  • 1. Data: 2012-03-31 00:47:45
    Temat: Cienka folia z niklu
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Witajcie,
    Poszukjuję cienkiej (kilka - kilkanaście - kilkadziesiąt um) folii wykonanej
    z niklu. Musi być idealnie gładka.
    Czy coś takiego jest gdziekolwiek dostępne?
    Potrzebne jako membrana do mikrofonu.
    Nie mierzyłem jeszcze starej ale chciałem się zorientować w dostępności czy
    jest sens ją badać.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 2. Data: 2012-03-31 02:00:48
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Potrzebne jako membrana do mikrofonu.
    > Nie mierzyłem jeszcze starej ale chciałem się zorientować w dostępności czy

    Jak byś nie szukał tylko przeszedł się do jakiejś lepszej galwanizerni to
    pewno by Ci już taką folię zrobili.

  • 3. Data: 2012-03-31 12:12:50
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak byś nie szukał tylko przeszedł się do jakiejś lepszej galwanizerni to
    > pewno by Ci już taką folię zrobili.

    Tak właśnie słyszałem, że to robi się elektrolitycznie nie wpadłem jednak by
    szukać po galwanizerniach, ciekawe czy będą chętni. Dziękuję to wydaje się
    być pomysł. W poniedziałek zbadam sprawę, to może być idealnie rozwiązanie
    bo grubość będzie można ustalić i wykonać wg starej.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 4. Data: 2012-03-31 12:38:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 31.03.2012 00:47, Ukaniu wrote:

    > Potrzebne jako membrana do mikrofonu.

    Czemu nikiel? Zgaduję - bo złoto jest za ciężkie?

    Mirek.

  • 5. Data: 2012-03-31 12:40:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Saturday, March 31, 2012, 12:38:55 PM, you wrote:

    > Czemu nikiel? Zgaduję - bo złoto jest za ciężkie?

    Złoto jest zbyt kowalne - mambrana by wiotczała.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-03-31 14:19:04
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > być pomysł. W poniedziałek zbadam sprawę, to może być idealnie rozwiązanie
    > bo grubość będzie można ustalić i wykonać wg starej.

    Technologia jest prosta. Osadza się na innym metalu nikiel a potem podłoże
    rozpuszcza.

  • 7. Data: 2012-03-31 14:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 12:19:04 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    > Technologia jest prosta. Osadza się na innym metalu nikiel a potem podłoże
    > rozpuszcza.

    I znasz takie galwanizerie w Polsce, ktore to robia ?

    bo wpisanie w google nickel foil daje pare interesujacych linkow, a "folia
    niklowa" nie :-(

    P.S. Jak to w koncu jest - metal powstaly w wyniku elektrolizy jest
    kiepskiej jakosci czy znakomitej. Tzn o wytrzymalosci mowie, nie czystosci.

    J.

  • 8. Data: 2012-03-31 14:47:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 14:40:55 +0200, J.F. napisał(a):
    > bo wpisanie w google nickel foil daje pare interesujacych linkow

    P.S.
    http://www.chemat.com.pl/html/index2.php?w=&id=7&sta
    rt=61635
    cena za kg, opakowanie 100 arkuszy, bo chyba nie 300zl za pasek niklu
    25x250x0.025mm czystosci zaledwie 99.5%

    PPS. Ten mikrofon to jakies specjalne cudo ? Bo nie bardzo wierze w
    mozliwosc amatorskiej naprawy. Pewnie sie okaze ze folia fikusnie pogieta.
    A ona w ogole niklowa, czy np z metalizowanego mylaru ?

    J.

  • 9. Data: 2012-03-31 15:00:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > I znasz takie galwanizerie w Polsce, ktore to robia ?
    >
    > bo wpisanie w google nickel foil daje pare interesujacych linkow,
    > a "folia niklowa" nie :-(

    Dawnymi czasy rzucili mnie na studenckie praktyki robotnicze do
    galwanizerni. Na różna rzeczy się tam napatrzyłem. Między innymi
    na galwanizację tworzyw sztucznych (ABS). Podstawaową warstwą,
    nakładaną zaraz po aktywacji powierzchni, był tam bodajże nikiel.
    W tym przypadku galwanizowanie tworzywa sztucznego (np. w postaci
    folii) może być niezłym pomysłem. Wpisanie w googla "galwanizacja
    abs" daje całkiem dobre wyniki.

    > P.S. Jak to w koncu jest - metal powstaly w wyniku elektrolizy
    > jest kiepskiej jakosci czy znakomitej. Tzn o wytrzymalosci mowie,
    > nie czystosci.

    To zależy. Może być i tak, i tak. Mieli tam na przykład osobne wanny
    do miedziowania kwasowego i cyjankowego. To ostatnie przebiega wolno,
    ale powłoka dobrze przylega do podłoża. Robi się je najpierw, później
    dowala się kwasowo grubą warstwę miedzi.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-03-31 15:03:15
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Najlepszą jakość warstw metalicznych uzyskuje się, nie metodami galwanicznymi,
    tylko poprzez naparowywanie próżniowe. Zakładów oferujących naparowywanie jest
    mniej niż galwanizerskich ale jeżeli folia ma być super, to może warto
    spróbować.
    PP