    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Co jest lepsze w grzaniu?
    Date: Sat, 30 Dec 2017 10:45:18 +0100

    Ostatnio byłem świadkiem takiej dyskusji w markecie budowlanym przy
    piecach, jeden przekonywał drugiego, ze stare grube żeliwny grzejniki
    są lepsze od nowych cienkich bo "trzymają długo ciepło". Ten drugi
    twierdził, że jak coś trzyma długo ciepło to oznacza, ze słabo je
    oddaje co oznacza, że ma słabą sprawność.
    To w końcu, który miał rację? Faktycznie, patrząc z pkt widzenia
    zdolności oddawania ciepła, jak coś jest długo ciepłe oznacza, ze
    niechetnie się tym ciepłem dzieli, ale z drugiej strony coś takiego
    jest dłużej ciepłe więc dłużej ciepło oddaje (nie trzeba
    "dokładać")... który miał rację?

    --
    Marek