  • 11. Data: 2019-11-22 21:48:39
    Temat: Re: Chylę czoła przed inzynierami z Elektroluxa
    Od: 4...@g...com

    Nie muszę pamiętać bo jestem na bieżąco. W samochodzie za który z 6 lat temu
    zaplacilem 3850 zlotych blacharz miesiąc temu zrobil blachę. To żaden zabytek I
    klasy. 7 tysiecy naprawa kosztowala. Trzy miesiące czekałem zeby zaczął robić, tyle
    ma pracy. Warto mi było zrobić bo za podobny, troche mlodszy w nieznanym stanie
    musialbym zaplacic z 25 tysiecy. Inny znajomy mechanik remontujący silniki śmieje się
    że roboty ma do końca życia i jeszcze na 10 lat. Z 8 lat temu chciałem kupić używany
    silnik bo ten co miałem ledwo zapalal, taki był zużyty. Znalazlem i pytam w jakim
    jest stanie. Ma wymienione uszczelki. Jak spytalem czy takie metalowe na tłokach też
    to tych akurat nie miał wymienionych. Zrobiłem remont kapitalny starego i był jak
    nowy.

  • 12. Data: 2019-11-22 22:29:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 listopada 2019 20:39:30 UTC+1 użytkownik WM napisał:
    > Ja mam chłodziarkę (30 lat), głośną i nieekonomiczną.
    > Chciałem wymienić na nowy model, ale znawcy odradzają, bo nowe podobno
    > nietrwałe.

    Ja jestem fanem staroci, głównie pralek, suszarek i zmywarek dobrej klasy,
    "po Niemcu". Od lat użytkuję i sobie chwalę. Ale taką chłodziarkę to bym
    raczej zutylizował, jest ryzyko że ona zjada rocznie tyle kasy na zasilanie
    ile kosztuje tania nowa chłodziarka.

    L.

  • 13. Data: 2019-11-23 03:43:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-22, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Dzisiaj wszystko jest jednorazowe, np sprzęt AGD czy nawet samochód*
    > I tylko jednorazowa maszynka do golenia nie spełnia tych wymagań, można
    > się golić wielokrotnie.

    Mały sprzęt AGD jest często robiony tak aby wytrzymał parę lat (np. 5).
    Duży, nie wiem, pewnie powinien odrobinę dłużej. Niekoniecznie jest to
    jakas zmowa producentów a już raczej konsekwencje spadku cen wymuszanego
    konkurencją. Przekłada się to na szukanie oszczędnoci wszędzie, w
    materiałach, częściach, wykonawcach.

    > *kto pamięta czasy gdy odbudowywało się zardzewiałą karoserię lub robiło
    > remont kapitalny silnika.

    Nikt juz tego nie robi? Tu sie przynajmniej da, ale z elektroniką to już
    ze dwie dekady temu nie było komu a domowym sposobem czesto jak przy
    tych wszystkich drobniutkich powierzchniowo montowanych elementach.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-11-23 22:25:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-11-22 o 22:29, Lisciasty pisze:

    > Ale taką chłodziarkę to bym
    > raczej zutylizował, jest ryzyko że ona zjada rocznie tyle kasy na zasilanie
    > ile kosztuje tania nowa chłodziarka.

    Dwa lata temu wymieniłem starego Polara
    na nowego Samsunga - podobna wielkość,
    zupełnie różne klasy energetyczne.
    Teoretycznie powinienem zauważyć mniejsze rachunki za prąd,
    ale te się zupełnie nie zmieniły.
    Nie chciało mi się analizować czy ceny prądu wzrosły
    proporcjonalnie czy producent zadeklarował za małe zużycie.

  • 15. Data: 2019-11-24 15:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Nov 2019 09:12:51 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Ja to odebrałem że on chwali ten sprzęt :P

    A moze inzynierow, ktorzy doskonale zrealizowali zalozenia projektowe
    - mial sie zepsuc po 10 latach, i zepsul :-)

    Tak swoja droga ... ile razy otwieracie zmywarke dziennie ?

    Bo jesli ktos np 6 razy, a inny tylko 3 ... to mu sprezyna wytrzyma 20
    lat :-(

    Chyba, ze to nie sprezyna pekla, tylko jej plastykowy zaczep,
    biodegradowalny :-)

    J.