  • 1. Data: 2019-02-02 16:18:33
    Temat: Ciche, wiatrakowe,wydajne chłodzenie do AMD FX-4100
    Od: "and" <...@...a>

    Boxowe chłodzenie takie jak to:
    https://i.imged.pl/cooler-chlodzenie-amd-fx-box-radi
    ator-wentylator-3709224860.jpg
    nie sprawdza się, bo wystarczy że coś obciąży nawet jeden rdzeń (choćby
    rozruch opasłej już dziś przeglądarki Firefox) i już zaczyna wyć jak
    oszalałe, a jak przychodzą gorące letnie dni to już odlot na max, nawet w
    stanie bezstresowym.

    Czy wstawienie czegoś takiego jak to:
    https://allegro.pl/oferta/chlodzenie-cpu-gelid-tranq
    uillo-rev-4-intel-amd-7741745266
    to dobry pomysł?

    Czy to chłodzenie:
    https://allegro.pl/oferta/chlodzenie-silentiumpc-fer
    a-3-he1224-1150-1151-amd-6344818920
    jest porównywalne z powyższem gelidem w działaniu? Może ktoś miał namacalny,
    uszny kontakt i może coś polecić, wykluczyć? Dane techniczne sobie, życie
    sobie.
    Same suche dane tabelkowe czasami dają przekłamany przekaz co do głośności w
    stresie i w praktyce może się okazać, że ten co o 1-2dB jest głośniejszy, w
    praktyce okaże się cichszym nawet w stresie. A to co tabelkowo ładnie
    wyglądało w praktyce okaże się wyjcem.
    Przykładowo ten
    https://allegro.pl/oferta/chlodzenie-cpu-gelid-antar
    ctica-intel-amd-140mm-7685515012
    z większym wiatrakiem i mniejszymi obrotami max generuje na podstawie
    danych ponoć większy hałas niż gelid-tranquillo-rev-4
    W rozważaniach zamykamy się do około ~150zł (kolejne modele do 250zł
    niewiele jak widzę wnoszą prócz wodotrysków) Jak ktoś bogaty to zainwestuje
    sobie w wodne za 600-700zł :)

    Czy ilość rurek-ciepłowodów ma jakieś znaczenie? Może się przecież okazać,
    że mniejsza ilość rurek będzie w jakimś modelu, a mimo to będą mięc większą
    sprawność przenoszenia ciepła niż w modelu z większą ilością rurek
    (przekroje ścianek, średnica rurek, substancja użyta do wypełnienia rurek,
    itd.)
    Czy wersja z bezpośrednio stykającymi się rurkami z czołem procesora
    (marketingowo piszą, że lepsze odprowadzenie mają dzięki temu, ale przecież
    gorzej tam pastę aplikować, bo jej trzeba więcej naprać do szczelin między
    rurkami) czy nie cudować i brać tą co ma nakładkę = gładko wypolerowaną
    płytkę miedzianą, która całą powierzchnią przylega do CPU i dopiero z niej
    rurki ciepło odbierają.
    Celowałbym po rozważaniach teoretyczno-zdjęciowych w ten z ostatniego linka
    gelid antarctica, ze względu na największy średnicowo wiatrak i najniższe
    obroty max w największym stresie. Brać czy inne propozycje?

  • 2. Data: 2019-02-03 01:58:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-02, and <...@...a> wrote:
> [...]
    > uszny kontakt i może coś polecić, wykluczyć? Dane techniczne sobie, życie

    Nie odniosę Ci się do tych 2ch konkretnych modeli bo ich nie znam, ale
    sam używam tego:
    https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82
    E16835233029

    Jednowentylatorowy, i to z FX-8350 (TDP 125W). Jestem zadowolony. Czasem
    go słychac pod mocnym dociążeniem, ale normalnie praktycznie
    bezszmerowy. Nie gwarantuje, że ta sama generacja, ale model bardzo
    zbliżony.

> [...]
    > sprawność przenoszenia ciepła niż w modelu z większą ilością rurek
    > (przekroje ścianek, średnica rurek, substancja użyta do wypełnienia rurek,

    Teoretycznie czym więcej rurek i czym większa ich średnica tym lepiej,
    ale oczywiście to tylko cześć całości. Jeslibyś chciał porównywac (poza
    skrajnymi przypadkami), to MZ tylko w testach. Są portale, które
    publikują takie porównania, czy recenzje, ale raczej wybiórczo i z
    reguły dla nieco wyżej półki.

> [...]
    > płytkę miedzianą, która całą powierzchnią przylega do CPU i dopiero z niej

    Jak masz w bloku to w sumie też nie wiesz jak te rurki są w tym bloku
    osadzone, nie?

    > Celowałbym po rozważaniach teoretyczno-zdjęciowych w ten z ostatniego linka
    > gelid antarctica, ze względu na największy średnicowo wiatrak i najniższe
    > obroty max w największym stresie. Brać czy inne propozycje?

    Jak nie będzie kontr-argumentów, to ja bym brał.

    --
    Marcin