  • 1. Data: 2020-02-15 20:29:34
    Temat: Cienka płyta uszczelkowa zbrojona blachą do oleju
    Od: Ukaniu <u...@g...com>

    Czołem,

    Muszę zrobić uszczelkę dekla w silniku. Fabrycznie była dość twarda papiero podobna z
    blachą alu w środku o grubości 0,75 mm. Nie znam nazwy materiału.
    Uszczelka musi mało osiadać bo przez nią przykręcone są rolki napinaczy paska.
    Znacie jakieś źródło gdzie móglbym kupić podobny materiał?

    Z pozdrowieniem
    - Łukasz

  • 2. Data: 2020-02-16 00:41:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.02.2020 o 20:29, Ukaniu pisze:
> [...]
    > nazwy materiału. Uszczelka musi mało osiadać bo przez nią przykręcone
    > są rolki napinaczy paska. Znacie jakieś źródło gdzie móglbym kupić

    Za moich czasów przy braku oryginalnych uszczelek robiło się je
    wycinając z tego kartonu, który wykorzystywało się do reprodukcji
    ozalitowych. Sprawdzi się chyba każdy grubszy karton.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-02-16 03:04:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 04:29:35 UTC+9 użytkownik Ukaniu napisał:
> [...]
    > Uszczelka musi mało osiadać bo przez nią przykręcone są rolki napinaczy paska.
    > Znacie jakieś źródło gdzie móglbym kupić podobny materiał?

    Szukaj dystrybutorów tej tektury:
    https://www.klinger-international.com/en/klinger-gro
    up/history

  • 4. Data: 2020-02-16 03:05:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Albo tej https://gambitgl.pl/

  • 5. Data: 2020-02-16 12:45:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-15 o 20:29, Ukaniu pisze:
    > Znacie jakieś źródło gdzie móglbym kupić podobny materiał?

    Ja bym poszedł do firmy, która usługowo wycina uszczelki.
    Będzie miał odpowiedni materiał i nie musisz kupić całego arkusza.

    Robert

  • 6. Data: 2020-02-16 14:30:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 20:45:35 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Ja bym poszedł do firmy, która usługowo wycina uszczelki.
    > Będzie miał odpowiedni materiał i nie musisz kupić całego arkusza.

    Słusznie, oni potrafią je obkuć taśmą metalową czy tam inne różne sztuczki robić. To
    nie są drogie rzeczy, jednostkowe roboty się robi od ręki jak wiesz gdzie pójść.

  • 7. Data: 2020-02-17 08:31:44
    Od: Ukaniu <u...@g...com>

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Wcześniej już zastosowałem gambit AF-OIL ale się zbyt mocno zgniata. Problemem są
    dwie śruby M8 przestrzelone przez dekiel które montują napinacz. Pod nimi
    powierzchnia styku jest mała i materiał się rozłazi. Może nie całkiem ale widać, że
    zaczynają się już wywijać ranty materiału poza miejscem ściśnięcia.
    Preszpan może nawet byłby lepszy.
    Zamówiłem płytę Reinza AFM22 0,75 zbrojoną może ona się nada.

  • 8. Data: 2020-02-17 09:20:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2020 16:31:45 UTC+9 użytkownik Ukaniu napisał:
> [...]
    > Preszpan może nawet byłby lepszy.
    > Zamówiłem płytę Reinza AFM22 0,75 zbrojoną może ona się nada.

    Ludzie robią takie uszczelki z miękkiej miedzi, ale tu chyba nie o to chodzi. Jak
    włożysz za twardą uszczelkę to nie dasz rady dociągnąć innych śrub i gdzieś będzie
    przeciekać. Jesteś pewien że dokręcasz te śruby odpowiednim momentem?

  • 9. Data: 2020-02-17 11:26:12
    Od: Ukaniu <u...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 lutego 2020 09:20:14 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    przeciekać. Jesteś pewien że dokręcasz te śruby odpowiednim momentem?

    M6 10 Nm a M8 25 Nm. Zgodnie z zaleceniami. Posmaruję ją pewnie dla spokoju jeszcze
    może Curilem twardniejącym albo T. Problem z tym wszystkim wynika z faktu, że w bloku
    naprawiłem gwint wkręcając tulejkę. Fabryczna uszczelka jest tak biednie docięta, że
    praktycznie leżała by tylko na tej tulejce a nie tam gdzie teraz trzeba, z większym
    gestem wokoło. Gdyby nie fakt, że muszę zachować dystans to bym to skręcił na klej
    bez uszczelki. Tu ta miedź miała by zastosowanie ale gdyby iść tą drogą trzeba by
    wyprowadzić powierzchnię dekla bo swoje lata ma. Rzeźba.