  • 1. Data: 2015-08-26 22:03:07
    Temat: Cierpliwy moderator elektrody
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    Narzekają niektórzy na elektrode.
    A jednak tej cierpliwości trzeba trochę mieć :)
    Do osoby, która nie ogarnia fizyki z gimnazjum.

  • 2. Data: 2015-08-27 08:23:27
    Temat: Re: Cierpliwy moderator elektrody
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Aug 2015 22:03:07 +0200, Jawi <g...@p...fm> wrote:
    > Narzekają niektórzy na elektrode.
    > A jednak tej cierpliwości trzeba trochę mieć :)
    > Do osoby, która nie ogarnia fizyki z gimnazjum.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3065732.html

    No ale to jest w dziale "początkujący" więc chyba ma prawo się pytać
    przez 3 strony wątku jak się łączy dwa oprniki równolegle...

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-08-27 10:23:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Narzekają niektórzy na elektrode.
    > A jednak tej cierpliwości trzeba trochę mieć :)
    > Do osoby, która nie ogarnia fizyki z gimnazjum.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3065732.html

    Nigdy nie przyszło mi do głowy, aby szukać oporników na Allegro.
    Człowiek się uczy całe życie.
    P.G.

  • 4. Data: 2015-08-27 11:50:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No ale to jest w dziale "początkujący" więc chyba ma prawo się pytać przez
    > 3 strony wątku jak się łączy dwa oprniki równolegle...

    No jak, wylicza się połowę średniej harmonicznej i mamy wartość wypadkową :)
    Tylko uwaga, aby tego drugiego nie połączyć odwrotnie, bo elektrony uciekną
    :))

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 5. Data: 2015-08-27 12:06:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mrmh98$q4c$1@srv.chmurka.net...

    > Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    >>
    > Nigdy nie przyszło mi do głowy, aby szukać oporników na Allegro.
    > Człowiek się uczy całe życie.

    Nie każdy mieszka w Warszawie i metrem do Wawrzyszewa w sobotę/niedzielę
    podjedzie (giełda Wolumen)... Skojarzył zapewne, że na Allegro ma mydło i
    powidło, więc tam się kieruje, tak przypuszczam.
    Ja bym się w tym przypadku martwił o prawidłowe wykonanie zadania - osoba
    nie jarząca tego, co konieczne, może zlekceważyć np. zaizolowanie jakiegoś
    miejsca, zaniedba prawidłowe lutowanie, bo np. nie użyje topnika (bo po co,
    bez tego też w końcu złapie), lub zrobi to źle, nie zamocuje, co ma być
    zamocowane, rozreguluje (nawet przypadkowo potrącając peerka do regulacji) i
    np. przysoli tym końcówie pół ampera spoczynku... Chęci dobre to może i ma,
    ale wiadomo, co nimi jest wybrukowane... To może w sumie lepiej, jak się 10
    razy spyta, niż raz spieprzy? Choć rzeczywiście może to wkurzać...?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 6. Data: 2015-08-27 13:34:38
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.08.2015 o 12:06 ACMM-033 <v...@i...pl> pisze:

    > Nie każdy mieszka w Warszawie i metrem do Wawrzyszewa w sobotę/niedzielę
    > podjedzie (giełda Wolumen)...

    Ale że do kupna opornika potrzeba giełdy? Nie wystarczy dowolny sklep
    elektroniczny jakich również w mniejszych miastach trochę jest? Nawet jak
    przepłaci 10-krotnie to i tak wyjdzie taniej niż przesyłka.
    Tylko jak nie mieszka/uczy się/pracuje w mieście tylko musiałby specjalnie
    po ten opornik jechać to może się okazać, że jednak przesyłka tańsza niż
    bilet/paliwo.

    --
    SW3
    ----

  • 7. Data: 2015-08-27 13:39:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, August 27, 2015, 10:23:11 AM, you wrote:

    > Nigdy nie przyszło mi do głowy, aby szukać oporników na Allegro.
    > Człowiek się uczy całe życie.

    Kupowałem oporniki 0R05/3W SMD na Allegro zanim były dostępne gdzie
    indziej :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2015-08-27 17:04:09
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > po ten opornik jechać to może się okazać, że jednak przesyłka tańsza niż

    Mnie wychodzi taniej pojechać komunikacją, niż takie coś zamówić na Allegro.
    Choć to przez pół miasta.
    Oczywiście, każdy przypadek jest inny, ulgi, pekaes, takie tam, jeśli ktoś
    mieszka na głębokiej wsi, gdzie autobus do najbliższego miasta ma raz na
    dzień, no, dwa razy, to na pewno łatwiej, taniej i mniej wyczerpująco jest
    kliknąć na Allegro i trochę poczekać. Ale jeśli w mieście, to właśnie sklep,
    albo chcąc mieć większy może wybór, giełda, komu co wygodniej, lepiej.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 9. Data: 2015-08-27 17:57:29
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-27 o 17:04, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > wyczerpująco jest kliknąć na Allegro i trochę poczekać. Ale jeśli w
    > mieście, to właśnie sklep, albo chcąc mieć większy może wybór, giełda,

    Ja mieszkam na wiosce i mam 12 km od pl Grunwaldzkiego (Wrocław). Wolę
    zamówić po południu w TME i mieć następnego dnia o 9 rano elementy z
    kosztami wysyłki 12,5 netto, niż zrobić 25 km autem i zmarnować 1,5
    godziny na jazdę. Jak mi nie zależy na czasie, a jest taniej, to też
    może być RS czy ELFa, lub Farnell. Nie kupuję na Allegro żeby nie
    napędzać kasy cwaniaczkom od sampli i trochę boję się podróbek lub
    obniżonej jakości. Dziwię się, że ludzie kupują elementy na allegro, ale
    hobbyści mają chyba ograniczoną możliwość kupowania w sklepach wysyłkowych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2015-08-27 19:28:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    > Ja mieszkam na wiosce i mam 12 km od pl Grunwaldzkiego (Wrocław). Wolę

    No, o tym mówię, mjiędzy innymi.

    > zamówić po południu w TME i mieć następnego dnia o 9 rano elementy z

    Ano. Tylko... czy to nie jest jakiś hurt? Bo tam nie zamawiałem... wiesz,
    obejrzę stronę i sobie wydedukuję :)

    > kosztami wysyłki 12,5 netto, niż zrobić 25 km autem i zmarnować 1,5

    To nie jedyny koszt, także wacha i ryzyko zdarzeń drogowych.

    > godziny na jazdę. Jak mi nie zależy na czasie, a jest taniej, to też może
    > być RS czy ELFa, lub Farnell. Nie kupuję na Allegro żeby nie napędzać kasy
    > cwaniaczkom od sampli i trochę boję się podróbek lub

    Ano, niestety, jest to ryzyko. Najgorsze, że często osoby postawione pod
    murem (czas, koszty, inne) nie mają nawet punktu odniesienia, aby ocenić,
    czy kupują cymes, czy gówno...

    > obniżonej jakości. Dziwię się, że ludzie kupują elementy na allegro, ale
    > hobbyści mają chyba ograniczoną możliwość kupowania w sklepach
    > wysyłkowych.

    Zwłaszcza, że często sprzedawca zachwala towar, jak partię polityczną, że "u
    mnie elementy rewelacja, tanie i dobre, a inni sprzedawcy to podróby,
    chujoza i drogo". I jak dwóch sprzsedawców wzajemnie się tak przerzuca, to
    trudno zachować zdrowy rozsądek.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205