  • 1. Data: 2018-09-04 20:56:17
    Temat: Cieknie!
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dziś przyszedł do mnie sąsiad, bo urwał takie mimośrodowe złącze do baterii.
    http://hydroland.com.pl/521-thickbox_default/mimosro
    d-do-baterii-102.jpg
    Część została w kolanku pod płytkami. Naciąłem od wewnątrz w dwóch
    miejscach, młotek itp wyciągnąłem.

    I nie raz przecież wkręcałem na pakuły czy teflon. A tu chyba z pięć
    razy wkręcałem i cieknie ten łącznik. Widać wyraźnie jak przez pakuły na
    krawędzi krople rosną. Kolanko nie jest pęknięte. Stwierdzone na tyle
    ile mogłem.

    Możliwe to, że wewnętrzny gwint podczas nacinania został trochę
    pokiereszowany i pakuły się zsuwają podczas wkręcania.

    Ale to ja chyba coś źle robię bo oba ciekną.

    Ten nowy łącznik nie miał tych zadziorów na gwincie jakie spotyka się na
    armaturze, coś piłka do metalu porzępoliłem. Ale nadal się sączy.

    Może jakiś szybki kurs? :-)
    Pakuły w dobrą stronę nawijam, jest towot, coś jeszcze powinienem
    zrobić? Stary gwint w ścianie oczyszczony, nie widać jakiś głębokich
    nacięć od piłki, gdy ciąłem. Ledwo podrapane.

    Wkleić na coś? Ale zawór chyba dobrze nie odcina wody, bo ciągle się
    sączy, tak więc nie osuszę tego kolanka.

    Robert

  • 2. Data: 2018-09-04 21:11:24
    Temat: Re: Cieknie!
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wkleić na coś? Ale zawór chyba dobrze nie odcina wody, bo ciągle się
    > sączy, tak więc nie osuszę tego kolanka.

    Towot?
    Ja smaruję silikonem i mam szczelne połączenie.

    WM

  • 3. Data: 2018-09-04 21:17:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 21:11, WM pisze:
    d-do-baterii-102.jpg

    > Towot?
    > Ja smaruję silikonem i mam szczelne połączenie.

    Silikon?
    Ale to trzeba czekać z tydzień, aż wyschnie w tych pakułach w gwincie.

    Robert

  • 4. Data: 2018-09-04 21:21:24
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Może jakiś szybki kurs? :-)

    Może zamiast pakuł spróbuj taśmy teflonowej?

  • 5. Data: 2018-09-04 21:35:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 21:21, Queequeg pisze:

    > Może zamiast pakuł spróbuj taśmy teflonowej?

    Pisałem, że teflon też używałem. :-)
    Poszedł jako pierwszy, zawsze tego używam. Ale ciekło, wziąłem grubszy i
    dałem więcej. Niby się nie zsuwał, ale cieknie.
    To idę po pakuły, musi być dobrze. Cieknie.

    Robert

  • 6. Data: 2018-09-04 21:38:05
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > dałem więcej. Niby się nie zsuwał, ale cieknie.
    > To idę po pakuły, musi być dobrze. Cieknie.

    A pastę do pakuł dałeś?

  • 7. Data: 2018-09-04 21:47:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-04, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Pisałem, że teflon też używałem. :-)
    > Poszedł jako pierwszy, zawsze tego używam. Ale ciekło, wziąłem grubszy i
    > dałem więcej. Niby się nie zsuwał, ale cieknie.

    To weź cieńszy i dużo dużo więcej. Zawsze robie teflonem i owszem,
    zdarzało się, że ciekło, ale po dobrym owinięciu przestawało. Owijam
    całość gwintu rozciągając jak taśmę klejącą i pilnując aby tefon wlazł w
    rowki.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-09-04 21:47:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-09-04 o 21:38, t-1 pisze:

    > A pastę do pakuł dałeś?

    Pastę? Towot.
    Jutro będzie następne podejście. :-)
    A jaka różnica pomiędzy pastą a towotem?

    Robert

  • 9. Data: 2018-09-04 21:59:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > zdarzało się, że ciekło, ale po dobrym owinięciu przestawało. Owijam
    > całość gwintu rozciągając jak taśmę klejącą i pilnując aby tefon wlazł w

    Tak jak pisałem wcześniej, zawodowo tym się nie zajmuję, ale często coś
    tam w domu czy warsztacie trzeba uszczelnić.
    Wydawało się, że prosta sprawa.
    Rutyna mnie zjadła. :-)

    Robert

  • 10. Data: 2018-09-04 21:59:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    >
    > Ten nowy łącznik nie miał tych zadziorów na gwincie jakie spotyka się na
    > armaturze, coś piłka do metalu porzępoliłem. Ale nadal się sączy.

    A to jest krajcowane, czy na szoner robione?

    Jarek

    --
    -- I musi się lać. Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór,
    czyli szczelinę, wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.