  • 1. Data: 2016-02-10 09:01:01
    Temat: Cięcie kabli
    Od: Marek <f...@f...com>

    U nas też były takie akcje przy przełączaniu na ESS?
    https://youtu.be/saRir95iIWk

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-02-10 11:40:56
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 10 Feb 2016 09:01:01 +0100
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > U nas też były takie akcje przy przełączaniu na ESS?
    > https://youtu.be/saRir95iIWk

    Nie do końca rozumiem ideę, na filmie widać odłączanie od Strowgera, czyli że ESS
    było już podłączone równolegle wcześniej na przełącznicy do każdej linii? Jak to
    możliwe że nie zakłócało pracy strowgera?

    P.

  • 3. Data: 2016-02-10 12:45:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-10 o 09:01, Marek pisze:
    > U nas też były takie akcje przy przełączaniu na ESS?

    Nie tylko 5ESS, każdą centralę jak się przełącza, to żeby abonenci jak
    najmniej to odczuli a czas nagli, to w ten sposób się wycina.

  • 4. Data: 2016-02-10 12:49:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-10 o 11:40, Piotr C. pisze:

    > Nie do końca rozumiem ideę, na filmie widać odłączanie od Strowgera, czyli że ESS
    było już podłączone równolegle wcześniej na przełącznicy do każdej linii? Jak to
    możliwe że nie zakłócało pracy strowgera?

    Tak, na przełącznicy abonenci są pokrosowani jednocześnie pod obie
    centrale, z tym że po stronie stacyjnej nowej centrali łączówki są
    "pokołkowane" i są w stanie izolacji. W godzinę "W", najczęściej w
    środku nocy, wycina się kable ze starej centrali i "odkołkowuje" na
    nowej. I hula.

  • 5. Data: 2016-02-10 19:12:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >"pokołkowane" i są w stanie izolacji. W godzinę "W", najczęściej w
    >środku nocy, wycina się kable ze starej centrali i "odkołkowuje" na

    Tego odkolkowania tu nie widac - czyzby nowa centrala miala wewnetrzne
    odciecia, albo mogla byc przylaczona do drugiej rownolegle, bez pracy
    i szkody ?

    U nas tez przychodzilo 20 ludzi i cielo w minute ?
    W USA to moze byc uzasadnione - jakby ktos nie mogl pogotowia czy
    policji wezwac ... oj, moze sie drogo skonczyc :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-02-10 19:28:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >U nas też były takie akcje przy przełączaniu na ESS?
    > https://youtu.be/saRir95iIWk

    Zobacz to
    https://www.youtube.com/watch?v=f_AWAmGi-g8

    podlaczyc 170 tys abonentow w 3 tygodnie ... ech, gdyby TP miala takie
    tempo :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-02-10 20:31:57
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu środa, 10 lutego 2016 09:01:04 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > U nas też były takie akcje przy przełączaniu na ESS?

    Nie gdzie indziej, jak tutaj, na tej grupie, czytałem kilka lat temu o przełączeniach
    na bodaj kontenerowe centrale cyfrowe na Ursynowie. Chodziło o numerację gdzieś w
    okolicach ABSPQ=22644.
    Tam podobno w użyciu była siekiera...

    Pozdr.,
    js

  • 8. Data: 2016-02-10 20:42:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-10 o 19:12, J.F. pisze:

    > Tego odkolkowania tu nie widac

    Wydaje mi się, że od 1:17 na filmie to ichna przełącznica. To co tną, to
    też może być jedna strona tej przełącznicy lub tył stojaka centrali -
    tej odłączanej.
    Kabel tnie się w miejscu gdzie jest najwygodniej, cała idea jest taka
    żeby jednym cięciem przeciąć jak najwięcej żył.
    W zależności co chce się odzyskać, bo czasem stara centrala nie trafiała
    na złom tylko jest demontowana i sprzedawana lub przenoszona w inne
    miejsce, to mniej lub bardziej destrukcyjnie przebiega takie cięcie kabli.

    > czyzby nowa centrala miala wewnetrzne
    > odciecia, albo mogla byc przylaczona do drugiej rownolegle, bez pracy i
    > szkody ?

    Nowa centrala(nie ważne czy mechaniczna czy elektroniczna) nie ma
    fizycznego odcięcia, w elektronicznej można co prawda logicznie wyłączyć
    port/wyposażenie z obsługi, ale jakieś napięcie zawsze tam się może
    pojawić. Więc żeby nawzajem centrale się nie "zakłócały", ta ta nowa
    jest galwanicznie odcięta od linii, no a najwygodniej robi się to na
    przełącznicy głównej wtykając w łączówkę kołek izolujący styki.

    > U nas tez przychodzilo 20 ludzi i cielo w minute ?

    To wszystko kwestia wielkości centrali lub ilości przełączanych na raz
    abonentów, bo czasem przełącza się abonentów grupami po 100, 1000 lub
    10000. Ogólnie w sprawę może być zaangażowanych 20 osób i więcej. Jedni
    tną kable, inni w tym czasie wyciągają kołki z łączówek po stronie nowej
    centrali. Jak jest na przykład 10 tysięcy abonentów, a trzeba to w
    rozsądnym czasie zrobić, to kto może to tnie aż wióry lecą.
    A jeszcze w miedzy czasie obsługa centrali przekierowuje ruch ze starej
    centrali na nową. Generalnie jest to logistycznie dosyć dobrze
    zaplanowana operacją, którą przeprowadza się w najmniej niedogodnym dla
    abonentów okresie, czyli gdzieś w środku nocy.

    > W USA to moze byc uzasadnione - jakby ktos nie mogl pogotowia czy
    > policji wezwac ... oj, moze sie drogo skonczyc :-)

    U nas też jest uzasadnione, wszelkie służby są powiadamiane, dużo
    wcześniej, na a abonenci to pewnie jakieś ogłoszenia dostają.
    Jak akcja jest sprawnie przeprowadzona, to abonenci sygnału nie mają
    dosłownie kilka minut.

  • 9. Data: 2016-02-10 21:17:46
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2016-02-10 o 09:01, Marek pisze:
    > U nas też były takie akcje przy przełączaniu na ESS?
    > https://youtu.be/saRir95iIWk

    Z tego co onegdaj plotki mówiły, w ten sposób odcinano również telefony
    12/13.12.1981.

    --
    Ślązak

  • 10. Data: 2016-02-10 21:28:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" napisał w wiadomości grup

    >Z tego co onegdaj plotki mówiły, w ten sposób odcinano również
    >telefony 12/13.12.1981.

    Plotki plotkami, ale wyobrazacie sobie, ze wpada zomo, ma odpowiednie
    nozyce i wie co przeciac a czego nie ?

    Nie, raczej odpowiedzialny pracownik/agent wiedzial jak odciac
    zasilanie.

    J.