor) Regulation,
    533 Idle speed regulation.
    Kody błędów skasowałem. Dziś tata jeździł samochodem. Wieczorem znów
    sprawdziłem kody błędów i błędu 537 nie było mimo używania samochodu -- był
    jedynie 533. Zabrałem się za próby, których efekt wkleiłem w postaci
    zamieszczonego powyżej odnośnika do zrzutu ekranu. Po tych próbach znów
    pojawił się błąd 537.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo