  • 1. Data: 2018-03-09 04:12:28
    Temat: Cienizna Zachodu
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Zachód się bawi w jakieś brexity, Trumpy, Donbasy itd. A tymczasem największą firmą
    pod względem zgłoszonych wniosków patentowych w UE jest Huawei. Ogólnie Chiny
    zgłaszają więcej wynalazków niż UE, USA, Japonia i Korea razem wzięte. Przegraliśmy
    wojnę o innowacyjność, czyli w dziedzinie którą sami wymyśliliśmy. I na dodatek było
    to przewidywalne i łatwe do uniknięcia.

    Ktoś ma jakiś pomysł co teraz robić?

  • 2. Data: 2018-03-09 06:12:57
    Temat: Re: Cienizna Zachodu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-09, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > Japonia i Korea razem wzięte. Przegraliśmy wojnę o innowacyjność,
    > czyli w dziedzinie którą sami wymyśliliśmy. I na dodatek było to

    A jest coś za zeszły rok, bo widze tylko to?:
    http://documents.epo.org/projects/babylon/eponet.nsf
    /0/DAE6565FA1ED3675C12580D800583B47/$File/epo_annual
    _report_2016_infographic_en.pdf

    Przy czym na tej podstawie to chyba nie ma się co tak ekscytowac
    pojedyńczymi firmami, bo biorac pod uwagę udziały poszczególnych krajów
    to Chiny mają 5% w aplicacjach do EPO co jest ponad 2x mniej niż np.
    Japonia, 5x mniej niż US itd.

    A jeszcze warto by poznac, ile tego zostanie przekute we wlaściwe
    patenty.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-03-09 06:39:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 06:12:58 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > Japonia, 5x mniej niż US itd.
    >
    > A jeszcze warto by poznac, ile tego zostanie przekute we wlaściwe

    Nie szukałem źródła tej informacji, ale Niemców to zdaje się ekscytować:
    http://m.dw.com/en/china-flexes-its-patent-muscle/a-
    42872310

  • 4. Data: 2018-03-09 08:40:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel żali się:

> [...]
    > Japonia i Korea razem wzięte. Przegraliśmy wojnę o innowacyjność,
    > czyli w dziedzinie którą sami wymyśliliśmy. I na dodatek było to

    Zgłosić więcej wniosków patentowych -- to przecież proste.

    Jarek

    --
    Chodzi o to, żeby strzelić jedną bramkę więcej od przeciwnika.
    -- Kazimierz Górski

  • 5. Data: 2018-03-09 08:42:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-09 o 06:39, Konrad Anikiel pisze:

    /0/DAE6565FA1ED3675C12580D800583B47/$File/epo_annual
    _report_2016_infographic_en.pdf

    > Nie szukałem źródła tej informacji, ale Niemców to zdaje się ekscytować:

    Chińczycy wynaleźli proch, kompas, papier i jedwab więc mają tradycję
    wynalazczą.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lanca_ognista

    Jednak nie zawsze potrafili oni doceniać swoich uczonych.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Palenie_ksi%C4%85g_i_g
    rzebanie_uczonych

    WM

  • 6. Data: 2018-03-09 09:03:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 08:40:26 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Pan Konrad Anikiel żali się:

    > Zgłosić więcej wniosków patentowych -- to przecież proste.

    Jak ktoś sobie założy, że oni coś chcieli światu udowodnić, to racja, to proste. Ale
    to jest błędne założenie. To nie jest przyczyna czegoś tam, tylko skutek.
    Ludobójcza dyktatura, wykorzystując zniewolenie swoich obywateli, zarobiła krocie na
    handelku z naszymi korporacjami, a teraz za te pieniądze nas rozwali. Swoją drogą, to
    nawet nie ich pomysł. Znamy to z Lenina.

    Jak to się stało że zachodnie rządy pozwoliły nieetycznym korporacjom handlować ze
    skurwysynami? Dlaczego tak zwany wyborca nie widzi że na urządzanie świata nie ma
    wpływu jego głos wrzucony do urny, tylko kasa korporacji? Jeśli doszliśmy w rozwoju
    cywilizacji do etapu w którym ludzkość nie jest w stanie osiągnąć wyższego poziomu,
    bo nie jest w stanie zrozumieć prymitywnej ściemy, to może ten koniec historii
    właśnie przyszedł?

  • 7. Data: 2018-03-09 09:11:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 09:03:02 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Jak to się stało że zachodnie rządy pozwoliły nieetycznym korporacjom
    > handlować ze skurwysynami?
    Sądzisz, że "zachodni" polityk en masse różni się znacząco od polskiego
    pod względem chciwości i krótkowzroczności? Bo ja myślę że nie za bardzo
    i że jak taki koleś ma wizję nachapania się przez 4 lata to wisi mu
    kalafiorem co się będzie działo po tych 4 latach.

    L.

  • 8. Data: 2018-03-09 09:17:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 09:11:55 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > i że jak taki koleś ma wizję nachapania się przez 4 lata to wisi mu
    > kalafiorem co się będzie działo po tych 4 latach.

    Dokładnie tak jest. A wiesz skąd ci politycy się biorą? Znowu to samo: popatrz na
    tego polityka nie jako na przyczynę, tylko na skutek. Follow the money.

  • 9. Data: 2018-03-09 11:55:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Japonia i Korea razem wzięte. Przegraliśmy wojnę o innowacyjność,
    >czyli w dziedzinie którą sami wymyśliliśmy. I na dodatek było to

    Tylko drobne pytanie - wynalazkow technicznych czy wzorow uzytkowych ?

    Tak czy inaczej - uciekaja.

    >Ktoś ma jakiś pomysł co teraz robić?

    Kalosze. Nokia wrocila do korzeni.
    Przy czym Nokia jeszcze cos tam robi w sprzecie sieciowym, we
    Wroclawiu jej biura trudno zliczyc.

    J.

  • 10. Data: 2018-03-09 14:32:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 11:55:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Tylko drobne pytanie - wynalazkow technicznych czy wzorow uzytkowych ?
    >
    > Tak czy inaczej - uciekaja.

    No właśnie widzisz, w zasadzie im by wystarczyło patentować wszystko u siebie.
    Przecież i tak wszystko co my tu w Europie kupujemy jest Made in PRC. Po co mają
    ścigać ewentualnych podrabiaczy swoich produktów w Europie? Wystarczy jak ścigną ich
    u siebie na etapie produkcji. A jednak widzą potrzebę ochrony patentowej w Europie.
    Znaczy, uważają że teraz to już Europa będzie w tyle za nimi. I myślę że mają
    podstawy żeby w to wierzyć.

    > Kalosze. Nokia wrocila do korzeni.
    > Przy czym Nokia jeszcze cos tam robi w sprzecie sieciowym, we
    > Wroclawiu jej biura trudno zliczyc.

    No ale wiesz, te skandynawskie korporacje tak działają, być może żadne z tych biur
    nie należy do Nokii. Po prostu ktoś zapłacił za użyczenie marki i kanałów sprzedaży i
    klepie jakieś syfy na licencji, albo i bez.