  • 1. Data: 2020-01-15 09:11:09
    Temat: Ciekawostka audiofilska znaleziona w sieci
    Od: Marek <f...@f...com>

    Zawasze mnie fascynuje jak bardzo można spieprzyć coś tak prostego
    jak prawidłowe enkodowanie do MP3. Pliku z linka poniżej nie da się
    odtworzyć na telefonie (nie tylko) przez podłączony do niego głośnik
    blutooth ... Kto zgadnie dlaczego?

    http://83.220.108.211/bins/fail.mp3

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-01-15 10:30:51
    Temat: Re: Ciekawostka audiofilska znaleziona w sieci
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 15.01.2020 09:11, Marek wrote:
> [...]
    > prawidłowe enkodowanie do MP3. Pliku z linka poniżej nie da się
    > odtworzyć na telefonie (nie tylko) przez podłączony do niego głośnik

    To jest polski rap i jest zakaz puszczanie tego poza komorami bezechowymi?

  • 3. Data: 2020-01-15 10:39:45
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-15 o 09:11, Marek pisze:

> [...]
    > prawidłowe enkodowanie do MP3. Pliku z linka poniżej nie da się
    > odtworzyć na telefonie (nie tylko) przez podłączony do niego głośnik

    Audiofile słuchają w stereo a puszczanie z fona na pojedynczy
    głośnik to kretyńska nowomoda.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2020-01-15 11:37:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Jan 2020 10:39:45 +0100, RadoslawF <r...@g...com>
    wrote:
    > Audiofile słuchają w stereo a puszczanie z fona na pojedynczy
    > głośnik to kretyńska nowomoda.

    Wyczuwam prowokację, ale nie o ten aspekt chodzi.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-01-15 12:04:19
    Od: sbd <s...@s...org>

    > prawidłowe enkodowanie do MP3. Pliku z linka poniżej nie da się
    > odtworzyć na telefonie (nie tylko) przez podłączony do niego głośnik
    > blutooth ... Kto zgadnie dlaczego?

    To chyba nie efekt złego mp3, a obrócenia fazy jednego kanału przed
    enkodowaniem i nie przypadkiem, lecz dla zagadki :)
    Gdyby materiał był stereofoniczny byłoby słychać różnice.

  • 6. Data: 2020-01-15 22:44:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawidłowe enkodowanie do MP3. Pliku z linka poniżej nie da się
    > odtworzyć na telefonie (nie tylko) przez podłączony do niego głośnik

    A u mnie da się, zarówno na telefonie jak i na głośniku BT.
    Zgadniesz, dlaczego?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-01-16 09:29:39
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > prawidłowe enkodowanie do MP3. Pliku z linka poniżej nie da się
    > odtworzyć na telefonie (nie tylko) przez podłączony do niego głośnik

    Audacity prawdę Ci powie. kanały odwrócone w fazie o 180 st.
    Po zsumowaniu wychodzi dokładnie linia prosta.

  • 8. Data: 2020-01-16 12:35:09
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2020-01-16 o 09:29, Roman Rogóż pisze:

    > Audacity prawdę Ci powie. kanały odwrócone w fazie o 180 st.
    > Po zsumowaniu wychodzi dokładnie linia prosta.

    ale tylko w przypadku gdy oba kanały są identyczne. Zakładam że w STEREO
    tego nie ma, więc nie będzie linii prostej.

  • 9. Data: 2020-01-16 13:11:00
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-01-16 o 12:35, DaNsOuNd pisze:

    > ale tylko w przypadku gdy oba kanały są identyczne. Zakładam że w STEREO
    > tego nie ma, więc nie będzie linii prostej.
    Właśnie są identyczne
    Prawdopodobnie ktoś zrobił softwareowo "stereo " przez powielenie
    jednego sygnału na dwa kanały i odwrócił fazę jednego z nich.

  • 10. Data: 2020-01-16 19:51:43
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-01-16 o 13:11, Roman Rogóż pisze:

    > Właśnie są identyczne
    > Prawdopodobnie ktoś zrobił softwareowo  "stereo " przez powielenie
    > jednego sygnału na dwa kanały i odwrócił fazę jednego z nich.
    >
    > W temacie tego wątku
    kiedyś żona zmieniała starą komórkę (klawiszowy sony ericsson ) na coś
    nowszego chyba pierwszy smartfoni chciała koniecznie zachować stary
    dzwonek. O ile pamiętam to był jeszcze polifoniczny midi. Okazało się że
    jako "wbudowany" nie da się skopiować na kartę ani po kablu. Po
    godzinach walki z telefonem i szukaniu go w internecie poddałem się i
    stwierdziłem,że po prostu go nagram mikrofonem nowego telefonu.
    Okazało się, że dźwięk bardzo wyraźnie słyszalny nie da się nagrać innym
    telefonem bo rejestrują się jakieś strasznie zniekształcone skrzeczenia.
    podczas gdy inne dźwięki naturalnego pochodzenia nagrywały się prawidłowo
    ??!!??
    Próbowałem to jakoś obrabiać, filtrować ale efekty były mizerne.
    Koniec końców nagrałem go bez problemu jakimś tanim mikrofonem
    elektretowym podłączonym do peceta i zapisałem jako mp3.
    Używa go do dzisiaj po zmianie kilku następnych smartfonów.

    Jedyne co przychodzi mi do głowy to generowanie przez stary telefon
    melodyjki MIDI z jakąś specyficzną częstotliwością próbkowania która
    wchodziła w interferencję z próbkowaniem przy nagrywaniu audio.
    Może ktoś ma inną teorię ?