    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Subject: Cieknie!
    Date: Tue, 4 Sep 2018 20:56:17 +0200

    Dziś przyszedł do mnie sąsiad, bo urwał takie mimośrodowe złącze do baterii.
    http://hydroland.com.pl/521-thickbox_default/mimosro
    d-do-baterii-102.jpg
    Część została w kolanku pod płytkami. Naciąłem od wewnątrz w dwóch
    miejscach, młotek itp wyciągnąłem.

    I nie raz przecież wkręcałem na pakuły czy teflon. A tu chyba z pięć
    razy wkręcałem i cieknie ten łącznik. Widać wyraźnie jak przez pakuły na
    krawędzi krople rosną. Kolanko nie jest pęknięte. Stwierdzone na tyle
    ile mogłem.

    Możliwe to, że wewnętrzny gwint podczas nacinania został trochę
    pokiereszowany i pakuły się zsuwają podczas wkręcania.

    Ale to ja chyba coś źle robię bo oba ciekną.

    Ten nowy łącznik nie miał tych zadziorów na gwincie jakie spotyka się na
    armaturze, coś piłka do metalu porzępoliłem. Ale nadal się sączy.

    Może jakiś szybki kurs? :-)
    Pakuły w dobrą stronę nawijam, jest towot, coś jeszcze powinienem
    zrobić? Stary gwint w ścianie oczyszczony, nie widać jakiś głębokich
    nacięć od piłki, gdy ciąłem. Ledwo podrapane.

    Wkleić na coś? Ale zawór chyba dobrze nie odcina wody, bo ciągle się
    sączy, tak więc nie osuszę tego kolanka.

    Robert