  • 1. Data: 2015-05-05 01:51:25
    Temat: Co by tu kupić?
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    Dawno nie było takiego wątku, a powoli zaczynają mnie mierzić moje
    wozidła. Przynajmniej jedno w perspektywie roku pójdzie do ludzi i
    zostanie zastąpione czymś, co chciałbym nazywać samochodem.

    Żeby dać Wam Panowie perspektywę:
    Obecnie mam na wieszaczku:
    - kartę do Grand Scenica 1,9 DCI '06
    - kluczyk do Hujdaja Tucsona '08 2,0 CRDI "4x4" po lekkim czipie

    Dawniej było to zazwyczaj :
    - stare audi q
    - jeszcze starsze, ale mocniejsze audi q

    Czego oczekuję od samochodu:
    - 4-5 drzwi
    - napędu na 4 koła (preferowane TorSen-y, ale okazało się, że potrafię
    żyć bez
    - SZYBERDACHU (to jest warunek konieczny, kto miał, ten wie), nie musi
    być szklany czy "panoramiczny"
    - osiągnięcie 100Km/h w czasie < 7s będzie dużą zaletą
    - Nie dizel :) (nigdy więcej)
    - brak wymagań co do bagażnika, "pakowności" etc - przynajmniej rok, dwa
    po wymienia pierwszego zostanie jedno z ww. aut, żeby mieścił się wózek
    i łóżeczko turystyczne, potem mniejszy potfór będzie dość rozgarnięty,
    żeby sam wsiadać.
    - wielkość ma całkowicie drugorzędne znaczenie. Rok czy 3 temu bylem
    wielki i gruby, był nacisk na SUVy i wielkie budy, dzisiaj - nie ma to
    znaczenia
    - może palić, może mieć choćby V8T - już jakiś czas temu przekonałem
    się, że koszty paliwa to ułamek kosztów utrzymania samochodu,
    szczególnie, że oba auta robią łącznie może 20-2x kKm rocznego
    przebiegu. Chociaż opadające tuleje w V6 3,0 VelSatisa/Opla wykluczają
    zakup....

    Do wydania przewiduję - umówmy się - jakies 15 "średnich-krajowych",
    chciałbym, żeby kupowany pojazd był nie starszy, niż 10 lat.

    Poza oczywistymi kandydatami (Forester, A6, A3 Avant, X5) -
    podpowiedzcie proszę, na co warto rzucić łaskawszym okiem, czego nie
    wziąłem po uwagę?

  • 2. Data: 2015-05-07 00:10:59
    Temat: Re: Co by tu kupić?
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    aha ;-/

  • 3. Data: 2015-05-07 10:34:29
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 maja 2015 01:51:27 UTC+2 użytkownik Scobowski napisał:
    > Poza oczywistymi kandydatami (Forester, A6, A3 Avant, X5) -
    > podpowiedzcie proszę, na co warto rzucić łaskawszym okiem, czego nie
    > wziąłem po uwagę?

    Alfa Romeo 159 3.2 Q4 spełnia wszystkie wymagania:
    - 4x4 na torsenie
    - 7,2 do 100 (pomimo prawie 2t masy własnej)

    pozdr
    AA

  • 4. Data: 2015-05-07 19:21:04
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 10:34, AA pisze:
    > Alfa Romeo 159 3.2 Q4

    Nie miałem pojęcia, że istnieje taka wersja :)
    Odrzucając stereotypy (czemu właściciela AR nie witają się w południe?
    :D ) - co to za silnik? Niewiele o nim w necie, poza tym, że mega złożony

  • 5. Data: 2015-06-21 21:05:37
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-05-07 o 10:34, AA pisze:
    > Alfa Romeo 159 3.2 Q4 spełnia wszystkie wymagania:
    Ktoś-coś jeszcze podpowie?
    Lato w pełni, czas zacząć się rozglądać...